Ga naar inhoud


waarom ik geen lid wordt van Joyne


D-box

Aanbevolen berichten

8 tuners? Doelgroep? Ik vind het al goed, dat je 1 programma kan zien en 2 opnemen tegelijk, want ik heb het eigenlijk nog niet tegengekomen, maar wie ben ik? Ik vraag me af, of offline decoderen zoveel rekenkracht vraagt, dat bij vu enkel de 4K modellen het kunnen. Maar ikzelf, zou ermee kunnen leven dat mijn linux 's nachts offline opnames moet decoderen.

maar of ci+ zal ophouden vrees ik, vooral omdat ik lees, dat mensen het ervoor over hebben om te betalen om geen reclame te moeten zien, en dat is een spijtige en gevaarlijke situatie voor onze hobby :(.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is de FBC-techniek: In het verleden was voor elke tuner aparte elektronica nodig. Met FBC plaatst een fabrikant 1 chip en voila, 8 tuners. Het is de reden waarom een Vu+ Uno 4k voor een kleine 200 euro 8 tuners kan leveren. Die 8 tuners gaan mensen gebruiken voor opnames en binnenhuis streamen, naar modevoorwerp tablet, maar ook naar 2e televisies, PC's en laptops. Een andere toepassing van een grote hoeveelheid tuners in een ontvanger is speculatief zappen: Terwijl iemand door de zenders geen zapt, begint de ontvanger speculatief alvast de volgende zender in de lijst te ontvangen, waardoor veel sneller gezapt kan worden. Het is nog even wachten tot nog wat meer fabrikanten FBC krijgen en dan daalt de prijs een FBC-ontvanger naar ruim onder de 200 euro en gaan er bergen FBC-ontvangers verkocht worden. 8 tuners voor de massa.

 

Ik ben mij niet bewust dat Vu+ überhaupt offline kan decoderen. Het is in ieder geval geen kwestie van rekenkracht, maar of er informatie van de computer van de ontvanger naar de CI-module kan. Dat vereist een bepaald moederbordontwerp. Hoe dan ook is offline decoderen enigszins een oplossing voor opnemen, niet voor streamen en speculatief zappen. En dan mag Joyne uitleggen dat mensen dat allemaal niet kunnen met hun abonnement. Aanbieders met kaarten daarentegen....

 

Je ziet het spanningsveld?

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 - je weet heel veel zuppelan, maar net niet genoeg over de VU+ met VTI

2 - overigens neem liever de nieuwe UNO 4K SE

3 - heel veel wat jullie hierboven schrijven is allemaal oude koek betreffende de techniek en al jaren bekend betreffende de CI+ opties

 

Betreffende het Onderwerp van dit Topic, is het duidelijk dat D-box zijn keuze gemaakt heeft, wie hem volgt is toch totaal onbelangrijk.

Het bestaansrecht van een tweede NL - provider en dus een keuze  is voor heel wat mensen veel belangrijker dan die techniek. Enkel satelliet fanatiekelingen leuteren over CI+ ja of nee.

 

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Tonskidutch:

daar is die markt te klein voor maar waarom beperken tot campers

ik zou met vaste opstelling (in aanbouw) direct voor joyne kiezen...

 

Dan nog niet.  Met CDS kun je met een redelijke eenvoudige set-up ook 19.2E en 28.2E ook ontvangen met zijn vele FTA kanalen.

Bij Joyne op 9E is dat allemaal zo eenvoudig niet meer.  Zodoende...

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel de discussie, aangaande kaarten en softcams ivm opnemen,  hier levendig is zal dit voor heel veel TV kijkers niet (meer) zo'n issue zijn denk ik.

Ons gezin, bestaande uit drie opgroeiende jongens, kijkt al steeds minder lineair TV. Onze kids al helemaal niet meer. Wij ouders zitten nog braaf om 20 uur voor het journaal.  De tijd dat we echt dingen aan het plannen waren om op te nemen, hebben we in ons gezin achter ons gelaten. We nemen alleen nog maar op als we halverwege een uitzending naar bed willen en toch het einde willen (kunnen) zien. Veelal komt zelfs dat er niet van.  Veelal hoor je van anderen dat iets de moeite waard was en dan pak je "uitzending gemist".  De jeugd haalt overal zijn streams vandaan, wil niet weten waarvandaan, en ik heb ons hele huis achter een VPN gezet om me geen al te grote zorgen te hoeven maken.

 

Aangezien wij niet zo uniek zijn en ik hetzelfde zie bij andere jeugd, zal dit in veel gezinnen het geval zijn.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de meeste schotels is 9 oost goed te combineren met 13 oost en 19 oost. 28 oost is een stuk lastiger omdat je een hoek van 19 graden maakt, bij hoeken boven de 15 graden wordt het al snel een klusje voor Wavefrontiers. Voor prijs van een T55 zou ik zeggen: Beste koop.

 

Naast de CI-materie zijn er nog wel wat punten waarop Canal Digitaal het momenteel beter doet, bandbreedte en zenderaanbod bijvoorbeeld. Het is enkel bij recreatie en voetbal dat Joyne duidelijk aantrekkelijker is, dus daarom verwacht ik dat vaste kijkers niet massaal voor Joyne gaan kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Zuppelan:

Naast de CI-materie zijn er nog wel wat punten waarop Canal Digitaal het momenteel beter doet, bandbreedte en zenderaanbod bijvoorbeeld. Het is enkel bij recreatie en voetbal dat Joyne duidelijk aantrekkelijker is, dus daarom verwacht ik dat vaste kijkers niet massaal voor Joyne gaan kiezen.

 

Vergeet niet dat het nog in opstart is. Mijn dealer wist me te vertellen dat Ziggo sport bijna rond is (er is een kanaal dat heet "nieuwe zender" misschien voor ziggo?)  maar nog niet voor F1 Spa. Geef het zijn tijd en we zullen zien. Verwachtingen zijn nu nog te prematuur na pas een aantal weken actief. 

 

Worst case ben ik over een tijdje 99 euro kwijt voor een waardeloos geworden CAM

aangepast door Diedrik
Link naar reactie
Delen op andere sites

om niet een discussie los te trappen over wat die grandioze zenders wel niet aan content tonen dat ongeveer 15 jaar geleden op TV verschenen is

 

Maar ik denk dat die 20 uur kijkers wel degelijk nog het grootste aandeel zullen zijn van het landelijke gemiddelde. (laat ik eens het CBS bezoeken voor gegevens)

 

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ben ik de enige maar ik vind het aanbod bij geen enkele provider aansluiten op mijn behoefte.

Persoonlijk had ik veel liever zelf de keuze welke zenders ik wil ontvangen, per stuk dus.

Een ander probleem bij internationaal ontvangst, is dat al die "pakketten" -take it ort leave it-

bestaan uit 90% dezelfde zenders,  waarmee het niet aantrekkelijk is om bv een DE pakket naast

een NL pakket te nemen. Zoals hier genoemd is ook het limiteren van ontvangst/opname van meerdere

zenders tegelijk mij een doorn in 't oog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Tonskidutch:

Maar ik denk dat die 20 uur kijkers wel degelijk nog het grootste aandeel zullen zijn van het landelijke gemiddelde. (laat ik eens het CBS bezoeken voor gegevens)

 

Dan moet je het differentiëren naar leeftijdsgroepen.

Ik ben werkzaam als externe consultant. Ik was werkzaam bij een afdeling met zo'n 35 mensen onder de 30 jaar. Het merendeel had niet eens meer een TV !?!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...