Ga naar inhoud


Satelliettelevisie onder druk


Sprietje

Aanbevolen berichten


@zzzzzz: Ik haalde dezelfde grafiek als Sverige aan maar dan de recentere versie zoals jij ook aanhaalde. Het is jouw recht om daar meer achter te zoeken maar dat is er gewoon niet.

 

@Tonskidutch: Mijn hypothese is niets nieuws en komt ook niet van mij, maar zolang dat niet bewezen is blijft het een hypothese. Wat mij betreft neem je het als waarheid aan.

Met het rapport van de EU mis ik absoluut de raw data waardoor interpretaties met een korrel(tje) zout genomen moeten worden.

Desalniettemin blijft het een bruikbare tool om de breedbandinternetpenetratie te beoordelen alsook de verhouding 2P/3P tussen de verschillende lidstaten.

Mobiele abonnementen blijven uit de scope van het rapport en prepaid "vast" internet zal wel bestaan maar ben ik nog niet tegengekomen.

 

Wat betreft studerende jongeren: Klopt natuurlijk, niet elke studerende die uit huis gaat heeft TV. Een trend die ik zie bij heel wat studenten is het gebruik van de mobiele TVmogelijkheden zoals TVoveral.

(Let trouwens op met "studenten"; tussen Wallonie, Brussel, Vlaanderen, Nederland heeft men verschillende gewoontes en opvattingen die zo ver reiken als studentenjobs, belastingen, studiegeld, enz; het is dus onmogelijk om er 1 groep van te maken en extrapolatie is niet wenselijk).

Maar ik kan je verzekeren dat er weldegelijk vrij veel "jongeren" (studentjes 18-25) regelmatig naar TV kijken al is het voor de reguliere zenders met voetbal, populaire programma's (mijn restaurant, callboys, thuis, ik zeg maar wat). Dat is sowieso geen SAT publiek en is het ook nooit geweest; ik begrijp dus ook niet wat je wilt bereiken met deze stelling.

 

Wat betreft de (kans)armeren: In Wallonië bestaat er zoiets als het sociaal tarief voor naar keuze TV, tel, internet waarbij ook statistieken omtrent internet en/of kabeltv gemaakt zouden kunnen worden, dat zal ook vast zo zijn bij andere sectoren. Er bestaan ook statistieken over het aandeel internetgebruik in verhouding met demografische gegevens en die vind je gemakkelijk op de EU site. Maar ook hier, ik snap niet goed wat je hiermee wilt bereiken en wat invloed dat heeft want iemand die op uitkering leeft zal geen 100den euro's uitgeven voor een SAT ontvangst systeem, tenzij dat de enige manier is om een culturele band aan te houden met bijvoorbeeld een land van herkomst of een taal. Een schimmige IPTV box zal overigens nog eens goedkoper zijn waardoor je ook niet perse een schotel hoeft te hangen.

aangepast door roadrebel
Link naar reactie
Delen op andere sites

@zzzzzz: Ik haalde dezelfde grafiek als Sverige aan maar dan de recentere versie zoals jij ook aanhaalde. Het is jouw recht om daar meer achter te zoeken maar dat is er gewoon niet.

"Dezelfde, maar meer recent", het is dus wel degelijk een andere.

Je zet de statistiek van Sverige en paste er mijn commentaar bij, alsof dit is wat ik gezegd heb.

De conclusies uit de 2 statistieken zijn ook totaal anders, want die van Sverige stopten aan 2014, die van mij gingen door tot 2019.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op mijn kalender is het 2016, een statistiek tot 2019 is pas in 3 jaar beschikbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het dorp waar ik woon, 1.800 inwoners is geen kabel tv en dat gaat er de eerste jaren ook niet komen.

Internet heeft maximaal 1,5 Mb via koper, ook dat blijft nog wel even zo.

 

Satelliet heeft hier dus geen alternatief, en de situatie is elders niet anders.

Hmm, en dan vind je het ook logisch dat er tegelijk naar IPTV geëvolueerd wordt bij TVV en CDS?

Ze mikken dus op klanten die geen IPTV kunnen gebruiken en gaan tegelijk dat net targeten?

Ik blijf het herhalen, het zijn mensen zonder visie.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet geprobeerd is altijd mis, dat proberen heet ondernemen.

Wanneer je niet onderneemt, maar bij het bestaande blijft, ga je als firma zeker onderuit.

 

Niet alle ideeën zijn een succes, maar dat weet je pas nadat je het geprobeerd hebt.

En slechts een groep uit het potentieel willen bedienen is net zo riskant.

 

Bekijk de wereld eens af en toe door een andere bril, het maakt het leven aangenamer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alle ideeën zijn een succes, maar dat weet je pas nadat je het geprobeerd hebt.

En slechts een groep uit het potentieel willen bedienen is net zo riskant.

Blablabla.

Mochten ze echt meer klanten willen bedienen zouden ze wel eens ervoor zorgen dat ze zenders in HD aanbieden waar ze ze nu in SD bieden, en de concurrentie dit wel kan.

Maar inderdaad ze doen wat, ze doen maar wat.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is de gemiste kans dat ze van het CD/TVV pakket geen premium aanbieding gemaakt hebben, via de satelliet is dit nochtans goed mogelijk.

Dus met de beste beeldkwaliteit/geluid, zenders met inhoud, top service enz....

Dan hadden ze nu een reputatie opgebouwd waarmee kwaliteit voorop staat, wat de beste reclame is die je kan maken.

Gemiste kans dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een tijdje weg geweest van de satelliet maar heb laatst weer het één en ander geactiveerd. Wat schets mijn verbazing, Fox Sports en Ziggo sport nog steeds niet volledig op de satelliet! En niemand die erover klaagt. Onbegrijpelijk! Ik heb ook interactieve tv van kpn en daar zitten (bijna) alle kanalen, dat jullie dit nog pikken is mij een raadsel......

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pikken heeft verschillende definities, 1 stelen, 2 accepteren en het zal wel deze laatste zijn dat Neptunus bedoelt.

 

Dat was mijn vraag niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang niet iedereen is in die zenders geinteresseerd...

Als de zenders die jij wil zien beschikbaar zijn en je bent tevreden met de beeldkwaliteit en de prijs die je er eventueel voor moet betalen, is het toch OK... ?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...