Ga naar inhoud


Zijn er al ervaringen bekend met de Teslawall?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

In Belgie wordt de elektriciteit vanwege de spitstechnologie onzer politiekers steeds duurder.

Nu moet je ook een producentenbelasting betalen en straks nog meer ditjes en datjes.

Nu vraag ik me af, als je de netaansluiting buiten gooit, en een Teslawall met BU batterijen en zonnepanelen installeert, je ook nog die belasting moet betalen???

( Er zijn reeds panelen die uit UV licht spanning opwekken!!!)

Je gebruikt dan het openbaar net niet meer!

 

Een particuliere gebruiker zit rap aan 1.500€ op jaarbasis, en de eigenlijke elektriciteit is maar 500€!

Die andere 1000€ is voor transport van de elektriciteit en onderhoud net...

 

Voor waterwinning uit eigen steenput moet je wel een forfait betalen omdat je uw afvalwater in de riool stuurt...

Gas als je niet aangesloten bent is tot nu toe (forfait)niet te betalen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik praat al over een paar jaar geleden, zag toen een elektriek rekening van mijn schoonbroer.

3500 Frank moest hij iedere maand ophoesten.

Ik wonende in Breda, betaalde omgerekend 2300 Frank, maar daar zat gas en water mee in.

1kW elektriek koste toen 18 cent, nog geen 4 Frank in Brabant.

Wat het nu kost weet ik niet, maar hoor wel van mijn Vlaamse familie dat het "met de dag" duurder wordt en ze zijn er nog niet.

 

Op de grens tussen België en NL, in zee, komen twee identieke windmolenparken, tegen elkaar aan, en het Belgische is 2X zo duur.

Dit door clevere aanbesteding van NL, België zat weer te slapen?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Frankrijk betaal ik per kWh nog geen 9 eurocent, in Duitsland het 3-voudige.

 

In frankrijk is 89% opgewekt door atoom energie, in Duitsland betaal je tegenwoordig 6 cent / kWh opslag voor windmolens en zonnepanelen subsidie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een beeld uit Luxemburg. Stroomkosten vind ik meevallen. Wij hebben hier 100% groene stroom waarvan 64% in Luxemburg wordt opgewekt en de rest in het buitenland wordt ingekocht. (waterkracht, wind etc)

 

Vaste kosten per maand: €2,50

Aanleverkosten: 0,04240 €/kWh

Dagtarief: 0,05200 €/kWh

Nachttarief: 0,03970 €/kWh

Dus totaal dagtarief is 0,09440 €/kWh waarover nog 8% BTW komt en het nachttarief is 0,08210 €/kWh plus BTW

 

Voor een 100% groene stroom vind ik dit uiterst correct

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Luxemburg was energie altijd al laag belast.

De benzine was in verhouding met de buurlanden spotgoedkoop.

 

Jammer dat men in Luxemburg gehoor heeft gegeven aan de oproep de brandstofprijzen te harmoniseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een beeld uit Luxemburg. Stroomkosten vind ik meevallen. Wij hebben hier 100% groene stroom waarvan 64% in Luxemburg wordt opgewekt en de rest in het buitenland wordt ingekocht. (waterkracht, wind etc)

 

Vaste kosten per maand: €2,50

Aanleverkosten: 0,04240 €/kWh

Dagtarief: 0,05200 €/kWh

Nachttarief: 0,03970 €/kWh

Dus totaal dagtarief is 0,09440 €/kWh waarover nog 8% BTW komt en het nachttarief is 0,08210 €/kWh plus BTW

 

Voor een 100% groene stroom vind ik dit uiterst correct

 

Snopper

Heb geen illusie.

Je betaalt een club voor zgn. groene stroom maar in de praktijk zal als het meezit , wat is het, 6%? groen zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België (en Nederland) levert elke leverancier 100 % groene stroom.

Toch wordt er maar een paar % groene stroom opgewekt in België?!

 

Om al de rest toch groen te kunnen noemen worden er groenestroom certificaten opgekocht in de Scandinavische landen, waar er wel volop groene energie wordt opgewekt.

 

Men betaald dus aan de landen om hier te kunnen zeggen dat men groene stroom opwekt.

Terwijl die nog steeds even grijs is als 20 jaar geleden.

 

En dan verschiet men ervan dat de mensen de politiek de rug toekeert.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar 500 euro meer moeten betalen voor elektriciteit. (distributie kosten)

Ik heb zoals vele anderen zonnepanelen laten leggen en hier ook subsidies voor gekregen. (overdreven veel zelfs, 20 jaar lang 300 Euro per 1000KW dat ik opwek, 5x300 per jaar dus)

Hier zijn natuurlijk meer mensen op ingegaan en ook vele bedrijven. Zo hebben ze dus een enorme put gecreëerd.

Dan komen ze ineens met extra kosten waar om deze put te dichten en laten ALLE overige klanten ook nog eens 100 Euro per jaar extra betalen voor dit gat te dichten.

Mensen die dus geen mogelijkheid hadden om panelen te leggen betalen hier ook aan mee en worden zo nog eens lekker opgehitst tegen de panelenbezitters.

Ik hoef nog altijd geen medelijden te hebben omdat ik er nog aan verdien maar feit is wel dat ze op afspraken terugkomen en ineens 500 Euro extra willen.

Subsidies zijn toen snel afgebouwd en afgeschaft en veel mensen hebben deze zonder subsidie gelegd. Zij betalen deze vergoeding ook en dan is de terugverdientijd al erg lang.

 

Maar ontopic, ik denk dat teslawall hier nog niet rendabel gaat zijn omdat je in de wintermaanden te weinig gaat opwekken. Je zult dus nog afhankelijk zijn van leverancier.

aangepast door _Bartje_
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het muntje is gevallen, je hebt het licht gezien!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de volgende pestmaatregel is in de maak. Alweer een voordeel wat ze gaan afnemen.

 

Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open Vld) wil in 2019 starten met het uitrollen van de digitale meters ter vervanging van de huidige elektriciteitsmeters. Dat heeft de Open Vld-minister in het Vlaams Parlement geantwoord op een vraag van CD&V-parlementslid Robrecht Bothuyne.

 

Minister Tommelein antwoordde dat eigenaars van zonnepanelen niet zullen gestraft worden met de digitale meters. Tommelein: “Iemand die investeert in zonnepanelen zal duidelijk, zelfs als dat is met een terugdraaiende teller die wordt afgeschaft, in een systeem terechtkomen dat nog altijd rendabel blijft. Ook diegenen die in het verleden hebben geïnvesteerd, moeten niet opeens worden benadeeld door een systeem van digitale meters”.

 

bron:hbvl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

dus met de slimme meter gaan we in het beste geval een €0.05 krijgen voor de electriciteit die we overdag als we op het werk zitten op het net steken.

 

Als we dan 's avonds thuis komen en eten moeten maken gaan we diezelfde electriciteit terug moeten aankopen aan € 0.22.

(Waarschijnlijk gaat dit nog meer zijn want op die momenten is de energie duurder door de vele gebruikers die thuiskomen)

 

Veel voordeel gaan we er niet meer aan hebben.

 

Ik zou nu zeker niemand nog aanraden om zonnepanelen te leggen.

 

En het is inderdaad jammer dat de batterijen nog niet op punt staan en nog te duur zijn.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Elektriciteit op de productiemarkt kost ongeveer 6 Eurocent.

De rest is transport en belastingen.

 

Waarom zou ik als gebruiker mee betalen aan een particulier die zo graag zonnecellen op het dak legt en daarvoor dan een prijs wil hebben welke duidelijk ver boven die 6 eurocent ligt?

 

Niet alleen maken al die kleine energie opwekkers de electriciteit onnodig duur, maar zorgen ervoor dat het net steeds instbieler wordt, en er backup energie centrales volop fossiele brandstof staan te verstoken voor het moment dat er een wolk tussen de zon en het zonnepaneel schuift.

Die "voor Jan met de korte achternaam" stokende centrales moeten wij alleen ook nog eens betalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stroom kost nog minder...  als ik naar de kale prijs (in NL) kijk, die ik betaal, zonder al de heffingen, dan zie ik 3.320 cent laag en 4,480 cent hoog tarief... exclusief alle belastingen en heffingen....  en daarop maakt het energiebedrijf uiteraard ook nog winst.

In Zweden is het overigens nog goedkoper... en daar heb je bovendien een stuk minder heffingen dan in NL, zodat je onder de streep behoorlijk wat voordeliger uit bent.

 

Ik heb geen zonnepanelen... ik hoor dat je er uiteindelijk niet echt veel aan verdient.

Over het "terugleveren" en wat je daarvoor zou moeten krijgen...  Het systeem van "salderen" is prima...  dus je meter draait "terug" of telt af, als je meer opwekt dan je gebruikt...  in dat geval krijg je dus in principe de volle prijs incl alle heffigen terug... je betaalt namelijk gewoon minder KWh stroom dan je in het totaal gebruikt hebt.  Het is aan ander verhaal als je echt gaat terugleveren, dat wil zeggen dat je meer KWh opgewekt hebt dan je daadwerkelijk gebruikt hebt (op jaarbasis)... Dan zou je volgens mij, om het realistisch te houden ook alleen maar de kale stroomprijs moeten terugkrijgen, en dat zou dan ergens bij 5 ct moeten liggen.  Je moet dan ook niet meer PV cellen leggen dan je jaarverbruik als je ook gewoon verbonden wil blijven met het netwerk...  en dat zal de eerste tijd gewoon noodzakelijk zijn/blijven.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de volgende pestmaatregel is in de maak. Alweer een voordeel wat ze gaan afnemen.

 

Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open Vld) wil in 2019 starten met het uitrollen van de digitale meters ter vervanging van de huidige elektriciteitsmeters. Dat heeft de Open Vld-minister in het Vlaams Parlement geantwoord op een vraag van CD&V-parlementslid Robrecht Bothuyne.

 

Minister Tommelein antwoordde dat eigenaars van zonnepanelen niet zullen gestraft worden met de digitale meters. Tommelein: “Iemand die investeert in zonnepanelen zal duidelijk, zelfs als dat is met een terugdraaiende teller die wordt afgeschaft, in een systeem terechtkomen dat nog altijd rendabel blijft. Ook diegenen die in het verleden hebben geïnvesteerd, moeten niet opeens worden benadeeld door een systeem van digitale meters”.

 

bron:hbvl

totale kostprijs digitale meters geschat op 2 miljard euro.

en wie gaat dat betalen denk je. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Waarom zou ik als gebruiker mee betalen aan een particulier die zo graag zonnecellen op het dak legt en daarvoor dan een prijs wil hebben welke duidelijk ver boven die 6 eurocent ligt?

 

Daar heb je een punt.

 

Maar als ze je, toen de panelen nog peperduur waren, beloofden dat je de opgewekte energie gratis op het net mocht plaatsen en er later terug kon afhalen en daarbij nog groenestroom certificaten kreeg en de investering kon aftrekken van de belastingen en er goedkoop voor kon gaan lenen....

Waarom zou je het dan niet gedaan hebben?

 

Vele hebben er gebruik van gemaakt, maar het zijn de bedrijven die het omzeep hebben geholpen want die hadden de gouden koe gevonden.

 

Ik geef toe dat ik al goed heb verdiend aan mijn panelen (verwarm electrisch), maar diegene die nu nog panelen gaan plaatsen...Ik vrees ervoer dat ze die ooit gaan terug verdiend krijgen.

 

mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...