Ga naar inhoud


Zijn er al ervaringen bekend met de Teslawall?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


@jeevanhoof

Op welke manier verwarm jij elektrisch? Ik verwacht dat gas op termijn veel duurder gaat worden. Dus dan zou investeren in een nieuwe gasketel een slecht idee zijn.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De discussie die we hier nu hebben, loopt in de UK ook.

Op ITV HD loopt er momenteel een uitzending over hun uitrol slimme meters (die op stapel staat) en de eventuele extra kosten voor de consumenten die dit meebrengt.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De benaming "slimme meter" is volgens mij fout.

 

Een verbruiksmeter meet verbruik, meer niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exact.... er zijn geen slimme meters. Dat is een marketing term. Zo slim zijn ze nl niet. Draaischijf meter met telwerk blijft tenminste nog stil staan op een bepaalde waarde. Als je slimme meter goed kapot is dan wordt je pas echt geschat.

Mijn ouders is dat overkomen een jaar nadat de bouw klaar was. Meter eruit en naar fabrikant in Frankrijk: konden er ook geen fuck mee. Geschat verbruik uiteraard op basis van jaar ervoor dat er gebouwd is en toen uiteraard giga veel stroom gebruikt.

Wordt je echt niet blij van.

 

En je moet niet terugleveren aan het net. De persoonlijke winst moet je halen uit wat je niet afneemt van het collectieve net.

Maar of dat allemaal zo veel voordeliger is.... Met de investering in panelen had je vele jaren collectieve stroom kunnen afnemen.

Ik laat de verduurzaming / vergroening wel over aan energiemaatschappijen. Die paar cent elektrisch die wij verbruiken verdienen we nooit terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen zonnepanelen... ik hoor dat je er uiteindelijk niet echt veel aan verdient.

ik heb panelen liggen, sindsdien is mijn rekening met grofweg 100 euro per maand omlaag gegaan..... x 12 maanden is dus 1200 euro... heb toendertijd 6500 euro betaald alles ( 20 panelen ) ... dus eenvoudig geteld ben ik binnen een paar jaar op 0. .... ik hoef niet te verdienen , zolang ik maar minder uitgeef

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

100 Euro zou ongeveer 500 kWh per maand zijn, wat je bespaart, dus zelf opwekt?

6 Megawatt per jaar?

 

Ik lees ergens het volgende:

 

Gemiddelde opbrengst zonnepanelen

Zonnepanelen verschillen sterk in hun efficiëntie, maar gemiddeld genomen levert een zonnepaneel van een vierkante meter (1m2) per jaar ongeveer 120 kWh aan elektriciteit op. Als u dus 10 m2 aan zonnepanelen installeert, dan kunt u ongeveer 1300 kWh aan stroom opwekken

 

Hoeveel m2 panelen heb je wel niet op het dak liggen?

Familie van mij heeft ook een aantal van die panelen liggen,

Die heeft op winterdagen soms een dag opbrengst van nog geen 500 Wh

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of er volgt aan het einde van het jaar een forse naheffing.

 

Zelfs de zonnepanelen verkopers vertellen je dat de terugverdien periode 15 - 20 jaar is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een beeld uit Luxemburg. Stroomkosten vind ik meevallen. Wij hebben hier 100% groene stroom waarvan 64% in Luxemburg wordt opgewekt en de rest in het buitenland wordt ingekocht. (waterkracht, wind etc)

Voor een 100% groene stroom vind ik dit uiterst correct

 

Snopper

Je vergeet dat die z.g. groene stroom stevig wordt gesubsidiëerd met belastingcenten.

De echte kosten zijn dus een flink stuk hoger dan voorgespiegeld. Die stroom is in werkelijkheid duurder dan "normale" stroom

maar dat wordt gemakshalve "vergeten" te vertellen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een windmolen op de Noordzee kost 4 keer zoveel als een windmolen op land.

 

Alleen al de hoeveelheid staal (energie) die de zeebodem wordt ingeslagen zorgt ervoor dat die molen de eerste jaren alleen zijn eigen einergie footprint moet terug verdienen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mapi, als dat echt zo is, is dat een uitstekende investering.

100 euro is zoals al gesteld door ceesv 550 KWh per maand, wat je MINDER van het net zou afnemen... dat is behoorlijk veel, zeker omdat het over een gemiddelde gaat op jaarbasis.

Als ik hier op een bewolkte dag in het ziekenhuis kom, waar in de entreehal een meter hangt wat ze op dat moment opwekken met hun nieuwe zonnepanelen op het dak, dan kom je niet eens aan die hoeveelheid op maandbasis... en ik vermoed dat hun meer panelen op het dak hebben dan jij, al weet ik dat uiteraard niet zeker. 

Wat ik wel weet, dat de buren, 2 huizen verderop in de straat, berekend hebben op basis van de afgelopen 2 jaar dat ze nu de installatie hebben, ze tussen de 19 en 24 jaar nodig zullen hebben om uit de kosten te komen.  Feit is dat die cellen na verloop van tijd ook nog eens minder rendement opleveren...  Hun hadden het gedaan omdat je nu "toch geen rente meer krijgt op een spaarboekje"...  kan je volgens mij beter op de beurs gaan beleggen... maar dat is wat anders.

 

Als ik zeker wist dat ik binnen de 10 tot 12 jaar winst zou gaan maken, zou ik het na mijn verhuizing ook doen...  maar er is geen enkele leverancier die kan zeggen...  zelfs in de meest ongeloofwaardige advertenties lukt dit niet....   Wat wel weer kan, is als je ontzettend veel dak oppervlak hebt, wat dan ook nog in de goede richting ligt.  Plaatsingskosten zullen niet zo veel schelen of je 5 of 20 panelen neerlegt... de prijs per paneel blijft wel, maar in verhouding wordt het dus wel een stuk voordeliger als je per paneel rekent... en door de hoeveelheid die je teruglevert op zonnige zomerdagen, zal dat wel wat compenseren tijdens de 'normale' dagen in het jaar...

 

tot slot... 1200 euro/jaar op de stroom kunnen besparen houdt in dat je wel erg veel gebruikt...  daar kom ik nooit aan... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@jeevanhoof

Op welke manier verwarm jij elektrisch?

 

Hoi,

 

ik heb rechtstreekse verwarming van Masser.

Bijna 30 jaar geleden geplaatst.

Ik moest voor die tijd wel serieus isoleren of ze wilden geen verwarming leveren. Ook moest ik toen eind jaren 80 al een mechanische verluchting plaatsen. En dit werd gecontroleerd door de firma

Als mijn huis moest geïsolleerd zijn zoals nu dan zou ik nog veel minder verbruiken denk ik.

 

Ik heb 9540 Wpiek op mijn dak liggen. Dit zijn 30 hoog rendementspanelen.

Vorig jaar was geen topjaar maar toch heb ik 9450 KW opgewekt.

Vorig jaar zelfs 10.000Kw.

Mijn panelen liggen 5,5 jaar en als ik alle voordelen en subsiedes in rekenig breng dan hebben ze +/- 40.000 Euro opgebracht tot nu toe.

Met alle kosten en aankoop eraf zit ik nu op een winst van +/- 5000 Euro.

 

Natuurlijk gaat het nu niet meer zo snel.

Het belastingsvoordeel is voorbij, dus heb ik enkel nog mijn groene stroom certificaten en de electriciteit die ik niet moet gebruiken.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs de zonnepanelen verkopers vertellen je dat de terugverdien periode 15 - 20 jaar is.

 

Onzin, ik heb ze ook liggen hier en na bijna 4,5 jaar heb ik de helft van de kosten al terugverdient.

En mijn panelen liggen ook niet eens op het zuiden maar op oost en west.

aangepast door RS2000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...