Ga naar inhoud


Ontvangst npo1, npo3, veronica en net 5 .wat te doen?


Aholm

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Die "defecte lnb" geeft wel beeld op de ontvangers van zijn vrienden.

En wanneer ik de laatste posting goed lees geeft zijn ontvanger wel beeld op de sat antenne van zijn vrienden.

 

Alleen de combinatie van zijn antenne en zijn ontvanger zou niet werken.

 

En daar heb ik dan geen verklaring voor.

Spock zou zeggen, het is onlogisch, data, controleer de data input opnieuw.

 

Wanneer het signaal bij hem net niet over de drempel komt in zijn ontvanger zou kabel kwaliteit, lengte of output van de lnb een rol kunnen spelen.

 

Ook de lnb skew zou op het randje kunnen staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die "defecte lnb" geeft wel beeld op de ontvangers van zijn vrienden.

En wanneer ik de laatste posting goed lees geeft zijn ontvanger wel beeld op de sat antenne van zijn vrienden.

 

Alleen de combinatie van zijn antenne en zijn ontvanger zou niet werken.

 

En daar heb ik dan geen verklaring voor.

Spock zou zeggen, het is onlogisch, data, controleer de data input opnieuw.

 

Wanneer het signaal bij hem net niet over de drempel komt in zijn ontvanger zou kabel kwaliteit, lengte of output van de lnb een rol kunnen spelen.

 

Ook de lnb skew zou op het randje kunnen staan.

 

ceesv https://www.sat4all.com/forums/topic/355146-ontvangst-npo1-npo3-veronica-en-net-5-wat-te-doen/?p=2403942

als dit toch werkelijk zo is dan ligt het aan de ontvanger ...die herkent die frequentie's niet enz

instellingen enz nog eens goed nakijken  

dus ontvanger updaten enz ..want elke hd ontvanger moet beeld geven  met de juiste module enz...had ik dat bakje maar hier pf ;)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed niets ik concludeer gewoon, en vaak zijn de problemen heel simpel op te lossen en wordt er helaas ook vaak veels te ver gezocht.

 

Met alle informatie die tot op heden is verstrekt blijf ik van mening dat het hier om een defecte LNB of ontvanger gaat.

 

Okee, @aholm:

Dus het advies is: nieuwe ontvanger kopen en nieuwe LNB.

Simpele oplossing. :)

 

Of natuurlijk eerst meer info geven, om iets specifieker de oorzaak te vinden.

Ik schaar me op het moment achter de samenvatting van @ceesv:

 

Die "defecte lnb" geeft wel beeld op de ontvangers van zijn vrienden.

En wanneer ik de laatste posting goed lees geeft zijn ontvanger wel beeld op de sat antenne van zijn vrienden.

 

Alleen de combinatie van zijn antenne en zijn ontvanger zou niet werken.

 

Ik denk daarom ook aan de mogelijkheid van een niet helemaal goed ingestelde LOF van de LNB, waar de ontvangerLOF net naast zit.

 

Maar laten we eerst meer info van @aholm afwachten...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is er al ergens gesproken over een mogelijks defecte switch ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lnb's zijn allebei spiksplinternieuw! De kanelen die ik zie: npo1, npo3. Veronica, net5, cd info nieuws, een HD, canvas hd, tv gelderland, tv drenthe, tv oost, tv noord, omroep fryslan, skynews, euronews, arte hd, tagesschau, vox, rtl2, kabeleins, rtl nitro, phoenix, sat1 , pro sieben, zdf hd, heel veel duitse kanalen op 19.2 ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat er ook hd bij ?

npo1, npo3. Veronica, net5,? op je tv scherm 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je kaartje zit ook goed in de ontvanger ...modul met de ship naarboven 

en je hebt geen signaal?

en kan je hem op 23.5°e laten scannen 

niet de fastscan maar gewoon een frequentie ingeven 

Een door CanalDigitaal gecertificeerde digitale satellietontvanger voor de ontvangst van SD- en HD-zenders via de satelliet. De Smart Titanium V2 is een compacte HDTV-ontvanger geschikt voor gebruik met de CanalDigitaal CI-module. Deze HD-zapper heeft een Fastscan-functie 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kaart zit goed...als ik op frequentie zoek dus niet fast scan vind ik geen enkel kanaal....als ik de astra 3 zelf op hof op 12800Mhz zet en dan zoek, komen er geen extra kanalen bij en als ik dan terugschakel naar de kanalen, zie ik npo1 hd en 3 en veronica enz niet meer....dus denk toch echt wel dat de tuner het niet goed doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je op dezelfde plaats een andere ontvanger zet die doet het dan wel ? op beide satellieten 

en lnb staat ook op 10600mhz zeg je 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...