Ga naar inhoud


Visum nodig voor Turkije..?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Ja..dat is allemaal makkelijk gezegd....Corruptie vind ook in Nederland plaats.

 

Maar wat is dan het specifieke probleem met Turkije, toch zeker niet die €20.-- p.p voor een visum?.

 

Ik woon hier al jaren en wordt door iedereen vriendelijk bejegend, zelfs wild vreemden nodigen mij uit.

Dat kan je in NL wel vergeten met die ik mentaliteit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet voor mij alleen...20 €....? Who cares .

Maar ga je met je gezin ....hé...dus maal 4, is dat 80 €uro...Gaat het dan misschien een beetje zeer doen terwijl je dat entree geld niet hoeft te betalen als je naar Griekenland gaat?

Of naar weet ik veel, Bulgarije of Romenie..? of nog verder?

 

Ik heb een probleem als mijn geld uit mijn zak getrokken wordt voor geen reden.

Dus mijn vakantie land is niet meer Turkije. Voor zaken wel...mijn werkgever betaald dat dan. Maar uit vrije wil ga ik meneer Erdogan echt niet betalen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh..ja...ik was dus op die website van die gasten die mij het geld uit de portemonee rukken en moet je die blije gezichten eens zien.

En dan vooral de "comments"..dan lach je je echt de ballen uit je broek...

Geweldig hoe Erdowan dat incineerd.

Maar nu moet ik oppassen..anders gaat ie naar de Ambassadeur en moet die op het matje treden voor mijn opmerkingen.

Is in Duitsland ook al gebeurd met een totale lachgolf over die gast.

 

https://www.evisa.gov.tr/en/email/

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een visum voor Turkije kost 20USD (+-18.96€) aan te vragen op  https://www.evisa.gov.tr/nl/ en te betalen met visakaart.  Per kerende kriijgt u een e-mail met link naar uw persoonlijk visum, zelf af te drukken , alles bij elkaar 10 minuten werk.  (verschillende websites hebben geld geroken en doen het voor u mits een goede commissie, beter zelf doen, een fluitje van een cent.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik dacht dat topics over politiek niet gewenst waren op sat4all.com

en of dan een slotje daar op kwam

 

de regelingen, aanvraag en handhaving van een visum is een Politiek thema

dat gezien de algemene situatie ook verkeerd kan worden opgevat

 

niet enkel omdat er heel vreemde uitspraken zonder enigerlei context of referenties geplaatst worden die op zo een satellietforum niets te zoeken hebben

ook niet off topic 4 all

 

mijn portie geeft u maar aan fikkie

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh..ja...ik was dus op die website van die gasten die mij het geld uit de portemonee rukken en moet je die blije gezichten eens zien.

En dan vooral de "comments"..dan lach je je echt de ballen uit je broek...

Geweldig hoe Erdowan dat incineerd.

Maar nu moet ik oppassen..anders gaat ie naar de Ambassadeur en moet die op het matje treden voor mijn opmerkingen.

Is in Duitsland ook al gebeurd met een totale lachgolf over die gast.

 

https://www.evisa.gov.tr/en/email/

 

Ik brei er een eind aan, dus ik mag aannemen dat elk land met visumplicht door jou niet bezocht wordt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zakelijk wel, maar privé probeer ik het te vermijden.

Ik moet nu binnenkort weer naar Nigeria en heb een visum nodig voor multiple entries. Dat kost even US$ 351 plus nog andere bijkomende vage kosten. Die hebben er al net zo´n handje van als Nederland met hun administratiekosten.

 

Nogmaals als ik 4 x 20 € uit moetgeven om met mijn familie op vakantie te gaan naar Turkije...dan is het bij mij afgelopen met de pret.

Dan ga ik liever naar Griekenland. De Raki smaakt hetzelfde daar. :D

 

Kijk trouwens als voorbeeld een naar de Oekraine. Daar moest je vroeger ook een visum hebben om er naar toe te gaan. Kostte ook een hoop geld. Maar nu ze zich met de EU bevrienden heb je geen visum meer nodig. Terwijl de Oekrainers wel een visum nodig hebben om naar de Schengenlanden te kunnen reizen.

Daar kan Turkije een voorbeeld aan nemen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo...ik heb deze voor mij zware proef achter de rug en moet zeggen dat het zeer snel ging bij de pascontrole.

Wachttijd ca. 2 minuten. Er is een speciale rij voor e-visa´s De douane beamte had alleen mijn pas nodig, scan gedaan, en hup een stempel erin en ik mocht doorlopen. Ik had voor de zekerheid nog een pdf op mijn lul-ijzer paraat, maar dat hoefde ie niet te zien.

In vergelijking met voorafgaande trips ging het bijzonder snel. Ik heb daar ook wel eens 2 uur staan te wachten.

In ieder geval vele malen sneller als je naar Dubai DXB Terminal 1 aankomt en je hebt geen e-passport, dan staan die toeristen mooi te wachten tot je een ons weegt met hun blérende porken.

 

Afgezien van dat gezeik met een visum, vind ik Istanbul een geweldige stad. Lekker eten...mmmm.. :grin: :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zweedse, Deense Finse, en IJslandse staatsburgers mogen 90 dagen in Turkije verblijven zonder visum...

Blijkbaar zit er veel verschil tussen diverse europese landen

https://www.visumservice.se/se/Visumguide/Turkiet

 

Jaren geleden ben ik ook in Turkije geweest... ook gewoon zonder visum...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. En hangt nauw samen met de prijs die Turken voor het betreffende land moeten betalen om een visum te krijgen.

 

Als Turken straks visumvrij naar het Schnengengebied van de EU kunnen gaan reizen, dan sluit ik dezelfde mogelijkheid voor o.a. Nederlanders niet uit.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...