Ga naar inhoud


CD App streamen naar apple TV


boaz

Aanbevolen berichten

Net even gekeken maar een Canal Digitaal App voor op de Apple TV. Helaas nog niks gevonden. De Appstore vindt niks wat riekt naar M7 of Canal Digitaal...

Leider Erdnussbutter....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

14 uur geleden zei Nederbelg:

Volledig verslaafd aan Panasonic plasma. = Geen smart TV in mijn geval.....

heeft die wel een hdmi ingang?

 

p.s. van chromecast en appleTV en andere gelijksoortige alternatieven zijn heel veel verschillende modellen op de markt

daar moet je wel even naar kijken als je bestellingen plaatst bij de leveranciers

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Nederbelg:

Het is een originele Chromecast 2, geen imitatie o.i.d.

 

 

Ik heb de Chromecast ook eens op een blauwe maandag op mijn Samsung UHD TV getest en daar viel het vanuit de iPad of MacBook Pro gestreamde beeld mij tegen, dit in tegenstelling tot het vanuit de AT4 gestreamde beelden.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was toch wel even nieuwsgierig of het bij mij wel werkt en dat is het geval.

 

Uiteraard start ik de AT4 op welke via HDMi is aangesloten op een TV of Monitor.

Ik start op mijn iPad Mini 4 (met de meest recente software) de CD app op en speel de content af die ik op dat moment wil zien.

Terwijl de content op mijn iPad afspeelt  schuif ik op mijn iPad van rechts boven naar links onder en klik dan rechts boven op het AirPlay symbooltje en kees apple TV.

Daarna wordt de content op de TV of Monitor afgespeeld.

 

Synchrone weergave functioneert niet, althans wel geluid maar geen beeld.

IMG_0558.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vorige week ook even geprobeerd om via de Canaaldigitaal app op een samsung tablet het beeld te streamen naar een 55 inch tv. In België

Rechtstreeks naar de Samsung tv via smartview ging het niet, wel geluid en ook de app zelf op het grote beeld, maar het tv beeld zelf bleef zwart.

Met mijn smartphone Galaxy S9 ook niet en ook via de aangesloten JBL Link bar met chromecast, géén beeld, wel geluid.

Ik vroeg aan de Google assisent die in de JBL Link bar zit: Hee Google, waarom krijg ik géén beeld via de canaldigitaal app? Haar antwoord was: ze moeten nog heel veel leren daar bij Canaaldigital.........

 

En als ik hier bij mij thuis in Nederland met de Yelo Play app van Telenet het beeld probeer te krijgen op mijn tv, dan krijg ik de melding:  Géén externe toestellen toegelaten Je kan alleen streamen vanaf je eigen toestel.

 

Dus;  Nederlandse of Belgische TV kijken via internet in het buitenland en op groot beeld, VERGEET het maar.

 

En ja, ik heb een betaald abonnement op canaldigitaal en ook het belgische Telenet abonnement wordt elke maand afgedokt.

20190824_134450.jpg

aangepast door dunhans
Pic. erbij

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei dunhans:

....Dus;  Nederlandse of Belgische TV kijken via internet in het buitenland en op groot beeld, VERGEET het maar.

 

En ja, ik heb een betaald abonnement op canaldigitaal en ook het belgische Telenet abonnement wordt elke maand afgedokt.

 

 

Zoals ik al 3 reacties terug schreef functioneert het duidelijk wel.

Het zal alleen afhankelijk zijn op welke wijze het streamen naar de TV wordt uitgevoerd.

Met mijn Apple TV 4 i.v.m. o.a. mijn Apple iPad 4 mIni of met een ander Apple apparaat werkt het dus duidelijk wel...;)

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja @Jürgen, de enigste apple die ik thuis heb, ligt in mijn fruitschaal.

Jammer dat het nog op zoveel andere apparaten wordt geblokkeerd.

Hopelijk veranderen ze dat binnenkort.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullende informatie:

Mijn test was in het buitenland (Spanje) en dat werkt prima op een 42" TV.


Gebruikte materialen:

Ipad Air 1, 

Appe TV 3,

Panasoninc 42" TV .

en een Canal Digitaal abonnement. 

Ondanks het feit dat de CD app soms niet heel soepel loopt, krijg ik wel prima beeld & geluid.

Ook met de iPhone werkt het prima.

Wel Airplay gebruiken, niet de synchrone weergave. 

Rechtstreeks aansluiten met kabeltje (AV adapter) geeft alleen geluid, geen beeld.

 

 

 

aangepast door Nederbelg
Link naar reactie
Delen op andere sites

@dunhans

Je schrijft smartview. Als ik het goed begrijp is dat een aparte app om te casten. Die zou ik niet gebruiken in combinatie met CD.

Als je de CD app opent op je telefoon of tablet en het beeld afspeelt krijg je dit teken te zien: (Links Apple Airplay) rechts Google chromecast symbool.

 

symbol.jpg

 

(hoop dat de afbeelding goed meekomt)

In jouw geval op het chromecast symbooltje drukken. Probeer dat eens.

In het geval van Canal Digitaal dan. 

Over Telenet doe ik geen uitspraken, daar hebben we jaren geleden al afscheid van genomen (-:

Hoop dat het werkt.

 

PS:

En dat CD nog heel veel moet leren kan ik alleen maar onderschrijven!

 

aangepast door Nederbelg
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nederbelg

 

Ook dat heb ik uiteraard geprobeerd, maar die JBL Link bar had ik toen nog maar net geïnstalleerd en toen lukte het op die manier ook niet.

 

Maar ik geef niet op, en blijf het proberen en als ik iets lees of als ik iets kan kopen wat wel werkt dan meld ik het hier.

 

En Yelo Play op het kleine scherm van mijn smartfoon in Nederland gaat wel goed, zal nog eens met een USB-C naar HDMI kabeltje proberen.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...