Ga naar inhoud


Accu aangedreven rijden op de terugweg?


moonchild

Aanbevolen berichten

natuurlijk heeft het wel met België te maken wat jij anderen toedicht qua schuld inzake een gebrekkige energie verzorging,

er wordt in België al jaar in jaar uit voor strenge winters gevreesd omdat jullie kut kerncentrales met pleisters aan elkaar gehangen telkens van het NET moeten

er is overproductie, als je dat nog niet wist in de EU

en alleen de verdeling via de tracés Noord Zuid in Duitsland ligt op z'n gat

 

 

 

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Lusteraar, Ik zie een hoop stellingen en beweringen voorbij komen..

Je hebt de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
14 minuten geleden zei luisteraar:

In noord duitsland valt een hoogspanning mst om half europa geen stroom.

Laten we er eentje tegen het licht houden.

Deze is onjuist, er is geen mast omgevallen, maar er is een deel van het koppelnet uitgeschakeld om een groot schip te laten passeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei ceesv:

Laten we er eentje tegen het licht houden.

Deze is onjuist, er is geen mast omgevallen, maar er is een deel van het koppelnet uitgeschakeld om een groot schip te laten passeren.

Klopt helemaal andere routes moesten het overnemen maar dat

lukte niet capaciteit gebrek.

Er moet per net/centrale meer geleverd worden en kwamen boven de 100% uit waarna

een automatische beveiliigings systeem afschakelde wat een ketting reactie gaf.

Voor mij is doorslaggevend boven 100% dus capaciteit gebrek

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook hier ga je weer de mist in.

In het officiële onderzoeksrapport over dit incident is vastgesteld, dat voordat men die sectie afschakelde, er geen simulatie is uitgevoerd over de gevolgen.

Een menselijke fout.

Wanneer dit wel gebeurd was, had men geweten dat er eerst maatregelen getroffen moesten worden bij andere productie eenheden.

Dit is nagelaten, met een kettingreactie tot gevolg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik weet niet wie je met "ze" bedoelt.

De betreffende nacht was er behoorlijk wat windenergie in Noord-Duitsland aan het net gekoppeld, waardoor andere productie eenheden in Europa waren afgeschakeld.

Wanneer men die weer had aangekoppeld voordat men de verbinding tussen de windmolens en de afnemers had verbroken, had er geen kettingreactie plaats gevonden.

 

Wanneer de operator de procedures had aangehouden en een simulatie had doorgevoerd, was er niets gebeurd.

 

Verdiep je eens in gebeurtenissen voordat je wat beweert.

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waar ik wel problemen zie ontstaan, is dat bij het in relatief korte tijd omschakelen naar batterij rijden, gekoppeld aan het op grote schaal invoeren van warmtepompen, de productiecapaciteit van het net in Europa niet meer toereikend zal zijn.

 

Nog afgezien van de problemen bij de lokale infra structuur, de kabels in het laagspanningsnet zijn hier niet op berekend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Tonskidutch:

er wordt in België al jaar in jaar uit voor strenge winters gevreesd omdat jullie kut kerncentrales met pleisters aan elkaar gehangen telkens van het NET moeten

er is overproductie, als je dat nog niet wist in de EU

 

Nu niet overdrijven.

elk probleem hoe klein ook wordt gemeld bij het FANC

Zelfs het kleinste probleem in het niet nucleaire gedeelte moet gemeld worden.

 

En dan lijkt het wel over voortdurend problemen optreden.

 

En wat de scheurtjes betreft....dezelfde centrales staan er ook in het buitenland.

 

Onlangs nog een artikel gelezen dat uit onderzoek blijkt dat de elektrische wagen in België meer vervuilender is dan de nieuwste diesel.

En dit omdat er nog te veel elektriciteit opgewekt wordt met klassieke centrales.

Ook de versleten batterijen moeten nog afgevoerd worden.

In Frankrijk met al zijn kerncentrales was de elektrische wagen wel het minst vervuilend.

 

mvg

 

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je raakt de kern waaraan men graag voorbij gaat.

 

Alleen met groene stroom is een elektrische auto schoner dan de nieuwe generatie diesels.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeevanhoof,

het ging mij niet om de FANC en haar schoonpraten van situaties binnen de geaccepteerde risc analysis

het ging mij omtrend de stelling van luisteraar dat de EU of Noord Duitsland de Belgen het weer lastig maakt om hun eigen broek op te houden

schuld hebben de Belgen zelf

en overigens als je in de rook (fallout) van Tihange woont mag je best wel meepraten over de laksheid waarmee er in België naar groene stroom overstapt

 

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is wel dat Kernenergie de meest betrouwbare en "schone" stroom is die je momenteel kan produceren.

Ik begrijp niet waarom men zo tegen kern energie is... ik vermoed dat het een gebrek aan informatie is, plus grote misleiding door de media (zoals vaak).

 

Als ik Michel zijn ervaring zo lees... electrisch rijden is inderdaad voor mensen die vrijwel uitsluitend in een stad rondrijden.

Als je na minder dan 400 km al aan de lader moet... 20 minuten nog wel... dan is dat in mijn ogen geen alternatief voor normale auto's.

Ik vraag me overigens ook af hoeveel dat laden gekost heeft, en hoeveel kilometer er dan met dat geld weer gereden kan worden... 90% van ergens iets van 390 km, zeg maar 350 Km??

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Sverige:

Feit is wel dat Kernenergie de meest betrouwbare en "schone" stroom is die je momenteel kan produceren.

Alleen als je het probleem van het radioactief afval vergeet.

Als je overal rekening mee houd  is kernenergie de vervuilendste, duurste en gevaarlijkste vorm van energieopwekking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...