Ga naar inhoud


heractivatie lukt niet


greydutch

Aanbevolen berichten

bedankt voor de reacties. Ik denk intussen ook dat het de kaart zelf is die niet goed werkt en zal morgen proberen van CD een nieuwe te krijgen.Wel vreemd dat-ie dan net stuk zou zijn gegaan op het moment dat CD mededeelde dat er problemen met losse kaarten waren.

 

DeltaFM: welke update bedoel je? Die van de Alphacrypt? Een originele ontvanger heb ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De laatste update van de AlphaCrypt Classic is versie 3.28. Deze kun je via de officiele site gewoon downloaden. Vroeger kon je deze via de ORF transponder op 12633 Astra 1 via OTA ook binnenhalen (of deze laatste nog actief is weet ik niet)...

 

Ik heb zelfs nooit geweten dat een AlphaCrypt gebruikt kon worden voor Seca..... Kwam daar via hier ook achter...

 

Als je er echt niet meer uitkomt kun je je AlphaCrypt naar me sturen, waardeer ik hem hier wel op. Bezit ook de officiele AlphaCrypt USB CI programmer....

 

Denk niet dat je kaart stuk is.. Gebeurt niet zomaar (alleen bij hevig overklokken, kortsluiting of verkeerd programmeren (ATR mode 4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier merk ik zijn ook problemen met het updaten van mijn 2e kaart. Normaal kan ik de kaartinfo zien nu echter ziet de tuner de kaart helemaal niet meer.

Is vermoedelijk de kaart stuk??

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DeltaFM: welke update bedoel je? Die van de Alphacrypt? Een originele ontvanger heb ik niet.

Nee, die voor je kaart. Is er in jouw omgeving ook niets mogelijk?

 

Ik vermoed dat er EMM's gestuurd worden die door de Alphacrypt aangemerkt worden als foutief...

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk van CD en zij sturen mij ook een nieuwe kaart toe. Ik vind het ook vreemd dat de kaart opeens stuk zou zijn en ga er vanuit dat het toch iets te maken heeft gehad met de storing die CD op 20 juli had. Vóór die tijd had ik geen problemen. Ik wacht nu maar af of de nieuwe kaart het wel doet: eventueel kom ik graag op het aanbod van Mimisiku terug, de Alphacrypt te updaten. Erg aardig van je.

 

DeltaFM: ik woon in het buitenland en ken hier niemand met een CD abonnement.

 

Ik gebruik de Alphacrypt overigens met de Technotrend S2 3650, die aan mijn PC is aangesloten. Als software gebruik ik DVBViewer, een erg goed programma. In het DVBViewer forum werd mij ooit de Alphacrypt aanbevolen in plaats van de originele Canal Digitaal CAM en het klopt: de combinatie CD smartcard + Alphacrypt is erg stabiel. Althans, bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt natuurlijk, het was tot dit incident met kaart en CI-cam stabiel!

 

Er zijn nog behoorlijk wat tests aan de gang bij de makers van.

 

Vooral als er bij meerdere personen uitval tegelijkertijd is, maar niet bij heel het Nederlands CDS Abonnementvolk, stuurt men weer tests de wereld in. (dat had u al op de een of andere manier begrepen)

 

En dat gegeven analyseren ze t.o.v. de feedback en geven die een slachtoffer 'n nieuwe kaart onder het mom van kaart kan immers stuk gaan.

Wat ze er allemaal mee kunnen constateren is een kunst apart.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriend van mij heeft in ongeveer dezelfde periode een defecte TVV kaart.  (toont zelfs geen entitlements meer)  Hij krijgt ook een nieuwe. Maar moet die gaan afhalen in een service centrum, en is daar nog niet langs geraakt.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt natuurlijk, het was tot dit incident met kaart en CI-cam stabiel!

 

Er zijn nog behoorlijk wat tests aan de gang bij de makers van.

 

Vooral als er bij meerdere personen uitval tegelijkertijd is, maar niet bij heel het Nederlands CDS Abonnementvolk, stuurt men weer tests de wereld in. (dat had u al op de een of andere manier begrepen)

 

En dat gegeven analyseren ze t.o.v. de feedback en geven die een slachtoffer 'n nieuwe kaart onder het mom van kaart kan immers stuk gaan.

Wat ze er allemaal mee kunnen constateren is een kunst apart.

Ben nu wel erg benieuw wat ze ervan kunnen leren als ze mijn kaartje (bewust) uitschakelen. Of ze het interessant vinden om te weten wanneer ik er achterkom dat het kaartje niet meer werkt. Heb gewoon basis kaart en een extra dus moet wel erg interessant voor ze zijn.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zullen nog vele -tot nu toe - ongebruikte EMM's mogelijk zijn. Deze EMM's werken uiteraard alleen op gecertificeerde M7 apparatuur. Hoe ze dat doen en waarom weet alleen M7. Heel goed mogelijk dat een 'nieuwe' EMM niet begrepen wordt door in dit geval de AlphaCrypt (die sowieso niet Seca gecertificeerd is!!) en de kaart gesloopt heeft.

 

Aan de andere kant zou het forum dan inmiddels volgelopen zijn met klachten omdat er wel meer mensen een tweede kaart hebben (en geen M7 apparatuur gebruiken)....... Mijn logica zegt me dat dit puur een AlphaCrypt v.s. Seca3 kaart probleem.. Sowieso een behoorlijk wonder dat het op deze modules uberhaupt draait....

Link naar reactie
Delen op andere sites

in combinatie met die linkmiegels van bepaalde internet-providers weten ze of je de kaart thuis als tweede kaart gebruikt

of

dat je tweede kaart een ander huisadres heeft (WAN-zijdig IP-adres)

dat is een

 

zo als Mimisiku beschrijft ondekt men ook gewoon door enkele op non-actief te zetten of ze gecertificeerde apparatuur gebruiken hetgeen immers voorwaarde was

dat is twee

 

en ik kan je vertellen dat er nog heel wat andere analyses mogelijk zijn, onder andere

softcam

homesharing

dat is 2++

 

en geloof me met de juiste gegevens uitlezen zien ze ook de hoeveelheid alternatieve receivers of servers staan

IPv6

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Rond midden juli moest ik een van mijn 2e kaarten ook heractiveren.

Misschien wilde men weten welk percentage van de kaarten gebruikt wordt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Tonskidutch: punt1 is niet van toepassing.

Punt 2 ze verkopen zelf de ci modules voor de niet gecertificeerde ontvangers dus in mijn ogen geen punt.

 

En wat de andere analyse betreft, is het niet wat paranoid om zo te denken. Big brother is watching??

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...