Ga naar inhoud


Plots gecodeerd beeld bij CI module in Panasonic TV (niet gecertificeerd)


Stormryder

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Bij de Aston heb ik het op een Panasonic nog niet weten uit te schakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag Stormryder

 

ik kan binnenkort deze modules verder testen en programmeren , gelieve nog even te wachten met deltacam twin.

 

Unicam evo 4  en deltacam twin hw 2.0  zijn volgens mij gelijkwaardig wat de  recentheid betreft.  Deltcam twin moet wel voorzien worden van firmware ,  met de basic programmer , meestal hebben ze deze bij het verkooppunt en kunnen ze deze voor u bij aankoop eenmalig voorzien van de juiste firmware . ( cobra python )  zelf gebruik ik de deltacam twin voor tv vlaanderen en tot nu 3 maanden in gebruik heb ik geen enkel probleem vastgesteld  ;ik zou zeggen laüft einwandfrei.

 

hereberie1234

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Stormyder

 

graag nog wat uitleg over 25 oktober  :   de precieze datum  is niet  25 oktober zelf maar zal in de praktijk iets eerder gebeurd zijn.

De inschakeling van viaccess  gekoppeld aan het serienummer van het toestel   ( de zogenaamde pairing software ) werd op 25 oktober voor het eerst gerapporteerd aan het brede publiek. Als er in de panasonic niets van firmware gewijzigd werd moest er wel verklaring gevonden worden voor het plots uit vallen van de codering met de witte module.  U bent ook een van de weinigen  die het risico witte module met niet gecertificeerd toestel aangedurfd heeft.  Ik heb jarenlang met een technomate gewerkt met ingebouwde kaartlezer . Dit heeft jarenlang goed gewerkt  7 jaar en nu nog  (mits hele korte freezes  15 sec wanneer er updates kwamen ) en heel sporadisch moeten heropstarten (vanuit standby )  na een lange tijd (1 uur ) op één HD  en dan willen zappen.  Met de komst van nano 01  en de nieuwe viaccess code heb nu een ontvanger UHD met ci+ slot van technisat. De reden hiervan is dat interne kaartlezer samenhangt met firmware update van het toestel , indien het toestel verouderd is  , wordt er geen update van de seca 3 codering meer uitgevoerd. Dit is dus ook het geval met de aston module , nano 01 wordt daar niet meer in geprogrammeerd omdat de ondersteuning opgehouden is in 2012 .

 

hereberie1234

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Over het algemeen werkt het CI module met de witte sticker wel in niet gecertificeerde toestellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een deltacam, is eenvoudige te programmeren met een basic unicam programmer. Op de site, staat het heel duidelijk uitgelegd, hoe je dit doet. Je kan deze in een setje kopen, en kost een kleine 100€. Ik heb niet gekeken of je tv er tussen staat. Let wel op, en realiseer je, als M7, de nano01 key veranderd, of iets anders wordt gewijzigd, dat kan terugvallen in zwart beeld. Momenteel, wordt er snel nieuwe relaeses uitgebracht, en is het raadzaam, de programmer erbij te kopen, om deze zelf te updaten.

Merkwaardig genoeg, dat men toestellen uitbrengt, waar ze bij schrijven ci compatible, maar dan bepaalde niet werken. Je zou (ik toch) denken, dat dit contractbreuk is? Als ik morgen bij wijze van spreken, een toestel mag uitbrengen, die ci compatibel is, dan zou je toch verwachten, dat iedere ci module werkt, ook al is mijn firmware niet aangepast aan de software van een bepaalde provider?

Maar blijkbaar heb ik het mis, maar andere, slagen dan wel er in, vele ci modules te laten werken, zelfs ci+'en, waarvan de + nog niet actief staat, zoals de viacces orca module van M7, die zeer goed en vlot werkt op een oude vu duo (bij de laatste testen, volgend weekend even richting die module, en testen, hoe snel die geactiveerd zal worden na 2 maanden in de kast).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een deltacam, is eenvoudige te programmeren met een basic unicam programmer. Op de site, staat het heel duidelijk uitgelegd, hoe je dit doet. Je kan deze in een setje kopen, en kost een kleine 100€. Ik heb niet gekeken of je tv er tussen staat. Let wel op, en realiseer je, als M7, de nano01 key veranderd, of iets anders wordt gewijzigd, dat kan terugvallen in zwart beeld. Momenteel, wordt er snel nieuwe relaeses uitgebracht, en is het raadzaam, de programmer erbij te kopen, om deze zelf te updaten.

Merkwaardig genoeg, dat men toestellen uitbrengt, waar ze bij schrijven ci compatible, maar dan bepaalde niet werken. Je zou (ik toch) denken, dat dit contractbreuk is? Als ik morgen bij wijze van spreken, een toestel mag uitbrengen, die ci compatibel is, dan zou je toch verwachten, dat iedere ci module werkt, ook al is mijn firmware niet aangepast aan de software van een bepaalde provider?

Maar blijkbaar heb ik het mis, maar andere, slagen dan wel er in, vele ci modules te laten werken, zelfs ci+'en, waarvan de + nog niet actief staat, zoals de viacces orca module van M7, die zeer goed en vlot werkt op een oude vu duo (bij de laatste testen, volgend weekend even richting die module, en testen, hoe snel die geactiveerd zal worden na 2 maanden in de kast).

 

Zie ze staan op sites  waarbij de Unicam EVO met firmware (DeltaCrypt-versleuteling) HW 4.0 wordt aangeboden voor €79,-.

Dat zou dus volstaan, maar voor de zekerheid een combinatie met de 'Unicam programmer-set USB' zodat ik toekomstige upgrades zelf kan uitvoeren?

En mocht de Unicam op een gegeven moment zwart beeld gaan geven, dan kan ik hem zelf updaten zodra hiervoor een nieuwe versie beschikbaar is?

 

Heb ik het dan goed begrepen? En wat is overigens de reden dat er in andere topics wordt afgegeven 'dat je 12 jaar achter loopt met deze ci- cammetjes'? Is er dan een nieuwere, toekomstvastere techniek die ik over het hoofd zie (Oscam, maar werkt dat ook met een cam module voor in mijn televisie?).

 

Ik wil gewoon de normale zenders van Canal Digitaal kunnen bekijken die bij mijn pakket horen, zonder extra dingen als opnemen of duitse zenders die niet in het pakket van CD vallen. Heel simpel, recht toe recht aan gebruik dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stormryder

 

ik heb nu de programmer  en ik moet toegeven ,sattv4iedereen inbegrepen , dat dit doenbaar is. werkt zowel op windows 7 als windows 10 .  de handleiding is volgens mij duidelijk (in het engels en in het duits ) opgesteld . Alleen de com poort (usb ) instellen is ietwat moeilijker. Zoals ik dacht zijn er met de aston module kleine onhebbelijkheden , u zal zien dat dit met deltacam twin opgelost is.

De toekomst is echter moeilijk te garanderen , net zoals de zwarte module nu vervangen wordt door de witte. Wat ik nog wil benadrukken is dat het met de module ongeveer zo is als met de ontvanger , koop alleen het nieuwste van het moment , dan  ben je hopelijk een 5 tal jaar gerust (ondersteuning en hardware  mogelijkheden ) .  Mag ik ook nog Ceesv  feliciteren met de award van het beste antwoord ?

Alleen begrijp ik niet goed wie deze award toekent en welke de criteria zijn (misschien aantal keer gelezen ? )

 

hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stormryder

 

ik heb nu de programmer  en ik moet toegeven ,sattv4iedereen inbegrepen , dat dit doenbaar is. werkt zowel op windows 7 als windows 10 .  de handleiding is volgens mij duidelijk (in het engels en in het duits ) opgesteld . Alleen de com poort (usb ) instellen is ietwat moeilijker. Zoals ik dacht zijn er met de aston module kleine onhebbelijkheden , u zal zien dat dit met deltacam twin opgelost is.

De toekomst is echter moeilijk te garanderen , net zoals de zwarte module nu vervangen wordt door de witte. Wat ik nog wil benadrukken is dat het met de module ongeveer zo is als met de ontvanger , koop alleen het nieuwste van het moment , dan  ben je hopelijk een 5 tal jaar gerust (ondersteuning en hardware  mogelijkheden ) .  Mag ik ook nog Ceesv  feliciteren met de award van het beste antwoord ?

Alleen begrijp ik niet goed wie deze award toekent en welke de criteria zijn (misschien aantal keer gelezen ? )

 

hereberie1234

 

Bedankt voor de extra toelichting op het hoe en waarom van de deltacam.

Op dit moment probeer ik nog vast te stellen of de 2 onvolkomenheden mij de extra uitgave van ruim 100 euro waard zijn.

Even nog afwegen dus en mocht het zover komen dan zal ik je advies zeker ter harte nemen en voor de deltacam gaan (of nieuwste van dat moment).

 

De reden dat ik ceesv zijn antwoord als beste heb aangeduid is omdat zijn antwoord het meest volledig was.

Zowel in uitleg als in voorstel van alternatief (Aston). 

Jou antwoord #23 (als je daar op doelt) was, toen ik het las, gecensureerd waardoor ik geen idee had welk alternatief je voorstelde.

Mocht jij op dat moment ook de Aston voor hebben gesteld dan alsnog hartelijk dank daarvoor.

En wanneer ik dat had kunnen lezen was ik zeker voor jou antwoord gegaan  ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Panasonic TX P42G15E.

Tot 1 juni zonder problemen met de oude "zwarte wereldbol" CI-module naar de CanalDigitaal zenders kunnen kijken. Daarna niets dan ellende.

Ci-module werkt prima in een SAB-sateliettuner.

Inmiddels al vele malen opnieuw fabrieksinstellingen teruggezet (advies van Panasonic), heeft weinig geholpen, ook niet met ander land.

Bij het starten geen enkele CD-zender. Als ik een paar keer de CD-kaart in en uitsteek krijg wel de SD-zenders. Als ik de TV weer aanzet zijn de zenders weer weg, na wat gerommel met de kaart weer beeld.

Maar wat ik ook doe, de nieuwe HD-zenders op Astra3 krijg ik niet.

Volgens mijn handelaar heeft het geen zin de nieuwe witte CI-module te gebruiken, die zou niet werken dan de oude.

Vooralsnog heb ik geen zin om een nieuwe CI-module te kopen zonder de zekerheid te hebben dat daarmee alles opgelost is.

Ik hoop dat dit forum een oplossing kan bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

Dank voor je snelle reactie.

Ja, dat heb ik ook al gedaan.

Probleem is dat bij het uitlezen door de TV de oude firmware van de CI-module staat aangegeven, maar elders op sites heb ik gelezen dat dat normaal is, en de nieuwe software er wel op zou staat. Ik zou niet weten hoe ik dat verder kan controleren.

Overigens ben ik benieuwd of de Aston-module bij "STORMRYDER" ook nu nog werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij werkt het Aston module nog in mijn Panasonic tv.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...