Ga naar inhoud


Ontvangst npo1, npo3, veronica en net 5 .wat te doen?


Aholm

Aanbevolen berichten


Met die tuners, moet ik die in NL kopen of is elke tuner die ze hier verkopen voor canal digitaal ook geschikt?

je neemt je ontvanger me naar die winkel daar en laat hem eens aansluiten 

ook je module enz me pakken he 

en als die het dan daar ook niet zou doe dan moeten ze maar een ontvanger proberen die jou kaart wel leest en dat je beeld hebt natuurlijk he 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(.als ik op frequentie zoek dus niet fast scan vind ik geen enkel kanaal....)

als ik de astra 3 zelf op hof op 12800Mhz zet en dan zoek, komen er geen extra kanalen bij en als ik dan terugschakel naar de kanalen, zie ik npo1 hd en 3 en veronica enz niet meer....

Kan je even uitleggen wat je hier gedaan hebt?

Hoe kom je aan die 12800?

Hoe bedoel je "als ik dan terugschakel naar de kanalen"?

 

Het is mij niet helder wat je hier gedaan hebt.

 

Je hebt een actuele zenderlijst geladen begrijp ik, via fastscan?

Welke zenders ontvang je daarvan NIET?

En zitten die zenders alleen op de 23oost?

Hoeveel signaalkwaliteit heb je op de zenders die je wel ontvangt?

 

Aangezien je met de zenderlijst wel de nodige zenders ontvangt, is je tuner dus zeker niet helemaal defect.

 

Wat voor schakelaar heb je bij de LNB's?

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij ontvangt de horizontale zenders, pak de Canaldigitaal zenderlijst en kijk naar alle zenders die hij kan ontvangen deze zijn allemaal horizontaal. Defecte LNB is al uitgesloten, dus is een defecte ontvanger nu de uitkomst als antwoord na al de verstrekte informatie.

 

Maar ja je kunt deze informatie natuurlijk ook negeren en mensen zonder oplossing eindeloos door laten speuren.

 

Enige optie is de ontvanger nog even elders te testen en als deze dan echt niet werkt per direct te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je ontvanger werkte prima bij je kennis? Dat had je dus al getest.

Mijn CI kaart werkt prima want met mijn tuner en kaart inde CI module werkte alle kanalen bij mijn kennis...

 

Zo zijn we nogal in cirkeltjes aan het draaien, en komen we geen steek verder.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn nog wel een paar oorzaken.

Bekabeling problemen, een beschadigde kabel of een splitter met een open coax kabel zal bepaalde frequenties verzwakken.

Externe storing van een dect telefoon of een wifi modem kan er ook voor zorgen dat je bepaalde frequenties niet ontvangt.

Overgangsweerstand in connectoren, verkoperd ijzerdraad coax, een slecht aangesloten afscherming van de F-connector, allemaal oorzaken waardoor je geen ontvangst op sommige zenders hebt.

 

Het hangt dan net van de ontvanger af of je wel of geen ontvangst hebt op de ene of de andere ontvanger.

 

De skew van de lnb is ook nog steeds een reden waardoor je wel of geen ontvangst hebt op sommige zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En fotoos van de huidige instellingen voor de LNBs lijken me ook handig, om te controleren of die goed staan..

 

Met je laatste post meldde je, dat je ook op de 19 oost alleen horizontale zenders zou ontvangen? Terwijl er eerder sprake was van geen horizontale op alleen de 23 oost.

Dus wellicht heb je, sinds het bij je kennis allemaal goed functioneerde, wat in de menus veranderd? Maak maar fotoos van hoe het nu staat ingesteld, bij beide satellieten.

 

Als je weinig informatie geeft, blijft het een beetje 'raden maar...'. Je hebt totnutoe lang niet alle gestelde vragen beantwoord.

Hoe meer duidelijke info en fotoos, hoe beter. Dan kunnen we beter uitsluiten, waar het in ieder geval NIET aan ligt, en wellicht meteen ook ontdekken waar het dan wel aan ligt.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Je zou ook andersom bewijs kunnen zoeken door eenzelfde tuner te zoeken die al geconfigureerd is en bewezen beeld geeft (sat-boer?), en deze aansluiten op je installatie. Als die het wel doet weet je zeker dat het een probleem in de tuner is. Software of hardware. Dan heeft de keuze om een andere tuner te kopen ook meer nut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...