Ga naar inhoud

Britse bank blokkeert rekeningen Russische staatszender RT


Drs. IJzerbout
 Delen

Aanbevolen berichten

Britse bank blokkeert rekeningen Russische staatszender RT
Foto: AFP
Gepubliceerd: 17 oktober 2016 15:21 Laatste update: 17 oktober 2016 15:21
  •  
  •  
  •  
De Britse bank NatWest heeft de bankrekeningen van de Russische staatszender Russia Today (RT) geblokkeerd.

"Ze hebben onze rekeningen gesloten", schrijft RT-hoofdredacteur Margarita Simonyan op Twitter. "Lang leve de vrijheid van meningsuiting."

Er zouden ook privérekeningen van RT-medewerkers zijn bevroren. Volgens de zender heeft de bank geen reden gegeven voor het bevriezen van de tegoeden.

"We hebben recent jullie bankzaken beoordeeld en kwamen tot de conclusie dat wij onze diensten niet langer kunnen verlenen", heeft NatWest in een verklaring aan het Londense kantoor van RT laten weten.

NatWest, onderdeel is van de Royal Bank of Scotland Group, zegt dat het oordeel definitief is en dat er geen discussie mogelijk is.

RT is in het verleden op de vingers getikt door een Britse mediawaakhond voor eenzijdige berichtgeving. De zender beweerde onder meer dat de BBC nieuws over een chemische aanval in Syrië had gefabriceerd.

 

Bron: NU.nl

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar bericht
Delen op andere sites


  • V.I.P.

om internationaal te kunnen opereren heb je een clearingbank nodig, toch?

gezien de britse bankers alle truuks kennen ga je bij de duivel te rade, zoals men dat zegt

 

overigens achter mij in de war room (dr strangelove :wink:  ) worden ze allemaal nerveuzer

ook de CIA bereid een cyberaanval voor op rusland

tja en dat publiek in het nieuws

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan hier -tig nieuwszenders ontvangen, ga ze niet allemaal noemen, maar geen een ervan is 100% objectief.

Elke zender is gekleurd en daarom kijk ik o.a. naar RT, Al Jazeera, BBC World News, Sky News en CNN.

Jammer, kan hier FOX News niet ontvangen, vroeger wel, een erg bizarre zender die de bekrompenheid aangeeft van vele Amerikanen.

Als het niet zo triest was, zou ik er om kunnen lachen.

Door naar verschillende nieuwszenders te kijken kan je zelf een mening maken en dat kan niet als je maar een kanaal bekijkt.

 

Of de blokkade van RT terecht is laat ik buiten beschouwing.

En de Royal Bank of Scotland, die kennen we maar al tegoed door de overname van ABN-Amro, dat was écht een groot succes??.

Vu+ Duo 2,  2 Dual tuners en 1TB HDD / Samsung 55'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120 cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat en Nilesat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Schandalig dat een bank dit zomaar kan en mag doen. Ik hoorde het gisteren ook in de nieuwsuitzendingen van RT.

Natwest, onderdeel van RBS handelt onrechtmatig in mijn ogen... en ze staan blijkbaar niet echt stevig in hun schoenen, daar ze niet eens de reden willen noemen waarom ze een correcte klant opzeggen... ook het statement dat ze geen discussie willen over het eenzijdig beeindigen van het contract spreekt boekdelen. Ik denk dat de RBS group zichzelf hiermee erg negatief profileert.

Gelukkig zijn er andere banken... en je hoeft niet eens een bank binnen Groot Brittannie te hebben...  ik ben ook mijn nederlandse bank er uit aan het werken, wegens te hoge kosten. je kan in NL ook alles regelen vanaf buitenlandse banken... de test loopt nu al meer dan een jaar...   Dat kan RT ook.

 

Dat alle zenders de zaak vanuit hun eigen opvattingen bekijken is duidelijk...  daar wil ik niet aan twijfelen, dat doet uiteraard RT, maar zeker ook de amerikaanse en britse zenders.... de Nederlandse nieuwsuitzendingen hebben er overigens ook een aardig handje van om de boel uiterst gekleurd te brengen... net als de meestal objectieve Duitse zenders Das Erste en ZDF en het Zweedse SVT....  maar ook die hebben zo nu en dan toch wel een erg gekleurde blik op de werkelijkheid.

Objectiviteit bestaat vrijwel niet... en om je echt een correct beeld van de waarheid te vormen, mag RT niet ontbreken... net als Rossija 24 overigens...  al moet je daar wel de Russische taal voor machtig zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Schandalig dat een bank dit zomaar kan en mag doen. Ik hoorde het gisteren ook in de nieuwsuitzendingen van RT.

Natwest, onderdeel van RBS handelt onrechtmatig in mijn ogen... en ze staan blijkbaar niet echt stevig in hun schoenen, daar ze niet eens de reden willen noemen waarom ze een correcte klant opzeggen... ook het statement dat ze geen discussie willen over het eenzijdig beeindigen van het contract spreekt boekdelen. Ik denk dat de RBS group zichzelf hiermee erg negatief profileert.

Gelukkig zijn er andere banken... en je hoeft niet eens een bank binnen Groot Brittannie te hebben...  ik ben ook mijn nederlandse bank er uit aan het werken, wegens te hoge kosten. je kan in NL ook alles regelen vanaf buitenlandse banken... de test loopt nu al meer dan een jaar...   Dat kan RT ook.

 

Ik ben er niet zeker van of alle informatie over deze - niet zo gebruikelijke -stap wel gepubliceerd wordt.

Als een deel gevoelige info is, krijg je al gauw een scheef beeld van de werkelijkheid. Dan hebben we hier slechts een halve werkelijkheid: alleen die van RT.

Zodra RT schermt met "vrije meningsuiting", gaan bij mij in ieder geval de antennes extra scherp staan.  

RT is een Russische staatszender.

Dus niks "spreekt boekdelen". Of het zou het laatste feit moeten zijn.

 

Jij denkt dat de geheime informatie niet gedeeld wordt binnen de EU, en dat RT zomaar naar een andere bank kan stappen?

Ik vermoed van niet.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat de informatie niet openbaar gepubliceerd wordt waarom iemand het contract opgezegd wordt, begrijp ik... in dit geval is het niet zo, de bank heeft geen reden opgegeven aan de klant.

Dat RT schermt met Vrije uiting van mening, lijkt me logisch....  er wordt geprobeerd hen de mond te snoeren door hun toegang tot financiele middelen af te sluiten. Wat zou ITV of de BBC zeggen als hun huisbank zoiets zou doen?

Dat RT een Russische staatszender is maakt niets uit, waarom zou die dan minder goed zijn dan een willekeurige andere zender?  Dat lijkt me dus inderdaad met de vrijheid van meningsuiting te maken hebben, als je alleen zenders wil toestaan die in je eigen straatje passen... (de "je" is niet persoonlijk bedoeld, maar algemeen). Als de Nederlandse visie door de NOS wordt verkondigd is die per definitie niet beter of slechter dan de visie die door RT wordt uitgezonden.  Ik neig er zelfs naar RT meer te geloven dan de NOS, maar daar gaat het hier niet om.

En, geheime informatie.....   er bestaat in de EU een "recht" op het hebben van een bankrekening. Nog niet zo heel erg lang, maar dat recht is er intussen...  Dat het niet altijd even makkelijk gaat, is duidelijk als je zelf al eens geprobeerd hebt om in diverse landen een rekening te openen...   maar in dit geval is RT UK een officieel media bedrijf in UK, en heeft derhalve gewoon recht op een bankrekening...  Als het een beslissing van de EU zou zijn, zou de bank daar eventueel naar verwezen hebben zou ik denken.... gezien de relatie UK-EU zou ik dat dan zeker aangevoerd hebben.... maar daar zijn tot nu toe geen harde bewijzen voor.   Het is duidelijk dat het een machtsspelletje is, om bepaalde waarheden te onderdrukken....   dat staat voor mij vast.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar bericht
Delen op andere sites

 

Volgens de zender heeft de bank geen reden gegeven voor het bevriezen van de tegoeden.

"We hebben recent jullie bankzaken beoordeeld en kwamen tot de conclusie dat wij onze diensten niet langer kunnen verlenen", heeft NatWest in een verklaring aan het Londense kantoor van RT laten weten.

 

 

 

 

Dat de informatie niet openbaar gepubliceerd wordt waarom iemand het contract opgezegd wordt, begrijp ik... in dit geval is het niet zo, de bank heeft geen reden opgegeven aan de klant.

 

Je bent volgens mij toch aan 1 oog een beetje blind.

De informatie komt eenzijdig van RT.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar bericht
Delen op andere sites

De brief is uitvoering op de tv geweest, en er staat dus in wat ijzerbout ook schrijft...   ik zie geen "reden" vermeld staan. De bank concludeert alleen dat ze hun diensten niet meer willen verlenen aan de klant. Het waarom is niet vermeld, en stond niet ter discussie werd er geschreven.

 

Maar.... het was dus helemaal duidelijk dat de bank volledig in de fout zat.

Ik lees nu op de website dat de rekeningen van RT gewoon doorlopen...  dit na een kleine dreiging vanuit Moskou.....

Als de bank meende gelijk te hebben, zouden ze niet gelijk hun maatregelen gerevideerd hebben....

 

https://deutsch.rt.com/newsticker/42067-royal-bank-of-scotland-setzt/

 

het bericht staat ook op de website van The Times zie ik...

http://www.thetimes.co.uk/article/rbs-caves-in-over-ban-on-kremlin-tv-staion-b6whzmwnf

 

Gelukkig overwint het recht dit keer.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • Moderators

...  dit na een kleine dreiging vanuit Moskou.....

 

Gelukkig overwint het recht dit keer.

Het is mij duidelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.