Ga naar inhoud


Hoe wordt je belazerd door de fabrikant van je printer


gerrit B

Aanbevolen berichten

Dat lijkt mij erg logisch uit het gezichtspunt van een printerfabrikant.

Waarom zouden ze een printer inklusief patronen goedkoper aanbieden dan de afzonderlijke patronen.

 

Er zijn beslist meer Sjaak(k)´s die op dit idee gekomen zijn en nu weet ik dus uit eigen ervaring dat het verhaal van Sjaak(k) niet klopt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

samsung verkoopt zijn laserprinter ook met cartridges die maar 300 pagina's af kunnen drukken ipv. de 1000 die ze normaal kunnen.

Maar helaas voor hun koop ik dus wel altijd clones omdat het verschil toch wel heel erg groot is.

 

Een set samsung cartridges voor €. 142,50 of een set clones voor 85 euro + dat ze extra gevuld zijn om 500 pagina's extra af te drukken.

En voor een werkstuk voor school of even een afdrukje om iets beter te kunnen zien goed genoeg.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

interessant dat men de discussie over laser en inktjet door mekaar husselt

 

de inktjet gaat indien uitgeschakeld en ingeschakeld automatisch de spuitmondjes zuiveren en als je dat ding niet online laat kost het je meer dan je lief is

 

de laser natuurlijk niet

 

ik heb het al enkele malen geschreven; ik was zelfs zo milieu onvriendelijk om een nieuwe printer te kopen daar die goedkoper is dan de navul pakking cartridges.

 

Er waren printers enkele jaren geleden die hadden kwaliteit en gingen lang mee.

En de verbruikswaarden van inkt of poeder etc werden nauwgezet nagekomen.

 

De fabrikanten zijn allemaal snugger geworden en leveren enkel beloften voor een bepaalde termijn.

Een garantie betreffende de hoeveelheden wordt niet meer gegeven. (bewijsbaar en reproduceerbaar is geen onderdeel meer van uw aankoop)

 

Dus dat kun je uitleggen als we zijn belazerd maar men garandeert die waarden niet.

 

 

En wat blijkt, je kunt tegenwoordig voor een tientje per maand printen dat je gekleurd of zwart ziet -> de nieuwe lease constructie die ook echt voor de kleine zakenman / zelfstandige iNteressant is.

 

Het business model is natuurlijk afgestemd op winst, dus denk niet dat je gratis kunt printen.

 

U moet zo weinig mogelijk printen als maar kan!

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het business model is natuurlijk afgestemd op winst, dus denk niet dat je gratis kunt printen.

 

U moet zo weinig mogelijk printen als maar kan!

 

Daar heb je helemaal gelijk in Tonskidutch.

Ik doe mijn printwerk voor privé zoveel mogelijk op de zaak maar probeer het minimaal te houden.

Onze printers zijn allemaal geleased en professionele dingen. Daar komt het op één meer of minder ook niet aan.

 

Wat mij trouwens verbaasd is dat niemand loopt te mopperen over de hoge kosten van stofzuigerzakken.

Die zijn ook uitzonderlijk duur.

Laatst kocht ik weer eens een doosje voor de Philips stofzuiger voor omgerekend ca. 12 € en er zaten notabene 3 stuks in..!!

Dat noem ik nou werkelijk oplichterij.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Miele is nog duurder, daar kosten 4 zakken € 16,-

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ceesv, niet nog duurder..even doorrekenen: 4 zakken voor 16 € is 4 € per stuk.

3 zakken voor 12 € is ook 4 € per stuk.

 

Hoe dan ook , we worden allemaal genaaid..of het nou de printerpatronen zijn of stofzuigerzakken. :D :D 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

:D !

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stofzuigerzakken gaan meestal 2,5 tot 3 keer over de kop.

Dus die 3 zakken van in totaal 12 euro kosten inkoop zo rond de 4 euro.

Koop je imitatie dan zijn ze per 3 zakken ook te koop voor rond de 5 euro.

 

Koop je een stoffen stofzuigerzak dan kun je die als hij vol is weer leegschudden en uitkloppen maar of daar zelf of de buren nu zo blij mee zijn :)

 

Voor mijn ketel stofzuiger heb ik die wel gewoon zelf gemaakt aangezien ik daar toch meestal alleen maar de schaaf of de zaagtafel op aangesloten heb en dat grove spul houdt die dan wel tegen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die gebruikt om puin te zuigen of deze op een zaagmachine aansluit dan heb je snel geen stofzuiger meer.

Het begint met het mat worden van het glas en een kruiwagen vol zand/puin/zaagsel later mag je naar de winkel om een nieuwe te kopen.

De standaard regel is dat elke verbouwing een stofzuiger kost en alleen de oude ketelzuiger van nu al bijna 30 jaar oud kan overal tegen, af en toe even wat WD40 op laten zuigen om de lagers weer wat te smeren en hij blijft het doen.

De rest is leuk om wat pluisjes thuis op te zuigen maar zijn niet bestand tegen het zwaardere werk.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miele is nog duurder, daar kosten 4 zakken € 16,-

Miele is juist goedkoper , je hoeft niet zo vaak een nieuw setje te halen . :P

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...