Ga naar inhoud


Zijn er al ervaringen bekend met de Teslawall?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

 

Onzin, ik heb ze ook liggen hier en na bijna 4,5 jaar heb ik de helft van de kosten al terugverdient.

En mijn panelen liggen ook niet eens op het zuiden maar op oost en west.

 

 

Krijg jij nog groenestroomcertificaten?

 

Waarschijnlijk heb jij ook nog je belastingsvoordeel gehad.

 

Dus zonder certificaten en belastingsvoordeel ga je al snel richting 12 jaar.

Als dan ook nog eens een omvormer stuk gaat...

 

mvg

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, ik krijg geen certificaten, is dat eigenlijk wel mogelijk in Nederland voor een particulier?

 

Berekening is zonder subsidie, subsidie was trouwens zo'n 9% van het totaalbedrag.

Met subsidie zit ik dus al ruim over de helft.

 

Omvormers heb je standaard 5 jaar garantie op, tenminste op die van mij wel en je kon die garantie ook verlengen tegen betaling naar 10 jaar.

Meeste geld zit toch in de panelen.

aangepast door RS2000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

In Belgie kregen we tot een paar jaar terug voor elke 1000Kw die werd opgewekt een groenestroom cerificaat. Ik krijg 20 jaar lang 300 Euro per certificaat. Maar de eersten die krijgen 450 Euro.

Het viel wel op dat telkens het bedrag van de certificaten omlaag ging, de panelen goedkoper werden.

 

Sinds 1,5 jaar moeten we nu betalen voor het gebruik van het net. ( vind ik wel normaal)

Alleen is de vergoeding niet rechtvaardig. En het hangt ook nog af vanwaar je woont.

Die vergoeding is ong. 80 a 100 Euro per Kw vermogen van je omvormer.

 

1000Kw electriciteit kost in Belgie ong € 220.00.

Als je dan €100.00 moet betalen, dan blijft er maar € 120 ( winst)meer over per opg. Kwh.

 

Mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus een heel ander systeem dan in Nederland.

Er zijn hier ooit acties geweest dat je per kW teruggeleverde stroom een behoorlijke vergoeding kreeg, maar dat is al lang niet meer zo.

Nu mag je tot 6000kWh salderen en voor de eventuele teruggeleverde stroom krijg je een lage vergoeding, ik zorg dus dat ik onder de streep nooit teruglever.

Hier betaal je ook voor het gebruik van het netwerk, maar dat is voor iedereen hetzelfde, maakt dus niet uit of je wel of geen zonnepanelen hebt.

In feite hoef je hier dus alleen te kijken naar de kWh prijs, die ligt rond de € 0,20

 

Net nog even gekeken, momenteel is een vergelijkbaar systeem met wat ik heb (toen € 7200 zonder subsidie) al bijna € 2000 goedkoper dan 4,5 jaar geleden dus de terugverdientijd is alleen maar korter geworden, dus hoe die verkopers volgens ceesv dan kunnen beweren dat het nu 15 à 20 jaar duurt voor je het terugverdiend hebt is mij een raadsel of dat moet ook ergens buiten Nederland zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In belgenland rekenen de transporteurs van energie (vb eandis enz) een stijging van hun transportkosten aan, omdat ze investeringen doen in hun net (so does Telenet)....

Mijn beenhouwer en bakker om de hoek hebben hun winkel helemaal vernieuwd,  maar hun prijzen zijn gelijk gebleven of verlaagd!!!

Dit is hier de "omgekeerde wereld"!!!

Ipv slimme meters zouden we beter investeren in slimme ministers, maar die zijn er blijkbaar niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het verschil bij de winkel is dat iets bestasands vervangen wordt.

Daarvoor heeft men jaren een reservering gemaakt, afgeschreven op het goed heet dat.

 

Bij het energienet moeten er allemaal uitbreidingen gedaan worden om de lokaal opgewekte stroom te kunnen ttransporteren, het energie verdeelnet moet dus uitgebouwd worden.

Om dat te bekostigen wordt de transport prijs verhoogd.

 

Dat lokaal opwekken werkt alleen besparend wanneer je het thuis gebruikt, zodra je overcapaciteit in het net gooit ga je iedereen met extra kosten opzadelen.

Het bespaart geen energie, het kost alleen extra geld.

 

De waanzin ten top, maar het volk laat zich graag voor de gek houden.

 

Men zou eens een aan een excursie naar een elektriciteits centrale moeten deelnemen, en zich eens voor laten lichten door mensen die er echt verstand van hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men zou eens een aan een excursie naar een elektriciteits centrale moeten deelnemen, en zich eens voor laten lichten door mensen die er echt verstand van hebben.

 

En die "experts" hebben er ook helemaal geen belang bij om te voorkomen dat mensen zelf energie opwekken?

Natuurlijk krijg je daar te horen dat zelf opwekken slecht is. Hun toekomst staat op het spel.

 

Natuurlijk zijn er nadelen aan zelf opwekken  en zal er veel (moeten) veranderen, maar het andere is op termijn onhoudbaar. Tenminste als je een leefbare wereld wilt nalaten.

En het gaat daarbij niet alleen om klimaatverandering, maar ook om vervuiling en opraken van grondstoffen.

Alleen korte termijn denkers schuiven dat aan de kant met opmerkingen dat wij nog lang vooruit kunnen en al die verhaaltjes van doemdenkers komen.

aangepast door Pionewbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

En een centrale moet deels leeg draaien (standby) om in gevan van energievraag die te kunnen leveren, en da gebeurt nie "a la minute" ! (ik denk van standby naar fullpower tussen de 15' en 30'

Maar of de stroom van centrale naar verbruiker of omgekeer vloeit maakt geen extra kosten uit!

Hun net hebben ze ook al jaren "gepland" en konden de toevloed van zonneenergie voorzien, zoals de bakker en beebhouwer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

derstijds werden in België de zonnepanelen over gesubsidieerd omdat ze van Europa verplicht werden om tegen 2020 een bepaald percentage van groene energie te hebben.

 

Nu ze zien dat ze dat helemaal niet bereiken doen ze er alles aan om zoveel mogelijk geld te recupureren van de subsidies.

 

Nog zo een gek verzinsel van de regering is de subsidiering van electrische wagens omdat electriciteit groen is.

Iemand die electrisch verwarmd wordt gestraft met een extra Turteltax omdat electriciteit toch niet zo groen is.

 

Maar mijn loon is dan ook geen €4800,00 zoals dat van de politieker, endus ik weet niet waarover het gaat volgens de politiek

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exact.... er zijn geen slimme meters. Dat is een marketing term. Zo slim zijn ze nl niet. Draaischijf meter met telwerk blijft tenminste nog stil staan op een bepaalde waarde. Als je slimme meter goed kapot is dan wordt je pas echt geschat.

Mijn ouders is dat overkomen een jaar nadat de bouw klaar was. Meter eruit en naar fabrikant in Frankrijk: konden er ook geen fuck mee. Geschat verbruik uiteraard op basis van jaar ervoor dat er gebouwd is en toen uiteraard giga veel stroom gebruikt.

Wordt je echt niet blij van.

 

En je moet niet terugleveren aan het net. De persoonlijke winst moet je halen uit wat je niet afneemt van het collectieve net.

Maar of dat allemaal zo veel voordeliger is.... Met de investering in panelen had je vele jaren collectieve stroom kunnen afnemen.

Ik laat de verduurzaming / vergroening wel over aan energiemaatschappijen. Die paar cent elektrisch die wij verbruiken verdienen we nooit terug.

De term "slim" betekent tegenwoordig dat een apparaat is gekoppeld met het internet.

Denk dan aan de "smart tv" waarvan sommige tv's helemaal niet zo slim zijn, maar wel zo genoemd worden doordat zij een netwerkaansluiting hebben.

En in die zin is de 'slimme meter' dus echt slim, want er zit een telefoonkaartje in die rechtstreeks via het 2G of 4G netwerk in verbinding staat met de stroomleverancier.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Luxemburg was energie altijd al laag belast.

De benzine was in verhouding met de buurlanden spotgoedkoop.

 

Jammer dat men in Luxemburg gehoor heeft gegeven aan de oproep de brandstofprijzen te harmoniseren.

 

Eerlijk gezegd zie ik daar, afgezien van egoïstische motieven, alleen maar nadelen. Als Luxemburgers benadelen ze niet alleen de schatkisten van hun buurlanden, maar zorgen ze er ook voor dat pomphouders in België, Frankrijk en Duitsland buiten hun schuld om fors benadeeld worden. En voor het milieu is het ook een kleine ramp want hoe groter het prijsverschil, hoe meer zinloze kilometers mensen in de wijde omtrek allemaal gaan rijden om die goedkopere benzine in hun tank te mogen stoppen. Wat mij betreft zou er een geharmoniseerde belasting op brandstof voor alle EU-landen moeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als landen onbeschoft hoge belastingen heffen en 1 land doet daaraan niet mee dan is egoïstisch? Dat is verdorie de omgekeerde wereld. En laten we eens ophouden met dat milieu geneuzel, er zijn grotere problemen in de wereld.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt in Nederland ook omgereden voor de laagste prijs.

Tanken en boodschappen doen in Duitsland Belgie is een normale zaak als je aan de grens woont.

 

En als je dichter bij huis kijkt zie je ook dat er van super naar super gereden wordt omdat gebruikers al wel weten welke boodschappen er bij welke super goedkoper gekocht kunnen worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel voordeel doe je als Nederlander niet om hier boodschappen te doen in de supermarkten... Hier zijn de prijzen over het algemeen toch iets duurder dan in Nederland.

Voor benzine komen zei met plezier de grens over; en snap ik ook wel. Als je 1,3xx of 1,5xx per liter moet betalen voor Super 95 (E10); dan kan het op een volle tank al vlug 8 à 10 € schelen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...