Ga naar inhoud


Alle canaal digitaal zenders zwart met nieuwe TechniSat Technicorder ISIO STC


dutchmaninvienna

Aanbevolen berichten

Vorige week is mijn Vu+ Duo kapot gegaan. Met de VU+ heb ik een paar jaar zonder grote problemen mijn CD kanalen op Astra 19,2 en 23,5 bekeken. Ik heb nu een TechniSat Technicorder ISIO STC gekocht. Deze is niet gecertificeerd maar er zijn verschillende nederlandse webwinkels die deze verkopen met een Canaal digitaal kaart en verschillende berichten geven aan dat in principe deze receiver met een canaal digitaal kaart werkt.  Ik heb de receiver geinstalleerd, zenders gezocht, CI module met Smartcard erin gedaan. Alle CD gecodeerde zenders zijn zwart dus online een heractivatie gestart met de receiver op SBS6 en op SBS6HD. Dit alles zonder resultaat. Ik heb een redelijk nieuwe smartcard (oranje), maar mijn CI module is volgens mij een redelijk oude (van SCM microsystems) hoewel deze in mijn Vu+ nog steeds werkte. Als ik op de receiver naar de CI modulen kijk, kan ik zien dat de receiver wel de gegevens van de canaal digitaal kaart aangeeft. Mijn vraag is waar het aan ligt dat de heractivatie toch niet lukt? Kan het zijn dat deze CI Module op de een of andere manier toch niet goed werkt, alhoewel de receiver wel aangeeft dat er een CD smartcard aanwezig is?

 

Mijn hardware:

TechniSat Technicorder ISIO STC

DUO LNB voor Astra 19,2 en 23,5

Mediaguard CI module (SCM microsystems, goedgekeurd door canaaldigitaal) met oranje nagra Smartcard

Irdeto CI/CI+ module voor ORF (werkt probleemloos)

Technisat Technicorder ISIO STC

Duo LNB Astra 19,2 en Astra 23,5

Zyxel NSA325 v2 NAS server en d-link Powerlan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze CI Module heb je nodig de Goedgekeurde CI Module Canaldigitaal, nieuwste versie met

de wereldbol voor een snelle en stabiele werking.

Je hebt deze module nodig voor de ontvangst van FOX SPORTS INTERNATIONAL !!!

  • Like 1

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst meen ik te herinneren dat de oudere CI's van Canal Digitaal pas initialiseren als je afstemt op een M7 kanaal. Dus ontvanger afstemmen op een M7 kanaal. Dan CI even uitnemen en weer terug schuiven (flink aandrukken, maar geen grof geweld!). Kijk ook even in het menu van de ontvanger of de CI nu gezien wordt. Zoniet: heb je een compatibiliteitsprobleem en zul je de firmware moeten aanpassen (indien mogelijk). Wordt de CI nu wel gezien kun je in het menu de Smartcard status opvragen. Ten overvloedde: in een CI moet de kaart met de contactjes naar BOVEN geplaatst worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst meen ik te herinneren dat de oudere CI's van Canal Digitaal pas initialiseren als je afstemt op een M7 kanaal. Dus ontvanger afstemmen op een M7 kanaal. Dan CI even uitnemen en weer terug schuiven (flink aandrukken, maar geen grof geweld!). Kijk ook even in het menu van de ontvanger of de CI nu gezien wordt. Zoniet: heb je een compatibiliteitsprobleem en zul je de firmware moeten aanpassen (indien mogelijk). Wordt de CI nu wel gezien kun je in het menu de Smartcard status opvragen. Ten overvloedde: in een CI moet de kaart met de contactjes naar BOVEN geplaatst worden.

Bedankt voor je reactie, heb ik natuurlijk alles al geprobeerd, afstemmen op SBS6 ,kaart erin, status bekijken. Firmware upgrade gaat bij deze oude CI module niet meer, maar zoals gezegd, in mijn Vu+ duo werkte deze tot vorige week nog prima. Ook in mijn nieuwe receiver kan ik met dit moduul mijn smartcard status opvragen (dus ja de chip zit aan de bovenkant!), dat is dus niet het probleem. Vraag is waarom ik dan toch geen beeld krijg. Ik denk toch dat ik geen andere keuze heb om een nieuw CI moduul te kopen, bij CD inclusief verzendkosten naar Oostenrijk maar liefst 75€, maar verkoop vanuit Duitsland of Oostenrijk niet veel goedkoper...

Technisat Technicorder ISIO STC

Duo LNB Astra 19,2 en Astra 23,5

Zyxel NSA325 v2 NAS server en d-link Powerlan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem die jij hebt heb ik ook gehad. Heb ook deze ontvanger. Deze technisat kan niet met een oude modul (wereldbol) omgaan. Ben ook dagen bezig geweest met alles maar zonder resultaat.  Sinds ik een nieuwe modul gekocht heb werken alle sd en hd kanalen. Ik heb de modul via de webshop bestellt. Ze leveren ook naar Oostenrijk. Bij mij had het 6 dagen geduurt met adres in Innsbruck.  Hier nog een paar tips:

Aanmelden voor mijn nota met buitenlandse adres werkt niet. Je moet eerst een nederlands adres invullen en die daarna veranderen. Ook met de post hebben ze nog een probleem. Die brieven zijn soms weken onderweg aangezien het land bij het adres niet erbij staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fcwacker. Bedankt, daar was ik al bang voor! Ik heb gisteren die CI module bij Canaal gekocht. Ik denk dat ze het probleem van de rekeningen opgelost hebben, omdat je nu kunt aangeven in welk land je woont. En ik heb met Mastercard betaalt waardoor het waarschijnlijk ook makkleijker was. Met de post van Nederland naar Oostenrijk is sowieso een probleem, zeker als het om een dorp ergens op het land gaat. Daarom geef ik nu altijd het adres van mijn werk in Wenen op. Ik had de CI module ook bij een sat-shop in Duitsland kunnen kopen maar er was niet veel verschil in prijs, ondanks de 19€ die Canaal vraagt voor het verzenden! Nu kan ik in ieder geval nogmaals bij Canaal navragen als het om de een of andere reden toch niet gaat, of zelfs de CI terugsturen. Ben ik in ieder geval blij dat je me vertelt dat het met de witte CI module in principe werkt!

groet

Jan

aangepast door dutchmaninvienna

Technisat Technicorder ISIO STC

Duo LNB Astra 19,2 en Astra 23,5

Zyxel NSA325 v2 NAS server en d-link Powerlan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ingewikkeld.

Heb je niemand meer in NL met een NL adres die een en ander voor je regelt of dat je kunt opgeven als je het zelf regelt.

En die vervolgens alles naar je doorstuurt. Zo'n CI module weegt nog geen 100 gram en verzenden naar Oostenrijk kost dan ongeveer € 2,50

Of denk ik nu te simpel?

 

Overigens, had je geen zwarte module meer die je gratis kon omruilen voor een witte?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisat werkt alleen met de witte CI-module.

Ik vermoed dat je dan alleen die "nieuwe" Technisat isio STC bedoelt...  oudere technisats werken met alle modules

Heb het hier vanochtend getest met een module en smartcard van iemand uit de buurt met een set top box pakket en een wereldbol erop. 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er dan verschil in die technisat apparaten? Dat wist ik niet...

Ik koop inderdaad al dit soort apparaten gewoon in Duitsland... en dat werkt altijd prima, en is vrijwel altijd goedkoper dan in Nederland.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland zijn die apparaten met hun software aangepast voor de Duitse markt dus om Sky CI+  te kunnen ontvangen.

Dat wil niet altijd werken met een Seca CI module

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe technisats zijn uitgerust met CI+... vandaar dat ik stelde dat het met de "nieuwe" technisats zo was...

Mijn al wat oudere technisat digicorder heeft nog gewoon CI... en werkt dus ondanks dat hij in Duitsland gekocht is blijkbaar wel met de wereldbol module.  Dat heb ik speciaal even getest ivm dit topic.

Ik ben zelf niet geinteresseerd in NL televisie, dus voor mij was het geen issue... maar ik wilde even testen hoe het zat.

En de algemene stelling dat een Technisat 'alleen' met de witte module werkt is dus niet correct....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ingewikkeld.

Heb je niemand meer in NL met een NL adres die een en ander voor je regelt of dat je kunt opgeven als je het zelf regelt.

En die vervolgens alles naar je doorstuurt. Zo'n CI module weegt nog geen 100 gram en verzenden naar Oostenrijk kost dan ongeveer € 2,50

Of denk ik nu te simpel?

 

Overigens, had je geen zwarte module meer die je gratis kon omruilen voor een witte?

 

Ik had nog een heel oude smartguard uit 2003, die het nog wel deed met mijn Vu+ duo. Wat betreft de "duitse" technisat ISO STC. Mijne heeft een integrierte CONAX leser en 2 CI+ slots.

Technisat Technicorder ISIO STC

Duo LNB Astra 19,2 en Astra 23,5

Zyxel NSA325 v2 NAS server en d-link Powerlan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft de ontvanger de laatste actuele software?

Volgens Technisat heeft de ontvanger CI+ slots.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...