Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Nu een ding kan ik wel onder de aandacht brengen omdat het al bekend is , dus ik vertel niks nieuws, maar jullie vergeten dat in eerste instantie via de Astra 23.5 uitgezonden zou gaan worden, en dat is nu Eutelsat 9 Oost.

Gekozen voor de grotere en betere dekking en direct te combineren met Tooway internet.

Een andere partij dus meer tijd nodig om de technische zaken te regelen voor in het datacenter van de uplink toch?

 

 

Er zijn dus wel meer feiten dan door jou gesuggereerd Ceesv.

Een feit is pas een feit wanneer het vaststaat.

 

Het enige feit is tot nu toe dat de aangekondigde start medio april niet heeft plaatsgevonden.

Uitzendingen op 9 oost zijn nog geen feit.

 

Een van de beweringen in dit draadje is dat men geen pakketten, abo vormen en prijzen wil openbaren omdat men de concurrent niet wil vertellen wat men gaat doen.

Maar het gaat toch om de toekomstige klanten?

 

Mijn nieuwe auto is 3 weken geleden op de markt gekomen, 3 dagen na introductie kon ik mijn exemplaar afhalen.

Die wagen had ik begin februari besteld.

Stel je voor dat een fabrikant wacht met prijzen en bestellingen, totdat die in de showroom staat, dan had ik ondertussen een wagen van een ander merk besteld.

Joyne schrijft op dit moment dit op hun site:

 

Joyne lanceert in Juli 2017

 

Eerder dit jaar kondigden wij aan om JOYNE medio april 2017 te zullen lanceren. Door enkele externe factoren bleek dit niet haalbaar te zijn en waren wij helaas genoodzaakt om de lancering uit te stellen.

Het lange wachten wordt echter beloond want inmiddels hebben wij goed nieuws te melden! Vanaf nu zullen wij u regelmatig informeren over de voortgang en verdere introductie van JOYNE.

 

Men verwijst verder naar de dealers.

 

Bij een dealer vindt ik de volgende tekst:

 

Joyne abonnement

In winkelwagen

€12,95

 

Abonnement op Joyne, Nederlandse aanbieder van TV zenders via de satelliet. Joyne verwacht medio 2017 via 9 graden Oost van start te kunnen gaan. Op dit moment zijn er helaas nog geen abonnementsprijzen te verstrekken.

 

Geen abonnementsprijzen en € 12,95 in die advertentie?

Medio 2017?

Duidelijk naar de klanten?

Klantvriendelijk?

Betrouwbare indruk?

Regelmatig informeren?

 

Hoe heette dat ook al weer?

Je krijgt nooit een 2e kans om een eerste indruk achter te laten.

Wanneer je over 4-5 weken in de lucht wilt zijn, of zoals in de advertentie van hun dealer "medio 2017" zou je u volop reclame moeten maken en toekomstige klanten informeren.

 

Er zouden volgens de berichten 2 ex-Canaldigitaal medewerkers bij Joyne werken, afgaand op bovenstaande constateringen lijkt dat te kloppen......

 

Wanneer Joyne serieus een alternatief wil zijn, geven ze maandag openheid over zenders, pakketten, abonnementen, prijzen, technische mogelijkheden (softcam mogelijk? hoeveel zenders tegelijk opnemen?) en lanceerdatum van hun uitzendingen.

 

Die informatie niet willen geven is klant onvriendelijk en kost toekomstige omzet.

Die informatie niet kunnen geven omdat de zaak nog niet rond is, is een andere verklaring.

 

Zoals velen hier ben ik op dit moment Canaldigitaal klant.

Wanneer Joyne een goed alternatief is, en voordeel brengt zal ik serieus overwegen over te stappen.

Maar op dit moment is de informatieverstrekking van Joyne geen reclame voor hun organisatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat mij betreft nu weer over naar het onderwerp van dit draadje.

Joop001, prima zo. (Mijn reactie betrof trouwens alleen Joyne. Post 456 beschrijft precies waar ik op doelde. En post 470 idem dito. Bijna alle info komt uit het informele circuit, en derhalve beschouw ik ze niet als feiten.)  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nieuwe auto is 3 weken geleden op de markt gekomen, 3 dagen na introductie kon ik mijn exemplaar afhalen.

Die wagen had ik begin februari besteld.

Stel je voor dat een fabrikant wacht met prijzen en bestellingen, totdat die in de showroom staat, dan had ik ondertussen een wagen van een ander merk besteld.

Je vergelijkt hier echt wel appelen met peren.

Het belangrijkste verschil (behalve dat je een product met een dienst vergelijkt) is dat Joyne nog niet op de markt is.

Ik veronderstel dat je het niet over een automerk hebt dat nog zijn eerste wagen op de markt moest brengen?

Als Volkswagen morgen een 'nieuw' model lanceert (meestal zijn het updates van bestaande modellen), is dat gewoon het zoveelste Volkswagen product dat ze in de markt zetten.

Bij Joyne gaat het om hun *eerste* model, dat maakt toch wel een verschil.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toen de Smart op de markt kwam, had men al maanden van tevoren de reclamecampagne gestart.

 

De enige verklaring die ik kan bedenken is, dat men nog niet in staat is openbaar te gaan omdat er nog geen harde afspraken zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier over schoteltypes en kosten. Misschien doen ze zoals ex mobistar, en geven ze het materiaal in bruikleen, en wie weet, mag je schotel en lnb houden.

Ik zou het een straffe formule vinden, mocht je alles in bruikleen krijgen. Mag zelfs een kleine borg gevraagd worden.

En bvb 20€ activatie zou ik ook nog zien zitten.

Dus exact zoals CanalDigitaal nu doet?

En je niet eens kan kiezen voor enkel een abonnement zonder bruikleen-apparatuur?

Liever niet!

Alleen een smartcard, de rest heb ik al en ik moet geen gecastreerde meuk van een provider waarmee ik niet zelf kan bepalen hoe ik kijk en wat ik opneem.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

behalve de reeds bestaande zenders van Kabelkiosk (van de duitse M7 Group SA) is er nog geen uplink of zijn er testzenders

Dat M7 de uplink gaat verzorgen is reeds bekend, in zoverre is het de vraag of het bedrijf Joyne een concurrent wordt of een dochter.

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Dat M7 de uplink gaat verzorgen is reeds bekend,

Heb je daar een bron van?

 

Het is niet gebruikelijk dat je de concurrent inhuurt voor je faciliteiten.

 

Tenzij.....

Concurrent of dochter?

 

Maar gaat M7 echt de uplink verzorgen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik afgelopen week ergens gelezen, zal nog eens terug bladeren

 

hiero

 

M7 Group heeft hiervoor een overeenkomst met het bedrijf Media Broadcast Services gesloten. De zenders die M7 Group voor M7 Deutschland via de Eutelsat 9B-satelliet op 9 graden oost verspreidt, worden hierdoor vanaf komende maand vanuit Duitsland naar deze satelliet opgestraald. Dit gebeurt vanaf het uplinkstation in Usingen. M7 Group straalt al langere tijd zenders voor de aanbieders CanalDigitaal, TV Vlaanderen en Skylink via hetzelfde uplinkstation naar de satelliet op.

bron totaaltv

aangepast door Tonskidutch

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

behalve de reeds bestaande zenders van Kabelkiosk (van de duitse M7 Group SA) is er nog geen uplink of zijn er testzenders

Dat M7 de uplink gaat verzorgen is reeds bekend, in zoverre is het de vraag of het bedrijf Joyne een concurrent wordt of een dochter.

Grote flauwekul. M7 heeft er niks mee te maken en verzorgt niks.Heeft toevallig een paar streams over de zelfde satelliet.De belangen van M7 liggen bij Astra en niet Eutelsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus exact zoals CanalDigitaal nu doet?

En je niet eens kan kiezen voor enkel een abonnement zonder bruikleen-apparatuur?

Liever niet!

Alleen een smartcard, de rest heb ik al en ik moet geen gecastreerde meuk van een provider waarmee ik niet zelf kan bepalen hoe ik kijk en wat ik opneem.

Dat gaat ook echt niet gebeuren.

Er word een Conax CI module met softcam door Joyne aan de vakhandel geleverd.

Dat is het enigste wat Joyne zich gaat bemoeien met hardware. En meer willen ze ook niet,

Dus alle bestaande apparatuur met een CI slot zal werken.

Er wordt dus ook niks dichtgetimmerd behalve die module.

Dat er door de vakhandel betaalbare beginners sets op de markt gebracht zullen worden is een andere zaak.

Het is juist de bedoeling dat de vakhandel weer in het proces mee kan draaien en de klant netjes kan helpen, en niet gratis ongewenste service aan door CD verstrekte apparatuut moet verlenen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er word een Conax CI module met softcam door Joyne aan de vakhandel geleverd.

 

Een Ci module met softcam?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vakhandel als distributiekanaal lijkt me prima, dan moet daar ook de nazorg vandaan komen en dat kan nooit slechter zijn dan nu via CanalDigitaal. Maar bij gedwongen gebruik van een CI module ga ik geen klant worden. Dat zou een te grote beperking van de mogelijkheden van mijn apparatuur betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...