Ga naar inhoud


waarom ik geen lid wordt van Joyne


D-box

Aanbevolen berichten

Dats is helaas bij alle pakketaanbieders zo.
Bij Joyne is dat ook in het goedkopere Travel Light pakket niet anders.


Joyne zou er beter aan doen met een nog absoluter basic pakket te komen.
Voor een bodemprijs. Maar de winst zit behalve in de module blijkbaar vooral in de abonnementsprijzen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het basis pakket van CD zonder voetbal geeft daar meer zenders voor je geld.

Joyne valt mede daarom af.

De hoofdreden is dat ik als oude klant bij Cd nog altijd met de kaartlezer en softcam alle voordelen kan genieten van de Vu+ Solo 4k.

Met Joyne wordt die ontvanger behoorlijk in zijn mogelijkheden beperkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei ceesv:

 

De hoofdreden is dat ik als oude klant bij Cd nog altijd met de kaartlezer en softcam alle voordelen kan genieten van de Vu+ Solo 4k.

Met Joyne wordt die ontvanger behoorlijk in zijn mogelijkheden beperkt.

 

Voor mij ook de hoofdreden om Joyne pertinent links te laten liggen plus nog wat andere redenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei ceesv:

Het basis pakket van CD zonder voetbal geeft daar meer zenders voor je geld.

Joyne valt mede daarom af.

De hoofdreden is dat ik als oude klant bij Cd nog altijd met de kaartlezer en softcam alle voordelen kan genieten van de Vu+ Solo 4k.

Met Joyne wordt die ontvanger behoorlijk in zijn mogelijkheden beperkt.

mocht de softcam mogelijkheden volledig wegvallen, wie start dan een topic, waarom ik mijn abonnement opgezegd heb bij canaal digitaal?

 

aangepast door sattv4iedereen
Ongepaste zin in citaat verwijderd
  • Haha 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel mensen denk ik. Je lijkt moeite met het idee te hebben, maar eh, softcam weg dan is ' t gedaan. Finito, over uit, klaar.

 

Softcamondersteuning raakt de kern van het geleverde product:  Levert de TV-aanbieder signaal  volgens een standaard waar iedereen apparatuur voor kan maken, of is de aanbieder de enige die dat kan? In het laatste geval ontstaan automatisch belangenconflicten wat betreft mogelijkheden en de portemonnee van de TV-aanbieder. Zodra je als klant de controle over je apparatuur verliest gaat het van kwaad tot erger. Dat je niet op een normale manier kunt opnemen zijn uiterst kwalijke symptomen, maar fundamenteler is dat de aanbieder macht vergaart over welke apparatuur het signaal kan ontcijferen en komt feitelijk neer op een terugkeer naar de tijd dat iedereen van de PTT enT65-telefoon huurde: Een keus tussen een wonder van techniek als een Vu+ Ultimo 4k of een kreupele M7 ontvanger. Daarom, en daar wil ik best een handtekening voor zetten, is het gewoon uitgesloten dat we klant blijven bij Canal Digitaal in een situatie zonder softcam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de technische termen van vti 11 versta, zou je een gecodeerde opname tijdens standby kunnen decoderen en terug opslaan.

begrijp niet of het ook met een ci(+) kan. Maar als dit mogelijk is, kunnen we de kreupele toestellen van diverse aanbieders vervangen door een mooi stukje techniek.

als de softcam buiten spel wordt gezet, neem ik het offline decoderen er graag bij.

dan is er misschien geen reden meer om geen lid te worden van joyne.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuppelan

Ik ben het helemaal met je eens man!

Als CDS alles via de ci+ gaan aanbieden ben ik daar ook weg.

Nu even On Topic

In mijn eerste bericht heb ik aangegeven waarom ik geen lid wordt van Joyne; ik wens ze het allerbeste uiteraard,  als Joyne gewoon met een smartcard op de markt zou komen zou ik meteen overstappen naar Joyne.

 

Die optie zit helaas niet in het verschiet.

 

Ik ga mijn ontvanger echt niet degraderen vwb de opname mogelijkheden

Maarja, er is al genoeg over geschreven.

 

@Mods: ik wil graag wat in hoofdletters schrijven, het is niet om te schreeuwen, maar om Joyne te attenderen, als het niet mag verwijder het dan maar.

 

@JOYNE, IK WENS JULLIE HET ALLERBESTE, LAAT DIT DUIDELIJK ZIJN.

BRENG GEWOON OOK EEN SMARTCARD IN DE VERKOOP, DAN KRIJGEN JULLIE ER VEEL KLANTEN BIJ.

 

Zo, dit was mijn oproep aan Joyne.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@D-box

 

4 uur geleden zei D-box:

Zuppelan

Ik ben het helemaal met je eens man!

Als CDS alles via de ci+ gaan aanbieden ben ik daar ook weg.

Nu even On Topic

In mijn eerste bericht heb ik aangegeven waarom ik geen lid wordt van Joyne; ik wens ze het allerbeste uiteraard,  als Joyne gewoon met een smartcard op de markt zou komen zou ik meteen overstappen naar Joyne.

 

Die optie zit helaas niet in het verschiet.

 

Ik ga mijn ontvanger echt niet degraderen vwb de opname mogelijkheden

Maarja, er is al genoeg over geschreven.

 

@Mods: ik wil graag wat in hoofdletters schrijven, het is niet om te schreeuwen, maar om Joyne te attenderen, als het niet mag verwijder het dan maar.

 

@JOYNE, IK WENS JULLIE HET ALLERBESTE, LAAT DIT DUIDELIJK ZIJN.

BRENG GEWOON OOK EEN SMARTCARD IN DE VERKOOP, DAN KRIJGEN JULLIE ER VEEL KLANTEN BIJ.

 

Zo, dit was mijn oproep aan Joyne.

 

 

De smartcard is einde en niet omdat de providers dat zo nodig willen maar omdat dit wordt opgedrongen door de content providers, en dat weten we inmiddels allemaal. (Zie fox sports intl).  Dus natuurlijk gaat CD op ten duur over naar Ci+, kan niet anders, wen er maar aan. En natuurlijk moet Joyne als nieuwe provider (zonder legacy technieken) dit gelijk op orde hebben en waarschijnlijk merken ze dit ook in hun af te dragen vergoedingen. 

Dus dat geschreeuw om smartcards is een beetje stemming maken daar we eigenlijk allemaal weten hoe dit zit.

Voordeel van Joyne is iig dat het in een gewoon CI slot werkt en dus geen moeilijke eisen stelt aan de ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei Diedrik:

Voordeel van Joyne is iig dat het in een gewoon CI slot werkt en dus geen moeilijke eisen stelt aan de ontvangers.

In de ogen van velen is het juist een nadeel dat het alleen met een CI slot werkt!

 

Maar je moet zelf ervaren hebben wat er allemaal mogelijk is met een Vu+ of aanverwandte ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen met een enigma2 receiver van jongste makelij weet dat het prima mogelijk is om met CI+ meerdere opnames tegelijk gecodeerd op te nemen.

ik neem dat gewoon aan als stelling en wist je het niet dan kun je het nog eens nalezen

 

na opname begint het decoderen in standby modus... prima want daarna staan ze allemaal op je HDD, klaar voor gebruik

en dus kun je ook iets anders kijken dat niet opgenomen hoeft worden.

 

dat moet principieel met elke krachtige processor in een satelliet receiver mogelijk zijn

dat het NU erop lijkt dat dit enkel bij de 4K VU+ modellen is misschien nog wat gewenning voor de imagebakkers voor andere type/merken receivers

 

dat CI+ is dus helemaal geen enkele beperking voor een vlekkeloos gebruik

 

wat dacht je van al die honderduizenden Duitsers met een SKY CI+ module in hun enigma2 receiver?

mijn mening is dat je dus geen belemmering ondervindt

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

CI(+) geen beperking?, wél een beperking, je hebt al twee modules nodig op van twee verschillende TP's op te nemen.

Het gebeurt mij regelmatig dat ik tegelijkertijd opneem van NPO1 & 2 en Brava, dit kan nog net met de card van CD, maar niet met een module, want drie verschillende transponders.

En gaat CD zijn card ook in de ban doen, verliezen ze veel abonnees, niemand wil een uitgeklede ontvanger.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...