Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Voor elke aansluiting heb je naast de activatiekosten van € 30, een module nodig van € 99.

 

Dus voor een aansluiting met 3 kaarten ben e € 300 kwijt aan CI modulen.

En of met het per jaar vooruit betalen gezien het aanbod € 22 per maand dan echt veel goedkoper is mag iedereen voor zich uitmaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het wordt steeds meer reëler, van 1200 naar 125 en nu 2 officiële dealers ?!

 

De website is inmiddels veranderd, nog minder informatie dan er al op stond.

 

Voor 13,- per maand voor een uitgekleed pakket en € 22,- per maand een basispakket mits beide minstens 12 maanden afgenomen worden waarbij het uitgeklede pakket niet van meerdere modules kunnen worden voorzien?

 

Dan nog de nodige hardware erbij kopen waar als je er vanaf wilt geen cent meer voor krijgt.

 

Ik vergeet bijna de activeringskosten, ook per extra module wat alleen bij het basispakket kan.

 

Zijn ze zot geworden?!

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor elke aansluiting heb je naast de activatiekosten van € 30, een module nodig van € 99.

 

Dus voor een aansluiting met 3 kaarten ben e € 300 kwijt aan CI modulen.

En of met het per jaar vooruit betalen gezien het aanbod € 22 per maand dan echt veel goedkoper is mag iedereen voor zich uitmaken.

Dus? Noem je dit dan aantrekkelijk? Ach laat ik de overstap maar maken met een enorme investering extra terwijl mijn schotel al 23.5 goed kan ontvangen? Ow dat was waarschijnlijk vergeten, maar ook de gene met een camper komt hier weer op extra kosten. Ontvanger plus CI aanschaffen plus activatie kosten.

 

Om tot je recht te komen moet je concureren, dit werkt het beste met de prijs want dat is het eerste waar iedereen naar kijkt. Moeten investeren om weer beeld te krijgen of te houden is een no go.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken even uit wat je kwijt bent bij tvv met hun modules en activatie kost.

Die is ook 99€, maar 50€ aktivatie per module.

Dus 300+150=450€. Waar je bij de 2de en 3de module enkel de vlaamse zenders hebt.

Wie is er dan zot?????

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor nieuwe klanten is de som redelijk neutraal, maar om over te stappen?

 

Ik heb 3 kaarten, die vervangen moeten worden door 3 CI modulen, 3 x 99 is bijna € 300.

Let wel, daarmee heb ik niet dezelfde mogelijkheden als met mijn 3 kaarten en softcams, maar ben beperkt in tegelijk opnemen en kijken/streamen.

 

Dan nog de activatiekosten, 30 + 10 + 10 is € 50 euro.

 

Per maand € 22 + 5 + 5 = € 32.

 

Ben ik bij CD ook kwijt, maar heb dan meer zenders en mogelijkheden.

Jpyne is voor mij geen alternatief als CD klant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nieuwe klanten is de som redelijk neutraal, maar om over te stappen?

 

Ik heb 3 kaarten, die vervangen moeten worden door 3 CI modulen, 3 x 99 is bijna € 300.

Let wel, daarmee heb ik niet dezelfde mogelijkheden als met mijn 3 kaarten en softcams, maar ben beperkt in tegelijk opnemen en kijken/streamen.

 

Dan nog de activatiekosten, 30 + 10 + 10 is € 50 euro.

 

Per mand € 22 + 5 + 5 = € 32.

 

Ben ik bij CD ook kwijt, maar heb dan meer zenders en mogelijkheden.

Jpyne is voor mij geen alternatief als CD klant.

Dat bedoel ik er is geen sprake van concurentie, is Joyne wel echt een concurent of zoals zoveel gebeurd tegenwoordig een dochter onderneming?

 

Hier ook kun je tig Internet providers kiezen maar uiteindelijk zijn ze allemaal van het zelfde France Telecom, ik ben bang dat Joyne gewoon een dochter is van CD, zo behouden ze klanten en blijft de monopoly bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Om tot je recht te komen moet je concureren, dit werkt het beste met de prijs want dat is het eerste waar iedereen naar kijkt. Moeten investeren om weer beeld te krijgen of te houden is een no go.

 

Dit is hooguit interessant voor nieuwe klanten, voor bestaande klanten kost het dus flink wat geld wat je moet gaan investeren. Zullen er maar echt weinig zijn die gaan overstappen en ja dan doemt de vraag inderdaad op: is Joyne een dochter bedrijfje van CD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is hooguit interessant voor nieuwe klanten, voor bestaande klanten kost het dus flink wat geld wat je moet gaan investeren. Zullen er maar echt weinig zijn die gaan overstappen en ja dan doemt de vraag inderdaad op: is Joyne een dochter bedrijfje van CD?

Heb je dat dan nog niet uitgezocht? ;)

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken even uit wat je kwijt bent bij tvv met hun modules en activatie kost.

Die is ook 99€, maar 50€ aktivatie per module.

Dus 300+150=450€. Waar je bij de 2de en 3de module enkel de vlaamse zenders hebt.

Wie is er dan zot?????

 

Zot is een ander woord voor gek, in Nederland wordt beide gebruikt, al heeft het in Nederland inmiddels meerdere betekenissen gekregen.

 

In België zijn ze eerder begonnen met codering Orca, In Nederland pas later, vandaar dat er vooral voor niet bestaande klanten het mogelijk een alternatief is, voor bestaande klanten vrijwel niet

 

Canal Digitaal is qua apparatuur bij een contract vrij vriendelijk geweest, de overstap koste mij verzendkosten voor de schotel, de rest heeft mij niets gekost, daarnaast betaal ik € 10,- per maand wat ik al veel vindt ten opzichte van wat ik kijk, maar dat is mijn keuze. Ik moest naar Seca3 overstappen, dus ook de apparatuur vervangen, het is nog wel een M7 SAT801 geworden met een losse Seca3 kaart daar in. Het voordeel is dat ik de kaart mee kan nemen naar waar ik wil kijken, ik betaal tenslotte abonnement, bij een module is dat al een heel stuk minder handig, die is niet echt gemaakt om regelmatig in en uit een tuner te halen en weer in de volgende te steken en weer terug.

 

Ik gebruik de tuner alleen thuis, dus met het bovenstaande heb ik niet eens iets te maken, echter zijn er mensen die dat wel om die reden doen, ze betalen daar ook voor.

 

Ik had gehoopt dat Joyne met concurrerende tarieven zou komen, juist ook op 1 van de Astra satellieten, maar hun keuze is zelfs niet op "Hete Berta" (Hotbird) gevallen.

 

Ik had gehoopt dat Joyne met apparatuur zou komen waar Canaldigitaal ooit mee op de markt zou komen, 1 hoofdontvanger die 2 bij ontvangers voor in de slaapkamers op 1 kaart, maar ze durven blijkbaar niet eens eigen apparatuur te leveren dan alleen getrouwde modules, bij problemen mag je het met je dealer uitzoeken. Inmiddels ken ik 2 dealers van Joyne, niet bepaald om de hoek, dus daar heb ik geen bibs aan.

 

Voor iemand met een dikke knip, een dure camper en flink buiten het ontvangstgebied van de Astra 3 zit, daar kan het mogelijk interessant voor zijn, die kijken veel minder op de centen dan mensen die dat niet hebben, daarvoor zal Joyne mogelijk het meest geschikt zijn, maar of je er voldoende abonnees mee trekt, ik betwijfel het.

 

Ik weet dat er veel mensen die naar het buitenland gaan op vakantie gaan voor de rust, cultuur of zon en zee, die zitten vaak niet te wachten op TV. Radio is leuk, maar eigen muziek is veel leuker om mee te nemen, zelf bepalen en anders een radiostation in het gebied waar je zit is ook helemaal niet gek, je bent tenslotte op vakantie.

 

Als ik op vakantie naar het buitenland ga, dan wil ik het liefst zo min mogelijk Nederlanders tegen komen, anders voelt het alsof ik nog thuis ben en dat voelt niet als op vakantie ziijn.

 

Ik vermoed dat Joyne vooral duur is geworden door de sportkanalen in het basispakket op te nemen, dan richten ze zich vooral op sportkijkers, sporten die duur betaald worden is in het grootste geval voetbal, dan wordt een pakket al gauw te duur om in een basispakket te stoppen, wat dat betreft heeft Canal Digitaal dat beter opgelost.

 

Ik gebruik de schotel thuis ter vervanging van de vaste lijn, nou ja, dat was zo. Als Canal Digitaal duurder wordt, dan kan ik net zo goed internet nemen en zelf mijn programma aanbod gaan bepalen. Je leest het goed, internet nemen, want dat heb ik zelf niet, dat loopt met toestemming via een buur. Het is een beetje geven en nemen, ik vang regelmatig zijn pakketten op i.v.m. dat hij vroeg van huis weg is en meestal laat thuis, hij heeft er geen moeite mee dat ik zijn wifi gebruik, al is mijn lijntje niet altijd even optimaal.

 

De postbode weet dat als hij niet thuis is, ik meestal wel thuis ben, dus belt hij vervolgens bij mij aan. De post pakketdienst komt in de meeste gevallen op vaste tijden, dat zijn tijden waarop ik meestal net wakker ben, ik slaap namelijk in een ander dag en nacht ritme, vandaar dat veel berichten van mij je 's nachts voorbij ziet komen, soms ook overdag, het ligt aan de afspraken die ik heb lopen. Wat dat betreft zien we elkaar niet veel, maar zijn goede buren, wat blijkbaar prima op elkaar aansluit.

 

Het pakket wat bij mij vrijdag zou binnen moeten komen zou door een fout pas dinsdag geleverd kunnen worden, dat is echter zaterdagochtend gebeurd via een koerier. Ik was daar niet van op de hoogte, maar ik was wel thuis en net wakker om het aan te nemen. Het verschil, het bedrijf heeft direct actie ondernomen, bij Joyne gaat alles via via, de rest is wel duidelijk en hier al getypt.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... daarvoor moet je zeker niet bij Peter RRRRRRRRRRRR de Vries zijn.

 

Dat maakt niet uit, mensen willen graag iets om over te roddelen hebben, net als we hier in het Topic over Joyne doen. :)

 

Dat maakt niet uit, mensen willen graag iets om over te roddelen hebben, net als we hier in het topic over Joyne doen. :)

 

Het hoeft geen Peter R de Vries te zijn, het kan van alles zijn.

 

Met stip op 1, het weer, er valt altijd wel iets om over het weer te klagen. ;)

 

Vaak hoor je mensen ook over het nieuws van gisteren met elkaar praten, een ander wilt het juist niet weten, want vaak zit nieuws vol ellende.

 

Zo is er altijd wel iets om over te praten, dat heet gespreksstof, is ook een sociale bezigheid om een babbeltje met elkaar te maken.Ik kwam vandaag een hardop mopperende man in de binnenstad van Haarlem tegen, "in America is alles beter". Reacties komen van alle kanten, wat let je hier te blijven, het vliegveld is om de hoek, veel plezier.

 

Zo kan ik eindeloos doorgaan, maar dan gaat het wel erg off-topic worden.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is hooguit interessant voor nieuwe klanten, voor bestaande klanten kost het dus flink wat geld wat je moet gaan investeren. Zullen er maar echt weinig zijn die gaan overstappen en ja dan doemt de vraag inderdaad op: is Joyne een dochter bedrijfje van CD?

 

Geen flauw idee. Maar als ik in hun schoenen stond dan wist ik het wel: ik begon met één enkele transponder met een heel beperkt pakket (Ned 1-2-3, Vlaanderen 1-2-3 en de meest populaire zenders zoals RTL4, SBS6 en VTM tezamen met de NL en Vlaamse publieke radio en bood dat aan voor eenderde van wat ze nu vragen voor 3 transponders. "Us benne zunige mensen", het aantal mensen dat vroeger met een verlopen CD kaart aan gratis ontvangst van de drie publieke NL netten genoeg had was naar ik begrijp enorm groot. Ik ben er vrij zeker van dat dit goed gegaan zou zijn want dat je zomaar op 100.000 abonnees zou kunnen komen lijkt me stug en bovendien schijnt die eis op de helling te liggen. Uitbreiden geeft altijd gunstige reclame, gedwongen inkrimpen daarentegen geeft vaan de nekslag. En als er meer geld over was dan zou ik die ene transponder op Astra 19,2 hebben gehuurd zodat men automatisch BVN en het hele arsenaal van met name Duitse zenders en internationale nieuwszenders er gratis bijgeleverd kreeg.

 

Als volgende stap zou ik dan niet een tweede transponder hebben gehuurd maar hebben onderzocht of het mogelijk was om Nederlandse soundtracks onder de Duitse FTA zenders zoals Eurosport 1 en 2, Nickelodeon, Disney Channel, Comedy Central/Viva te regelen. Ik weet niet of soundtracks van FTA zenders codeerbaar zijn maar zelfs al zou je ze alleen ongecodeerd (dus voor iedereen hoorbaar) doorgeven dan telt het toch mee in je totaalaanbod als je Joyne heet.

 

Voordelen: in elk geval een hoop minder startkapitaal nodig, een sat positie die veel mensen toch al in gebruik hebben omdat die al zoveel meer biedt, een prijs die ver onder die van CanalDigitaal ligt tenzij één transponder op Astra 1 duurder is dan drie op Eutelsat 9 uiteraard maar daar zijn me geen gegevens van bekend. Teveel aanbieders gokken op kwantiteit waar zeker voor mensen op vakantie die een hoop andere dingen te doen hebben buiten TV kijken om aan hun belangrijkste hoofdzenders meer dan genoeg hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat maakt niet uit, mensen willen graag iets om over te roddelen hebben, net als we hier in het Topic over Joyne doen. :)

 

Ik weet niet of het nu zo direct om roddelen gaat. Ikzelf denk meer aan een praktisch nut, alleen maar een wat goedkoper aftrekseltje van CD wegzetten op een volstrekt incourante sat (net als CD) lijkt mij persoonlijk iets waar ik minder in zie dan iets geheel anders wegzetten, een minimumpakket op een heet courante positie. Iedereen ropet wel dat dat prima is, 30 zenders minimaal wegzetten, maar als ik kijkcijfers raadpleeg dan heb ik sterk de indruk dat je met een handvol zenders zo ergens tussen de 80 en 90% van alle kijkers dekt. Ervan uitgaand dat die informatie klopt dan zijn de overige pakweg 22 zenders wel heel duur betaald in relatie tot diezelfde kijkcijfers. Vandaar mijn theorie als zojuist omschreven - uiteraard te laat voor Joyne maar wie weet heeft iemand iets aan dat idee voor de verdere toekomst. Als ik zie wat voor pakketjes puin en rotzooi je ook op Astra 1 (Duits) en Hotbird (Italië) aantreft, zowel qua inhoud als qua beeldkwaliteit, dan kan ik me maar moeilijk voorstellen dat dat voor ons Nederlanders en Vlamingen allemaal veel te hoog gegrepen zou zijn.

aangepast door T90user
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...