Ga naar inhoud


Beestjes op zolder


Tw-er

Aanbevolen berichten

Hoi;

 

Wij wonen op het 3de verdiep en boven ons is nog een zolderruimte nu werden we deze week plots uit onze slaap gewekt door een krassend en vrij luid geluid van één of andere beest boven ons plafond.

Voor een muis vond ik het een té luid geluid en dacht al aan een vogel? Heb de zolder al eens nagekeken op eventuele muizenstrontjes en op iets van een beschadiging maar kan niet overal komen om het goed na te kijken.

 

Naast onze blok is een grote weide en volgens mijn buurman had hij ook al eens zo een geluid gehoord bij hem en hij dacht aan een marter, maar kan die op een kale muur 3 (bijna 4) verdiepen hoog klimmen?

 

Iemand een idee wat er zoal op onze zolder zou rondhangen en wat eet zo een beest dan ?

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Over een marter is hier al eens een onderwerp geweest, een van onze leden, Han Peekel,  is daar deskundig in.

 

Wanneer het inderdaad een marter is, dan gefeliciteerd, ze zijn beschermd.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/300251-verjagen-steenmarter-met-een-marterverschrikker/

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/210211-wie-heeft-er-overlast-van-steenmarters/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

95 % is het een steenmarter

ik denk dat je wat muizen hebt op je zolder (of ratten)

 

die komen normaliter ook door een spouwmuur naar boven

je krijgt er een apparaatje voor die je gewoon in ken pluggen in je stopcontact

die geven een signaal af waardoor ie binnen enkele dagen verdwenen is

of buiten effe checken waar ergens hij de spouwmuur in ken en dat goed dichtmaken

 

toevallig vorige week een gewonde steenmarter binnen gekregen hier  en gisteren weer gezond uitgezet in het bos hier in de buurt

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kan die echt zo hoog klimmen? Is wel meer dan 3 verdiepen hoog en nergens een steunpunt ofzo.

Plus het was s'avonds en op die website van die steenmarter staat dat die vooral rond 05h en 07h actief zijn.

 

Ik persoonlijk denk aan ratten en zal er eens wat vergif opzetten en hopelijk is het daarmee opgelost.

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of jullie het weten maar de steenmarter behoord onder de beschermde dieren

 

en ja ze kunnen ook nog wel hoger klimmen als 3 verdiepingen

in een spouwmuur vinden ze overal wel wat houvast (uitstekend cement

 

/isolatiemateriaal / uitstekende stenen )

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of jullie het weten maar de steenmarter behoord onder de beschermde dieren

 

Helaas wel want die beesten veroorzaken overlast om wat te noemen: knagen kabels in je auto stuk en heb je een nest in je woning dan gaat het enorm stinken.

 

Zie persoonlijk toch liever een beschermde vogel in mijn woonomgeving nestelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk raadseltje,

ik zie het niet maar hoor iets op zolder, ra ra wat is het.

;)

je kunt enkel direct actie ondernemen en op uitkijk gaan, onderzoek gaan.

Omdat het beest wellicht angst krijgt als je met veel lawaai op zolder komt kijken en licht aan doet is het geen veilige plek meer voor dat beest en blijft hopelijk weg.

Een dag en nacht ritme van ongenode gasten te verstoren is de manier van die ongenode gasten af te komen.

 

misschien helpt het om enkele gebruikte ( bepieste ) kattenbak korrels strategisch uit te leggen

 

ciao

Baby Did A BAD BAD Thing

Chris Isaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hij zou eens een draadloze camera kunnen proberen, dan kan hij hopelijk zien wat er rond spookt

Goeie tip ! Een bedrade camera had ook gekund , word vanzelf draadloos als het marters zijn .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk raadseltje,

ik zie het niet maar hoor iets op zolder, ra ra wat is het.

;)

je kunt enkel direct actie ondernemen en op uitkijk gaan, onderzoek gaan.

Omdat het beest wellicht angst krijgt als je met veel lawaai op zolder komt kijken en licht aan doet is het geen veilige plek meer voor dat beest en blijft hopelijk weg.

Een dag en nacht ritme van ongenode gasten te verstoren is de manier van die ongenode gasten af te komen.

 

misschien helpt het om enkele gebruikte ( bepieste ) kattenbak korrels strategisch uit te leggen

 

ciao

 

Dit lijkt me een goed idee de kattebak inhoud strategish uitkappen is nog een vochtvreter en isolatie samen ;)  deze tip had ik ook al van een kennis gekregen baat het niet schaad het niet denk ik maar hahaha.

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren geleden hadden wij ook beestjes op zolder.

Muizenvallen gezet maar die werden nog niet aangeraakt.

Muizengif geplaatst maar hetzelfde dat werd ook niet aangeraakt.

Uiteindelijk een camera met IR verlichting geplaatst en elke keer als we gestommel hoorden op zolder de TV aan en hopen dat er wat in beeld kwam.

De camera een paar keer verplaatst en wat bleek? het waren wel heel grote muizen nl. ratten.

Alles afgezocht hoe die naar binnen konden komen maar niets gevonden, bleek uiteindelijk dat ze via het riool kwamen en bij het vervangen van de keuken had de aannemer de afvoer verplaatst en het gat met pur schuim dichtgemaakt.

Dit schuim hadden ze doorgeknaagd en via de spouw konden ze zo op zolder komen.

Uiteindelijk rattenvallen geplaatst, en het gat dichtgemaakt met cement.

De 1e keer hadden ze het cement er gewoon weer uitgekrabd maar met snel cement lukte dat niet meer.

Daarna kregen ze ook honger en werden de een na de ander gevangen in de vallen.

Uiteindelijk 5 grote ratten gevangen en een dag later liepen er kleine jonge ratten om het huis die met een gerichte klap met de bezem ook snel opgeruimd waren. 

 

Dus mijn advies probeer ergens een camera te krijgen zodat je kunt zien waar het om gaat en ook gericht actie kunt ondernemen.

Wacht je te lang dan kan het probleem alleen maar groter worden en daar zit niemand op te wachten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...