Ga naar inhoud


Accu aangedreven rijden op de terugweg?


moonchild

Aanbevolen berichten


2 uur geleden zei Psychosammie:

En wat moet er dan opnieuw geleerd worden?

De hele rijstijl moet veranderen , bijvoorbeeld een elektrische auto genereert stroom bij afremmen terwijl je met een fossiele auto minst mogelijk afremt om het verbruik laag te houden. (ze klagen hier over de el auto maar de beloofde verbruikscijfers van  benzine en diesel worden bij normaal rijden ook nooit gehaald)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de verbruikscijfers ook niet aan de fabrikanten over laten net zo min als de actieradius van een elektrische auto en een elektrische fiets. Dat moet een Europeese instantie voor komen die dat volgens een vaste procedure gaat meten. Ook de uitstootwaardes moeten door diezelfde instantie gemeten worden, dan voorkom je ook sjoemelsoftware in auto's.
Maar ja, Europa houdt zich met veel te veel zaken bezig die helemaal niet belangrijk zijn maar ons wel door de strot geduwd worden en de Europese autoindustrie zal er wel voor zorgen dat zo'n Europese instantie nooit van de grond komt zodat ze lekker door kunnen gaan om de zaak te besodemieteren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-11-2017 om 17:28 zei theparasol:

 

Als die gasten nu hun lesje nog niet geleerd hebben dan kunnen ze beter zelf het licht uitdoen.

 

Ik heb zelf mogen ervaren hoe ze blijven doorgaan. Had een VW Sharan, helaas met sjoemeldiesel. Nietsvermoedend de update geaccepteerd. Gevolg was een motor die bij lage toeren constant een nare dreun gaf. En de automaat reed vaak op die lage toeren op de landweggetjes waar ik meer dan 50% van mijn kilometers rijdt. VW verwisselde eerst 1, later alle injectoren, en erkende uiteindelijk er niets meer aan te kunnen doen. Laatste advies van de technische afdeling: Zet de automaat in S, dan rij je in de 3e of 4e versnelling ipv de 6e…  Uiteindelijk die wagen maar ingeruild (nee, niet voor een VW…). 
En in de krant staat dat er volgens VW niemand in NL nadelige gevolgen heeft ondervonden, alle klanten zijn eerlijk behandeld…
Desondanks blijft 25% van de Nederlanders VAG auto’s kopen. Dus de les die ze bij VW geleerd hebben is: als je het glashard blijft ontkennen trapt het volk wel wel in. “Volks”wagen….

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week in het nieuws

 

Automaker Volkswagen zet de komende vijf jaar volop in op elektrische rijden. Het Duitse bedrijf zou naar verluidt 72 miljard euro hebben gereserveerd voor onder meer de ontwikkeling van duurzame initiatieven, zo meldden interne bronnen.

 

De productie van elektrische auto’s voor de Europese markt zou naar verwachting gebeuren in de Duitse fabriek in Zwickau. Eerder meldde Volkswagen al dat het 12 miljard euro in de ontwikkeling en productie van duurzaam aangedreven modellen in China wil steken. De Duitse automaker wil minstens veertig modellen lokaal gaan produceren.

 

Bron: Nieuwsblad

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei TangoBravo:

En in de krant staat dat er volgens VW niemand in NL nadelige gevolgen heeft ondervonden, alle klanten zijn eerlijk behandeld…

 

Maar leg me nou eens uit welke nadelige gevolgen jij had van de sjoemelsoftware en waarom je überhaupt aan de auto hebt laten sleutelen. Waarom heb je niet gewoon lekker doorgereden? Want toen deed alles het prima.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Psychosammie:

waarom je überhaupt aan de auto hebt laten sleutelen

 

Volgens mij is dat een terugroep actie geweest. Die mag je weigeren alleen sommigen konden die terugroep actie niet weigeren ivm leasemaatschappij die dat weer afdwingt.

Daarbij wie verwacht nu op voorhand dat je kar er zo vreselijk ruk van gaat lopen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...