Ga naar inhoud


CD en Firmware update 23 augustus Philips DSR 8121


XIII

Aanbevolen berichten

23 augustus de update geïnstalleerd en sinds die tijd krijgt mijn TV elke 15 seconden een nieuwe 'input' melding waardoor het scherm 1 seconde zwart wordt. Zwaar irritant TV kijken natuurlijk. Ga natuurlijk eerst zelf aan de slag, hulp vragen doen je niet 123, eerst je eigen spullen controleren. Alle instellingen doorgelopen op decoder en TV, versterker er tussenuit gehaald, niets helpt.

Niets te vinden op de website van Canal Digitaal, wel een 0900 bonk.gif service bonk.gif nummer voor 1 € per gesprek + de gebruikelijke belkosten.

Ja meneer, we krijgen dagelijks honderden klachten frusty.gif Waarom staat er dan niets op de website? Sinds 2 september staat er eindelijk een melding mbt de M7 decoder.

Krijg een mailtje met instructies:

Hierbij ontvangt u van ons de stappen om de Hidden Menu zelf uit te kunnen voeren.

Wij adviseren u eerst de ontvanger resetten. Dit betekent dat u de ontvanger loskoppelt van de stroom en de smartcard uit de ontvanger haalt. Na ongeveer 5 minuten kunt u de ontvanger weer aansluiten en de smartcard insteken.
Mocht dit het probleem niet oplossen dan adviseren wij u het volgende.

Zet de ontvanger terug naar de Fabrieksinstellingen. Dit doet u via het menu. u neemt de volgende stappen: Instellingen>satelliet ontvanger>pincode 1234>uitgebreide instellingen>Fabrieksintsellingen.
Mocht dit het probleem niet oplossen dan adviseren wij u het volgende.

Zet uw decoder op 'stand-by' en wacht totdat de klok in het display verschijnt. Druk daarna op de 'groene toets' op de afstandsbediening en die moet u ingedrukt houden en wachten totdat het 'Hidden Menu' (geheime menu) zichtbaar wordt. Duurt ongeveer 10 seconden.
Voer daarna de pincode '756839uumm' in. (Let op : 'uumm' is de huidige tijd zichtbaar boven het pincode invoerveld.
Selecteer dan 'Recovery' en kies vervolgens 'flash recovery' en bevestig dit met de 'OK' knop . Daarna kiest u'appstore recovery' bevestig dit met de 'OK' knop.
Druk daarna op de 'Exit' knop om uit het Hidden Menu te gaan. Het toestel begint nu software in te laden. Na de software update neemt u de fabrieksreset via het gewone Menu. Na de eerste installatie zou alles weer moeten werken.

Hopende bent u bij deze voldoende geïnformeerd.

 

Helaas heeft dit nog niet het gewenste resultaat bij mij, mail verstuurd naar CD, wat nu? shutup.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op de site van CD staat sinds gisteren dit te lezen:

 

Merkt u dat uw M7/Philips DSR-satellietontvanger anders functioneert dan gebruikelijk? Voer dan de volgende stappen uit:
1. Haal de stekker van de ontvanger uit het stopcontact en haal de smartcard uit de ontvanger.
2. Wacht 1 minuut, stop de stekker weer terug in het stopcontact en zet de ontvanger weer aan.
3. Druk op de knop ‘MENU’ op de afstandsbediening en ga naar ‘Instellingen’.
4. Selecteer 'Satellietontvanger' en druk op ‘OK’ (pincode: 1234).
5. Selecteer 'Uitgebreide instellingen' en druk op ‘OK’.
6. Selecteer 'Fabrieksinstellingen' en druk op ‘OK’.
7. Stop de smartcard terug in de ontvanger op de juiste manier (met de chip omlaag).

De ontvanger zal opnieuw opstarten in het installatiemenu:
- Selecteer de taalkeuze: 'Nederlands' en druk op ‘OK’.
- Selecteer de HD-zenderlijst en druk op ‘OK’.
- Selecteer na de signaalcontrole 'Volgende stap: Zenders zoeken' en druk op ‘OK’.
- Na het inladen van de zenderlijst wordt het zenderoverzicht getoond. Druk op ‘OK’ om de zender te selecteren en tv te kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Canaldigitaal zijn ze blijkbaar wel in staat om OTA ontvangers om zeep te helpen

Maar zelfs na honderden meldingen het probleem herstellen dat kunnen ze niet.

Het is weer de (betalende) klant die het zelf mag uitvissen en oplossen.

Die prulboxen worden dan nog het meest verkocht aan mensen die gewoon willen kijken zonder al die rompslomp van software en wijzigingen.

Gaan ingrijpen via een hidden menu, en daar codes gaan invoeren noem ik nu niet bepaald onbezorgd kijken.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere, niet "gecertificeerde" ontvanger kopen. Grote kans dat je er een hoop plezier aan gaat beleven.

Ook niet want de Seca3 zit in de uitloop fase. Tussen nu en ???? gaat Seca3 uit en zitten we met CI+ en Viaccess ORCA. Dan mag je kiezen uit zo'n heerlijke Kaon MZ101/201 of niets... Die CI+ werkt NU nog als gewone CI, maar als die + functionaliteit aangaat moet je op zoek naar een CI+ ontvanger....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen het CI deel, wat de beveiliging van het kijken met abonnement regelt en het + deel wat het gebruik van het content verder beperkt.

Het eerste is in het belang van Canaldigitaal, het + deel heeft Canaldigitaal zelf geen belang bij.

 

Film maatschappijen zouden het als eis kunnen stellen voor doorgifte van hun programma.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem lijkt weer de HDMI te zijn.. Iets waar die oude bakjes meer en meer last van hebben. De problemen treden op als deze bakjes aan splinternieuwe (U)HD TV worden gekoppeld of doorgelust worden via een Home Cinema Set.. Ik heb mijn DSR-7141 opgewaardeerd (gewoon om 1 gecerticiceerde ontvanger in huis te hebben) en heb eeb oudere Samsung LCD. Geen enkel probleem met die doos..... De DSR-8121 van een kennis zit op een 80" TV!! En die staat nu te knipperen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook niet want de Seca3 zit in de uitloop fase. Tussen nu en ???? gaat Seca3 uit en zitten we met CI+ en Viaccess ORCA.

Een onnodig doemdenken. (Je plaatst zelf de vraagtekens al.)

We hebben het hier over CD. Als die na jaren nog steeds niet in staat is ontvangers te leveren "voor onbezorgd kijken" kon die "uitloopfase" nog wel eens een decennium duren. Lang genoeg om voor een - pak weg - 150 euro een ontvanger met CI-slot aan te schaffen en daadwerkelijk onbezorgd te kijken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Feit is, dat deze gammele update actie geen schoonheidsprijs verdient en zeker weer klanten zal kosten.

Vooral als je de berichten leest hoe klanten met problemen in het begin werden "geholpen".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem lijkt weer de HDMI te zijn.. Iets waar die oude bakjes meer en meer last van hebben. De problemen treden op als deze bakjes aan splinternieuwe (U)HD TV worden gekoppeld of doorgelust worden via een Home Cinema Set.. Ik heb mijn DSR-7141 opgewaardeerd (gewoon om 1 gecerticiceerde ontvanger in huis te hebben) en heb eeb oudere Samsung LCD. Geen enkel probleem met die doos..... De DSR-8121 van een kennis zit op een 80" TV!! En die staat nu te knipperen....

Blijkbaar heeft je kennis dan geen door cd goedgekeurde  tv ;)

  • Like 1

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ontvanger heeft van af het begin dat CanalDigitaal ze als gecertificeerde ontvanger op de markt bracht onbetrouwbaar geweest.

In het begin werd er een update aan gespendeerd met de belofte dat er nog meer update's zouden volgen.

Dat duurde een jaar of 3 voor de volgende update kwam waarin de gebruikers het zelf maar moesten uitzoeken en door CanalDigitaal in de steek werden gelaten.

Na 3 jaar kwam er een update waardoor een aantal tekortkomingen verminderde maar nooit helemaal probleemloos de ontvanger te gebruiken was.

Deze Philips/Pace ontvanger heeft nooit goed gefunctioneerd en zal het ook nooit probleemloos gaan doen.

Philips, de uitvinder van het apparaat wil er niets mee te maken hebben en heeft toe snel de boel over gedaan aan Pace

Mijn advies aan gebruikers van deze ontvangers is dan ook: Gooi hem weg en koop een andere ontvanger, elke minuut tijd of euro welke u er aan spendeert is er 1 teveel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een terugkerend probleem bij Canal Digitaal 'gecertificeerde' ontvangers. Het credo bij Canal Digitaal lijkt wel te zijn: hoe slechter de bak hoe beter gecertificeerd. Deze updates belofte bestaat al sinds dag 1 dat Canal Digitaal ze aanbiedt. Gewoon een marketing truc en dwangmiddel... Meer is het niet!

Ze vragen een leverancier gewoon of ze op korte termijn een x-aantal bakkies kunnen leveren, degene die dat het eerst toezegd en accoord gaat met de stuksprijs, krijgt een geheimhoudingscontract en bouwen maar... Testen kunnen ze niet, dus de testbakjes gaan naar NL en worden daar door een groep 'experts' van CDS (kuch, reutel) gecontroleerd... Eenmaal door die test zitten we eraan vast...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...