Ga naar inhoud


waarom ik geen lid wordt van Joyne


D-box

Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei T90user:

 

Is dat ergens niet een beetje tegenstrijdig? Ik hoor die verhalen ook, met name over het feit dat kindertjes liever naar youtube filmpjes kijken met hun i-phone, maar als dat werkelijk zo'n issue is waarom lopen de mensen de winkels plat om de mooiste en grootste vaak peperdure beeldschermen ten kopen? En geven ze zelfs een hoop extra uit voor UHD ofte wel 4K schermen terwijl er geen enkele normale zender is die je in die norm kunt ontvangen? Misschien dat we ons te zeer laten beïnvloeden door "wat de jeugd vindt". Dat ze dat nu doen zegt nog helemaal niets over hoe ze zich gaan gedragen als ze wat volwassener zijn en als ouders van kindertjes in een gezin gaan functioneren. In mijn tijd had je ook zat jongeren die niet eens een TV in huis wilden hebben en houten kistjes als meubilair in hun studentenkamer veel hipper vonden dan gewone meubels. Als je jong bent wil je je afzetten en anders zijn, als je later wat volwassener bent wil je vaak met je vrouw en kinderen op de bank zitten om samen naar iets leuks op tv te kijken. Kan een enkele keer natuurlijk iets op Youtube zijn maar doorgaans zijn het soort dingen waar je dagelijks met het hele gezin naar kijkt toch van andere oorsprong.

 

Maar in jouw tijd was er vermoedelijk nog geen breedband internet beschikbaar. Toevallig gister een discussie met de ouders van een klasgenootje. Hebben TV opgezegd en kijken Netflix en Youtube. Voor voetbal wordt dan wel weer Kodi ingezet voor de NPO 1,2 en 3 streams. Deze mensen zijn eind 30. Daar komt bij dat een TV al lang niet meer alleen voor lineair kijken is (bv spelcomputers, blue-ray, 4K streams). Je hebt Android TV's etc die volop inspringen op deze ontwikkeling. 

 

Over 20 a 25 jaar kijken mijn kleinkinderen naar een sat-ontvanger zoals mijn kinderen nu kijken naar een telefoonmodem. Totaal achterhaald. Dan is er geen 3G, 4G  of 5G maar 11 a 12G en zijn datalimieten iets wat niet meer bestaat (zoals vroeger met de eerste internet inbel verbindingen).  Waarom nog een schotel op je camper? gewoon het internet gebruiken. 
 

aangepast door Diedrik
Link naar reactie
Delen op andere sites


14 minuten geleden zei Diedrik:

 

Maar in jouw tijd was er vermoedelijk nog geen breedband internet beschikbaar. Toevallig gister een discussie met de ouders van een klasgenootje. Hebben TV opgezegd en kijken Netflix en Youtube. Voor voetbal wordt dan wel weer Kodi ingezet voor de NPO 1,2 en 3 streams. Deze mensen zijn eind 30. Daar komt bij dat een TV al lang niet meer alleen voor lineair kijken is. Je hebt Android TV's etc die volop inspringen op deze ontwikkeling. 

 

Over 20 a 25 jaar kijken mijn kleinkinderen naar een sat-ontvanger zoals mijn kinderen nu kijken naar een telefoonmodem. Totaal achterhaald. Dan is er geen 3G, 4G  of 5G maar 11 a 12G en zijn datalimieten iets wat niet meer bestaat (zoals vroeger met de eerste internet inbel verbindingen).  Waarom nog een schotel op je camper? gewoon het internet gebruiken. 
 

 

Uiteraard niet Diedrik, maar ik denk dat je geneigd bent om intrinsiek menselijke behoeften als gezelligheid en saamhorigheid totaal te vergeten. Het is voor de meeste gezonde gezinnen met jonge kinderen gewoon best heel gezellig om samen naar de tv te gaan zitten lijken en met elkaar te kletsen over wat je ziet onder het genot van een paar lekkere dingetjes te eten en te drinken. Natuurlijk kan iedereen zijn eigen dingetje in zijn eigen hoekje gaan zitten doen maar daar zit ook een fors element van vereenzaming in. Zelf ben ik primair geïnteresseerd in documentaires en nieuwsprogramma's maar ik zou de vele uren dat ik gezellig met mijn kleinkinderen naar een kinderprogramma op TV zit te kijken echt niet willen inruilen voor wat uurtjes op mijn eentje naar "Der Spiegel Geschichte" te gaan zitten kijken en dat is niet omdat ik vroegtijdig kinds geworden ben.

 

Het risico van deze tijd is de veralgemenisering van waarnemingen. Ja, niet ieder is hetzelfde en ik heb ook in een ander gezin een kleindochter van acht die zich het liefste terugtrekt in haar kamer met wat ze ook moge kijken op YouTube. Nog afgezien van de vraag of zoiets wel verantwoord is op die leeftijd, je wordt er bepaald niet socialer van. Gelukkig is dat in elk geval in de gezinnen waar ik kom eerder uitzondering dan regel. Maar dat je als tiener en twen dat soort wensen hebt kan ik me best voorstellen, echter niet dat je dat je hele leven lang meeneemt tenzij je de fundamenten van kluizenaarschap in je genen hebt.

 

Overigens, dat gedoe over Netflix hoor ik vaker. Het ergerde me destijds al toen ik op mijn satelliet ontvanger niet langer de keuze moest maken tussen radio en tv maar tussen "music" en tv. Alsof radio niet meer dan een muziekdoos zou zijn! In mijn tienerjaren luisterde ik inderdaad graag naar RNI omdat ze (in elk geval in die tijd) ononderbroken muziek draaiden zonder gesproken woord ertussen door. Ideaal voor tijdens het huiswerk maken of leren. Maar daarna heb ik altijd de combinatie van gesproken woord afgewisseld door muziek vele malen aangenamer gevonden, in elk geval als ik alleen aan het werk was en het om handvaardig werk ging waarbij je best wat afleiding voor het hoofd kon waarderen.

 

Als mensen alle vormen van nieuwsvoorziening gaan inwisselen voor filmpjes op Netflix kijken en zich dus in feite geen donder meer interesseren voor wat er in de wereld om zich heen gebeurt en er dus ook niet meer van op de hoogte willen blijven, goed, maar ga dan alsjeblieft ook niet meer naar de stembus. Als je jezelf bewust dom wilt houden heeft je stem ook geen enkele waarde meer. En klaag dan ook niet over van alles en nog wat als je er nog te beroerd voor bent om jezelf een beetje op de hoogte te houden van wat er zich in Nederland en in de wereld afspeelt. Ik vind dat alles een nogal tragische ontwikkeling waarvan ik me afvraag hoe lang dat nog goed kan gaan voordat er echt iets heel ergs gebeurt. En dan praat ik nog niet eens over onzinnige verschijnselen als Trump en Brexit.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei T90user:

. En dan praat ik nog niet eens over onzinnige verschijnselen als Trump en Brexit.

neen dat moest ons ook nog gebeuren zeg,

 

wat een aanmatiging andere mensen als kluizenaars en voor wat nog meer OF minder uit te maken

 

het topic gaat niet over jou T90

het gaat over "waarom geen joyne abonnement"

en dat heeft in hoofdzaak met concurrentie en apparatuur, c.q. techniek van doen

 

volgens mij is je hobby schrijven over alles en iedereen behalve on topic.

wordt je Joyne abonnee of NIET?

 

  • Haha 1

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@T90user wat betreft nieuws, kijk ik niet meer, omdat je dan op ander medium net het omgekeerde leest, van hetgeen je net zag op tv. Dan vraag je,je af, wie het nieuws beheerd en hoe objectief het is, en of er inmenging is van je wilt het niet weten wie. Het eerlijkste nieuws vond ik destijds newsfeeds toen het voor meer mensen was weggelegd om feedhunter te zijn.

Ik denk dat de aanbieders in dit geval ook joyne het slachtoffer is van de brol die pretzenders tonen en eisen, en dan de belachelijke prijzen die sportzenders vragen. Als die pretzenders dan nog eens de macht zullen hebben, om te bepalen hoe we onze ontvangst toestellen gaan kunnen gebruiken, dan hebben alle tv aanbieders gedaan bij mij. Maar dan gaan ze verwonderd zijn, dat ze gaan kijken via streamingsdiensten, waar je voor een vast bedrag ongestoord kan kijken zonder die vervelende en steeds voortdurend herhalende commercials.

Ik zal mogelijks joyne volgende week testen bij iemand met een camper, en kan nu nog niet zeggen, ik neem joyne niet. maar verlopig pas ik, omdat ik wegens onwil de 9° niet kan ontvangen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-8-2017 om 19:14 zei T90user:

Waarom spreekt iedereen steeds over "de campermarkt"? Ik heb hier zelf in hartje Nijmegen een hele tijd met een CanalDigitaal kaart gekeken, daar gebruikten we alleen de Duitse zenders en de Duits- en Engelstalige nieuwszenders op 19,2 Oost bij en dat was voor ons meer dan voldoende.

 

 

Omdat opnemen voor die 2 á 3 weken dat je in het buitenland bent niet echt van levensbelang is, en 1 televisie ook ruim voldoende. In veel thuissituaties wordt opgenomen en is sprake van meerdere plaatsen waar gekeken wordt. Voor beiden heeft Joyne geen goed aanbod en is dat van Canal Digitaal beter.

 

Als de Duitse en Engelstalige zenders voor jou voldoende zijn ga je dus geen abonnement nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sattv4iedereen: Het zal je misschien verbazen maar ok ben het volledig met je eens. Alleen trek ik heel andere conclusies. Als je het gevoel hebt dat we een erg eenzijdig nieuws krijgen en dat heb ik ook, dan zorgt het er bij mij voor dat ik mijn nieuws van zoveel mogelijk verschillende kanten betrek zodat ik uiteindelijk voor mijzelf een totaalbeeld kan vormen waaruit ik dan mijn conclusies trek. Soms hoor ik iets op Canvas dat ik niet eerder hoorde, vaak op de diverse Duitse zenders, Der Spiegel Geschichte is een uitstekende bron, maar ook Phoenix en dan ook nog IPTV zenders zoals de drie programma's van C-Span uit de VS. Dat het daartoe niet beperkt blijft zul je begrijpen.

 

Sorry voor die rare onderstrepingen en het grotere lettertype, dat is niet mijn doen, althans niet bewust. Geen idee hoe het ontstaan is en ik krijg het ook niet weg. Uiteindelijk toch wel door "Opmaak verwijderen" te kiezen maar gek genoeg wordt het nu dik gedrukt...  Ik zal wel iets niet goed doen maar wat weet ik niet. Nou ja, het nieuwe forum is nog flink wennen.

 

Nog even dit: nieuwsfeeds is niet wat ik als een betere bron beschouw. Het gaat er mij om dat we ons volstrekt onnodig in een steeds groter gevaar begeven, in interviews spreken militairen al van de steeds grotere kans op oorlog, terwijl er vrijwel niemand de moed heeft om nou eens kritisch te kijken naar de vraag in hoeverre we daar zelf niet de grootste schuld aan hebben. En datzelfde kun je over heel veel andere economische en sociale vraagstukken ook stellen, we krijgen een soort eenheidsworst voorgeschoteld waarover ik merk dat er ontzettend veel mensen zich enorm kwaad maken maar ook machteloos bij voelen. Want de hoofdprijs gaan wij straks zelf betalen als het mis gaat. Herman van Veen zei het mooi in zijn optreden op de UIT-markt: "Wij zijn allemaal van de na-oorlogse generatie en dat wil ik heel graag zo houden". Dat doe je niet door weg te kijken.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Zuppelan:

 

Omdat opnemen voor die 2 á 3 weken dat je in het buitenland bent niet echt van levensbelang is, en 1 televisie ook ruim voldoende. In veel thuissituaties wordt opgenomen en is sprake van meerdere plaatsen waar gekeken wordt. Voor beiden heeft Joyne geen goed aanbod en is dat van Canal Digitaal beter.

 

Als de Duitse en Engelstalige zenders voor jou voldoende zijn ga je dus geen abonnement nemen?

 

Momenteel heb ik een alles-in-een Ziggo abonnement en staan mijn reizen om gezondheidsredenen (met name van mijn vrouw op dit moment) even stil. Het was voor de tijd dat ik weer deels in Roemenië zit dat ik Joyne had overwogen. Engelstalige zenders heb je weinig in Roemenië behalve de bekende nieuwsnetten en natuurlijk alles wat engelstalig is op de Roemeense tv want daar ondertitelen ze net als bij ons. (mijn vrouw spreekt geen Roemeens, vandaar het belang ervan) Een Joyne abo was voor mij daarom bij voorkeur iets geweest voor de zes publieke netten van Nederland en Vlaanderen, de rest van het aanbod kan me gestolen worden.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Och ieder mens is anders en heeft andere behoeftes.

Daarom is keuze vrijheid belangrijk.

We doen internet via satelliet en als er om welke reden dan ook even geen verbinding is, vaak is hun eigen router de oorzaak, is Leiden in last.

Dan worden we gebeld door iemand welke met zijn GSM naar het topje van de berg gelopen is om te zorgen dat het internet weer werkt.

Sommigen smeken om glasvezel terwijl de glasvezel bij mij al 5 jaar ongebruikt in de voortuin ligt.

ik heb een 120cm draaibare channelmaster tussen 60 Oost en 45 graden West en heb duizenden TV kanalen waar ik niet naar kijk.

Alleen als ik een vraag krijg over de desbetteffende zender.

Ik heb Tooway internet via de 9 Oost satelliet en kan met 1 schotel mijn internet en Joyne bekijken en bellen en weet dus meteen als er iets mis is en ik heb die glasvezel helemaal niet nodig.

Vorige week met de sneeuw lag alles er een half uurtje  uit maar het leven ging gewoon door.

Dus iedereen heeft zijn eigen motivatie om ergens voor te kiezen.

Satelliet en Tooway gaat prachtig maar als je de hele dag netflix kijkt en je kinderen willen gamen met vriendjes via internet moet je geen Tooway nemen.

 

IMG_9715.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netflix gebruikt 1 Gb/uur en is dus duur als je voor gebruik moet afrekenen.

1Gb kan ook een hele maand e-mailen zijn.

De latency is 700 mSec en dat is te veel om real time games te spelen.

Als je schiet is de tegenpartij op een andere plek als de hit daar aankomt.

Maar voor normaal en zakelijk internet werkt het perfect.

Update windows 8 naar 10 van ruim 9 Gb binnen 8 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

commentaar,

het eerste bericht en de titel is de dooddoener en dat heel bewust geplaatst door je vriendje

trek je der niks van aan

 

ik ben voor een anonieme kijker joyne-lid geworden en met wat aanloop problemen hadden we toch al rekening gehouden

ik heb jullie CI+ getest en keek de beschikbare zenders tot gisteren toen het anoniem lid zijn CI+ en alle instructies kwam ophalen voor zijn VU+ receiver in Frans Baskenland

 

enkel het aanbod van het aantal zenders en de prijs kwaliteit van de huidige ontvangst bepaald of we een tweede CI+ nemen voor de andere TV's

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...