Ga naar inhoud


Accu aangedreven rijden op de terugweg?


moonchild

Aanbevolen berichten

  • Beheerder
9 uur geleden zei Ventura:

 

Is het accu pakket in eigen bezit of gehuurd van Nissan? 

 

In eigen bezit, kan ook niet anders.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden zei Pionewbie:

Alleen als je het probleem van het radioactief afval vergeet.

Als je overal rekening mee houd  is kernenergie de vervuilendste, duurste en gevaarlijkste vorm van energieopwekking.

Je vergeet idd. de tig duizenden generaties van jouw nakomelingen, Sverige, die te maken krijgen met de stralings-ellende van het radioactief afval, want men heeft tot nu echt geen zinnig idee wat ermee te doen om ellende voor het nageslacht te voorkomen.

Helaas, de huidige vorm van kernenergie is redden voor nu en na ons de zondvloed.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Pionewbie:

Als je overal rekening mee houd  is kernenergie de vervuilendste, duurste en gevaarlijkste vorm van energieopwekking.

 

Dat moet je dan eens onderbouwen. Blijkbaar waren onze huidige energiebronnen ook niet echt veilig. En dan hebben we het nog niet over de miljarden die de veronderstelde global warming nu al gekost heeft en nog zal gaan kosten.

 

12 uur geleden zei minplus:

want men heeft tot nu echt geen zinnig idee wat ermee te doen om ellende voor het nageslacht te voorkomen

 

Natuurlijk zijn die ideeen er. Het afval uit de centrale is compact en kan prima opgeslagen worden. We hebben in de wereld alleen te maken met godsdienstfanaten die daar een zooitje van willen maken. Dat maakt opslag duur maar is wel een heel ander probleem. Over enige tijd zal het mogelijk zijn het afval naar de zon te schieten waar het zal verbranden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Psychosammie:

centrale is compact en kan prima opgeslagen

Dan kijk jij weinig (duitse) tv over hun problemen zout mijnen  bij de eind opslag.

Op de zeebodem hebben ze ook al van die vaten met radioactief opschrift gevonden zal wel fake news geweest zijn

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennelijk zijn de zoutmijnen dus niet de geschikte locatie. Maar je maakt mij niet wijs dat je het afval niet ergens veilig 100-200 jaar kunt opslaan.

 

Op de zeebodem is goed mogelijk. Als ik mij goed herinner waren die verrekte Fransen daar verantwoordelijk voor.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee zeker niet. Je moet het opslaan totdat je het kunt verwerken. Zolang overheden onderzoek naar kernenergie tegenwerken zal er niet snel een oplossing komen. Maar naar de zon schieten zou zo'n oplossing kunnen zijn.

 

Je ziet het probleem zich herhalen met CO2. Eerst pompten we het gewoon de lucht in en nu proberen we het op te slaan. Ik denk dat we daarmee een veel groter probleem creeren dan de opslag van radioactief afval.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eventueel lanceerongeluk met een raket zou een wereldwijde ramp kunnen veroorzaken, dus HLW naar de zon schieten is geen oplossing.

(high Level Waste)

Er zal een praktische oplossing bedacht moeten worden voor dit probleem.

Hoewel een beetje kernafval een warmteproductie heeft van enkele kilowatts per kuub, zeg maar het vermogen van een flinke CV radiator, is dit te weinig om toe te passen in bijvoorbeeld stadsverwarming, om maar niet te spreken over radioactieve straling.

Zolang radioactieve stoffen niet geneutraliseerd kan worden, blijft het een probleem.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je alleen maar beren op de weg ziet komen we nergens. We zijn al te laat met het zoeken naar alternatieve energie. Als global warning werkelijk een probleem is moet je nu kiezen voor de meest kansrijke energievorm en direct werken aan oplossingen voor eventueel afval en nog betere alternatieven.

 

Naar mijn idee is dat kernsplitsing en daarna kernfusie. Misschien kunnen we het afval dan wel verbranden in de fusie reactor.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

struisvogels zijn geen beren.

kernfusie wil maar niet lukken en zeker niet met afval product kerncentrale.

terug ontopic de e-auto met een schone kernreactor zou ideaal zijn.

Eerst splijtbare stof splitsen en dan terug fuseren naar oorspronkelijk

splijtbare stof dat is mooi mooi dus energie uit niets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een e-auto met kernreactor? Zou het dan niet zo zijn dat bij elke aanrijding de hele stad veranderd in een smeulende krater?

🤡

 

Er is nog een lange weg te gaan en zoals het er nu voorstaat zou elk huishouden zonnepanelen voor de eigen energievoorziening overdag een (voorlopige) oplossing zijn en een relatief schone hypermoderne kerncentrale of gascentrale voor de nacht als buffer.

Uiteraard met die foeilelijke windmolens..

 

Over windmolens gesproken, wat vind ik het toch jammer wanneer ik uit mijn raam kijk en op de heuvels in de verte die "ventilatoren" zie staan die het uitzicht verpesten.

Ik heb liever een kerncentrale aan de horizon die een klein stukje uitzicht verpest, dan een hele batterij van die windmolens..

En veiligheid?? Hoeveel rampen zijn er in totaal geweest met kerncentrales en hoeveel slachtoffers zijn daarbij gevallen? 3!!!!!

..even afgezien van dat gammele Russische ding die technologisch al zwaar verouderd was nog voordat de blueprint getekend werd.

 

Het risico op ongelukken met kerncentrales is dus te verwaarlozen en de kans dat je op de stoep word doodgereden is vele malen groter.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei luisteraar:

kernfusie wil maar niet lukken en zeker niet met afval product kerncentrale.

 

Dat stond er ook niet. Fusie zal van waterstof naar helium zijn. Fusie van zware atomen kost energie!

51 minuten geleden zei luisteraar:

energie uit niets

 

😂

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En ondertussen gaat iedrreen aan het feit voorbij dat wonen in een nieuwbouw woning meer staling belasting oplevert als wonen naast een kerncentrale.

 

Wil men electrisch rijden, zal men toch de schoonste energie bron moeten gebruiken voor het opwekken van de elekteiciteit, om de z.g.n. milieu doelstellingen te halen.

 

Lees ook eens een uurtje de artikelen op de website klinaat gek, vooral de artikelen van Noor van Andel!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
4 uur geleden zei Ventura:

 

Aha. Bij de vorige model Nissan Leaf kon men de accu pack huren/leasen van Nissan. 

Voor zover ik weet niet. Dat is alleen bij de Renault Zoe.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...