Ga naar inhoud


Geen abonnement, wel beeld


waveman

Aanbevolen berichten

Een half jaar geleden heb ik voor weinig een CD Seca3 kaart 2e hands gekocht. De geen waar ik de kaart van kocht schreef : Kijk al een half jaar niet meer. Met de gedachte NPO 1, 2 en 3 die ik in mijn vakantie dan wel kan zien heb ik de kaart aangeschaft. Thuis gekomen wilde ik  de kaart op mijn naam zetten, maar dit wilde niet lukken, dan maar heractivatie proberen. Deze kaart is niet geactiveerd !    Sinds dien heb ik wisselend zenders als Cartoon Network, RTL Crime, JimJam, Eredivisie 1. en nog een paar.   Eerst dacht ik dat het via m'n plugin kwam, maar het beeld bevroor als ik de kaart eruit haalde.  Kortom, zijn er meer die dit hebben in welke vorm dan ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, dat kunnen een aantal oorzaken zijn.
Het kan zijn dat de vorige eigenaar nog   niet van zijn contractperiode af was.
Canal Digitaal kent contractperiodes van 1 of 2 jaar.
Dat betekent dan dat die persoon nog steeds elke maand moet betalen.

Het kan ook zijn dat CanalDigitaal de kaart vergeten is uit te zetten. In dat geval zou je dan ook NPO 1-2-3 enz. moeten kunnen ontvangen maar als ik het zo lees dat is dat niet het geval en ontvang je de genoemde zenders ook niet altijd allemaal.

- Is de Canal Digitaal zenderlijst nog wel up to date want dat kan ook een oorzaak zijn dat je bepaalde zenders wel ontvangt en andere weer niet.
-Weet je of de vorige eigenaar nog steeds maandelijks betaald?


Een smartcard van Canal Digitaal over schrijven op een andere naam kan alleen maar met het overschrijvingsformulier, zie: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/canaldigitaal/content/Downloads/Formulieren/formulier-smartcard-overname.pdf
had je dat toen ook gedaan?

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Sprietje, ik heb geen overschrijvingsformulier gebruikt omdat ik voldoende heb aan NPO 1, 2 en 3 in mijn vakantie(voor nieuws) de rest kijk ik thuis wel.  Ik was in de veronderstelling dat 1 2 en 3 via die kaart bekeken konden worden, BVN is ook niet alles. De vorige eigenaar betaald niets meer en zijn abonnement was een recreatie pakket.  Zender lijst is na de veranderde FEC waardes up to date voor wat betreft 23.5 E     Volgend jaar gaan wij weer op vakantie, tegen die tijd staat hij op mijn naam ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom je er bij dat je denkt dat je NPO 1, 2 en 3 op een CanalDigitaal kaart kunt bekijken zonder abonnement? Dat zal echt niet gaan.

Het lijkt me wel verstandig de zenderlijst nog eens te vernieuwen want er verandert maandelijks wel iets.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat was tot 1 augustus 2014.

Vanaf die datum vroeg de NOS een doorgifte vergoeding en was de FTV status van deze zenders verleden tijd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is al ruim 3 jaar niet meer sinds dat Nederland niet meer bereidt was de kosten voor het uitzenden via de satelliet te betalen en CanalDigitaal is geen filantropische instelling dus die gaat het niet gratis door geven.

Vanaf dat moment werd NPO 1-2-3 alleen nog maar gratis via digitenne doorgegeven.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is bij de bovenstaande "experts" nog niet opgekomen dat de kaart gewoon terug is gezet naar Free To View pakket ?  (pbm: E000000000000000 of C00000000000000)  Hiermee kun je altijd de preview zender van de maand kijken en ja die wisselt.    Niks bijzonders dus.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...