Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of het nu zo direct om roddelen gaat. Ikzelf denk meer aan een praktisch nut, alleen maar een wat goedkoper aftrekseltje van CD wegzetten op een volstrekt incourante sat (net als CD) lijkt mij persoonlijk iets waar ik minder in zie dan iets geheel anders wegzetten, een minimumpakket op een heet courante positie. Iedereen ropet wel dat dat prima is, 30 zenders minimaal wegzetten, maar als ik kijkcijfers raadpleeg dan heb ik sterk de indruk dat je met een handvol zenders zo ergens tussen de 80 en 90% van alle kijkers dekt. Ervan uitgaand dat die informatie klopt dan zijn de overige pakweg 22 zenders wel heel duur betaald in relatie tot diezelfde kijkcijfers. Vandaar mijn theorie als zojuist omschreven - uiteraard te laat voor Joyne maar wie weet heeft iemand iets aan dat idee voor de verdere toekomst. Als ik zie wat voor pakketjes puin en rotzooi je ook op Astra 1 (Duits) en Hotbird (Italië) aantreft, zowel qua inhoud als qua beeldkwaliteit, dan kan ik me maar moeilijk voorstellen dat dat voor ons Nederlanders en Vlamingen allemaal veel te hoog gegrepen zou zijn.

 

Sorry, ik was mijn verhaal nog aan het aanvullen, dat ging even mis, maar het staat er nu volledig. ;)

 

Als je het over kijkcijfers hebt, neem dan ook de beoordelingen mee. Ik ben lid van Intomart en die laat van duizenden mensen hun meningen zien naar wat ze gekeken hebben en wat voor cijfer het gekregen heeft.

 

Intomart doet dat via een vragenlijst met diverse vragen, dus niet alleen wat heb je gekeken en wat voor cijfer geef je daarvoor, maar stelt meer vragen waardoor een cijfer ontstaat over het programma en hoeveel mensen er naar gekeken hebben.

 

Het is vaak droevig gesteld met de top 10 waarnaar gekeken wordt, de cijfers liegen er niet om, maar het geeft wel een eerlijk beeld. Heel Nederland mag aan die onderzoeken meedoen, dus niet een selectief groepje. Voor de attentie die je er voor krijgt hoef je het niet te doen, de tijd die er in zit is groter dan het oplevert, maar zo blijft het wel neutraal.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen flauw idee. Maar als ik in hun schoenen stond dan wist ik het wel: ik begon met één enkele transponder met een heel beperkt pakket (Ned 1-2-3, Vlaanderen 1-2-3 en de meest populaire zenders zoals RTL4, SBS6 en VTM tezamen met de NL en Vlaamse publieke radio en bood dat aan voor eenderde van wat ze nu vragen voor 3 transponders. "Us benne zunige mensen", het aantal mensen dat vroeger met een verlopen CD kaart aan gratis ontvangst van de drie publieke NL netten genoeg had was naar ik begrijp enorm groot. Ik ben er vrij zeker van dat dit goed gegaan zou zijn want dat je zomaar op 100.000 abonnees zou kunnen komen lijkt me stug en bovendien schijnt die eis op de helling te liggen. Uitbreiden geeft altijd gunstige reclame, gedwongen inkrimpen daarentegen geeft vaan de nekslag. En als er meer geld over was dan zou ik die ene transponder op Astra 19,2 hebben gehuurd zodat men automatisch BVN en het hele arsenaal van met name Duitse zenders en internationale nieuwszenders er gratis bijgeleverd kreeg.

 

 

Daarmee zou Joyne iets gaan aanbieden met een toegevoegde waarde, omdat daar heel veel belangstelling voor is. Gewoon een simpel pakketje om even tv te kunnen kijken, de rest van de tijd zit het gros van de mensen tegenwoordig op internet en vooral interaktief bezig zijn op een smartphone. Aantrekkelijk voor mensen op vakantie, maar ook hier in Nederland. Hang daar een zeer aantrekkelijke prijs aan (wat koste STB van CDS toen? 60 euro per jaar?) en ga je klanten niet uitwringen met dure moduleś en ze staan wel in de rij om abonnee te worden. Geef de klant verder de mogelijkheid om daar bovenop los Fox te nemen voor een leuke prijs, CDS is daar veel te duur mee. En wellicht HBO, want die was razend populair hier in Nederland, domweg omdat ze met vrij nieuwe films op de buis kwamen. Het lijkt wel een tik, maar heel veel mensen willen het nieuwste van het nieuwste (kijk maar naar de smartphone markt), voor films geldt dat ook. Geen HBO? Dan maar downloaden of via andere wegen, maar kijken zullen ze, hoe dan ook.

 

In plaats daarvan werpt Joyne al twee enorme drempels op en dat voor een beginnende onderneming. Drempels die flink met geld te maken hebben. Ten eerste inderdaad de sat positie, niet ondoenlijk maar de klant moet eerst in de buidel tasten en heeft dan pas beeld. Ten tweede de absurde prijs van een module, die ze zelf voor een habbekrats uit Cheapland laten invliegen.

 

Als ik nu nieuw zou zijn op de tv markt en een abonnement ergens zou moeten afsluiten dan is dat geheid via een kabelaar. Een paar kastjes in huis aansluiten en gelijk beeld en en passant ook nog eens internet en telefoneren. De investering is laag.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het nu zo direct om roddelen gaat. Ikzelf denk meer aan een praktisch nut, alleen maar een wat goedkoper aftrekseltje van CD wegzetten op een volstrekt incourante sat (net als CD) lijkt mij persoonlijk iets waar ik minder in zie dan iets geheel anders wegzetten, een minimumpakket op een heet courante positie. Iedereen ropet wel dat dat prima is, 30 zenders minimaal wegzetten, maar als ik kijkcijfers raadpleeg dan heb ik sterk de indruk dat je met een handvol zenders zo ergens tussen de 80 en 90% van alle kijkers dekt. Ervan uitgaand dat die informatie klopt dan zijn de overige pakweg 22 zenders wel heel duur betaald in relatie tot diezelfde kijkcijfers. Vandaar mijn theorie als zojuist omschreven - uiteraard te laat voor Joyne maar wie weet heeft iemand iets aan dat idee voor de verdere toekomst. Als ik zie wat voor pakketjes puin en rotzooi je ook op Astra 1 (Duits) en Hotbird (Italië) aantreft, zowel qua inhoud als qua beeldkwaliteit, dan kan ik me maar moeilijk voorstellen dat dat voor ons Nederlanders en Vlamingen allemaal veel te hoog gegrepen zou zijn.

 

1) Als je ziet wat het Joyne al gaat kosten om een pakket te gaan uitzenden op een "incourante sat" (jouw woorden), dan mag jij je conclusie trekken wat een nog kleiner NL pakket zou moeten kosten op een "courante sat". En je vindt Joyne nu al te duur?

2) "Pakketjes puin en rotzooi op Astra 1 en Hotbird" ? Op welke pakketjes doel je?  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik  denk zo maar dat veel mensen over het algemeen tevreden zijn over CanalDigitaal. . ze hebben voor ieder wat wils. en voor die nieuwe  aanbieder moeten mensen investeren en dat gaat  langzaam duren voor dat het allemaal loopt om de boel op te bouwen .helemaal 100% tevredenheid heb je nooit  en ook niet bij een kabel boer.

aangepast door xbmc
Link naar reactie
Delen op andere sites

@t90. In het analoog tijdperk konden ze een analoge geluidspoor coderen. Herrinneren jullie nog eurosport en het nederlands geluidspoor?

Digitaal staat zoveer verder, dat ik ervan overtuigd ben, dat dit digitaal ook kan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

MediaMagazine.nl schreef gisteren 15 juli:

"Testuitzendingen Joyne via Eutelsat 9B zijn vertraagd"

"De aanbieder wil eind volgende week wel haar nieuwe website in de lucht brengen. Tot die tijd worden geïnteresseerden op de hoogte gehouden middels een nieuwsbrief."

"De aanbieder hoopt per 24 juli van start te gaan met haar uitzendingen."
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Was dat niet de dag dat de CI modulen in de winkel liggen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MediaMagazine.nl schreef gisteren 15 juli:

 

"Testuitzendingen Joyne via Eutelsat 9B zijn vertraagd"

 

"De aanbieder wil eind volgende week wel haar nieuwe website in de lucht brengen. Tot die tijd worden geïnteresseerden op de hoogte gehouden middels een nieuwsbrief."

 

"De aanbieder hoopt per 24 juli van start te gaan met haar uitzendingen."

 

Ik heb mijn ingeschreven voor die nieuwsbrief maar tot op heden nog geen enkele gekregen. wel al eens nieuws gekregen via een verdeler in Zeeuws Vlaanderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik thuis geen SAT TV kan gebruiken maar 5 maanden in Spanje overwinter was Joyne voor mij ondanks de best hoge instapkosten een mogelijk alternatief.

Een 6-maanden abonnement is wel een goed alternatief t.o.v. CD.

Ik had bij CD al 2x geïnformeerd of zijn hun zomer abo niet ook in de wintermaanden wilden verstrekken maar daarop steeds een negatieve reactie ontvangen.

 

Ook ik heb na de eerste door Joyne verstrekte nieuwsbrief van 5 juli nog steeds geen aanvullende informatie ontvangen.

Ik ben in de regel niet zo'n zwartkijker maar eerlijk gezegd komt dit bij mij nu niet als echt betrouwbaar over.

Maar ja, de tijd zal het leren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

MediaMagazine.nl schreef gisteren 15 juli:

 

"Testuitzendingen Joyne via Eutelsat 9B zijn vertraagd"

 

"De aanbieder wil eind volgende week wel haar nieuwe website in de lucht brengen. Tot die tijd worden geïnteresseerden op de hoogte gehouden middels een nieuwsbrief."

 

"De aanbieder hoopt per 24 juli van start te gaan met haar uitzendingen."

 

Er wordt wel zeer voorzichtig geschreven.

"Wil" haar site online zetten

En "hoopt" te beginnen met testuitzendingen.

Als die volgende week niet, maar de week erop starten, dan berg ik mijn satlink, dat ik al klaarliggen had, maar weer op.

En genieten we intussen van het mooi weer, terwijl anderen zwoegen, om ze on air te krijgen.

Ps. Wanneer begint het groot verlof in Frankrijk?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit best een redelijk forum lees veel hier haal er goede leuke tips weg, als ik een paar jaar terug lees dan roept iedereen dat het eens tijd wordt dat er in Nederland een provider bij komt nu komt er 1 bij en tot mijn verbazing lees ik hier een discussie die kant nog wal raakt de nieuwe provider wordt al afgebrand voor dat hij goed en wel gestart is denk dat hier veel werknemers van CD zitten ik hoop dat de nieuwe provider zich anders op gaat stellen als de huidige hier in Nederland. Kosten nieuwe provider alles kost geld ook bij hun als inderdaad de abonnementen op maand basis kunnen worden afgesloten lijkt me dat prima. Ik wens ze een goede start toe en nee ik werk niet bij ze.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...