Jump to content
Sign in to follow this  
boaz

CD App streamen naar apple TV

Recommended Posts

Ik gebruik soms bij zware regenval de CD app en stream naar de AppleTV, werkte prima, wel alleen via iPad want synchroon moet je dan uitschakelen en dat kan niet meer op iPhone. Gisteren wilde ik hier weer gebruik van maken, maar kennelijk een update gekregen want nu streamt enkel het geluid en niet het beeld. (kreeg melding over casten)

Is hier een oplossing voor?

 

En nog beter, is er al een plugin voor dreambox/Vu+ om de "app" direct via de box te gebruiken.

 

(en ja, ik moet mijn schotel beter uitrichten, klopt). ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof niet dat ik dat met iPad, appletV en synchroon etc begrijp... maar dat is wellicht omdat ik die dingen niet heb en ken :grin:

er is geen app op de dreambox of VU+ voor CanalDigitaal

maar er is wel een app voor je, die sinds heugenis in ontwikkeling is en NU werkt....> https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/90469-tvos-vu-tv-app-appletv-support-thread/&postID=1213450#post1213450

 

checkit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tonskidutch:  Je kunt van iPhone of iPad streamen naar een apple TV, synchroon en je scherm wordt gecloned of niet synchroon, je iPhone/iPad geen beeld en je appleTV wel. Bij synchroon crasht de app.

Vrees dat die app alleen werkt op de nieuwste appleTV's, die met appstore opties.

 

@ronaldsl: tsja, die chromecast heb ik niet en probeer te roeien met de riemen die ik wel heb.

 

Gelukkig is er van CD ook een webapp en heb ik een PC bij de TV staan. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de laatste nieuwe Apple TV gekocht ongeveer 4 weken geleden de 1e twee weken ging het prima en werden zowel de app van Canal digitaal als die van TV

Vlaanderen ondersteund maar dat hield plotseling op.

weet iemand wat daarvan de reden is en komt dat weer terug ?

Ik vond de aanschaf vooral nuttig voor uitzending gemist  maar daar heb ik dus nu ook niets meer aan ?

Ik hoop dat iemand iets meer weet bij voorbaat dank voor jullie antwoord.

Ribi

Share this post


Link to post
Share on other sites

De simpelste oplossing is natuurlijk, gewoon de APP op je laptop en met een HDMI kabel op de Tv aansluiten.

Werkt ook probleemloos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ja probleemloos?

Het HD beeld is door de lage resolutie al op een 22” TV scherm niet om aan te zien.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden zei Jürgen:

Het HD beeld

uhm begrijp ik het nu juist, dat je SD bedoelde met die APP

HD is een hoge resolutie toch?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was maar een gok omdat ik niet weet met welke resolutie CD zijn HD beelden via de app streamt.

Ook al mocht dat in SD kwaliteit zijn dan blijft het resultaat hetzelfde, via de MacBook en HDMI naar de 22” TV, niet om aan te zien.

De beelden op een iPad met 7” Retina scherm zien er goed uit, maar ja, devraag was naar de TV.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal deze oude discussie toch nog even naar boven. Ik kan er verder niets over vinden. In mijn geval komt het wel eens voor dat ik zonder kaart en decoder zit dus dan is

de app een uitkomst. Heb een chromecast aangeschaft en dat werkt. Dat is dan ook het enige. Ik vind de beeldkwaliteit van de chromecast echt slecht. Mijn technisat doet dat toch vele malen beter. Heb daarom een lightning AV adapter gekocht. Beeld rechtstreeks van ipad of iphone op TV. Maar die geeft alleen geluid en geen beeld. Waarschijnlijk afgeschermd door CD. Laatste oplossing: Apple TV? Werkt dit wel goed met beeld en geluid en is het beeld ook goed? Ben benieuwd of er ervaringen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder kaart en decoder?

Zonder abonnement gaat het niet werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minuten geleden zei ceesv:

Zonder kaart en decoder?

Zonder abonnement gaat het niet werken.

 

Dat schrijft @Nederbelg niet...

 

Als er tijdelijk even geen kaart en decoder beschikbaar is omdat je die wellicht net niet bij de hand hebt dan wil dat toch niet zeggen dat je geen abonnement hebt afgesloten...;)

 

1 uur geleden zei Nederbelg:

Ik haal deze oude discussie toch nog even naar boven. Ik kan er verder niets over vinden. In mijn geval komt het wel eens voor dat ik zonder kaart en decoder zit dus dan is

de app een uitkomst. Heb een chromecast aangeschaft en dat werkt. Dat is dan ook het enige. Ik vind de beeldkwaliteit van de chromecast echt slecht. Mijn technisat doet dat toch vele malen beter. Heb daarom een lightning AV adapter gekocht. Beeld rechtstreeks van ipad of iphone op TV. Maar die geeft alleen geluid en geen beeld. Waarschijnlijk afgeschermd door CD. Laatste oplossing: Apple TV? Werkt dit wel goed met beeld en geluid en is het beeld ook goed? Ben benieuwd of er ervaringen zijn.

 

Dit kan ik alleen maar aanbevelen, perfect beeld en geluid.

Ik gebruik al jaren Apple TV4 op een 4K Samsung TV en dat bevalt mij uitstekend.

Misschien dat Apple TV 4K nog beter zaal presteren maar da heb ik nog niet getest.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan het niet volgen en/of bevestigen omdat ik mijn iMac 27" vergeten ben in Dresden en een iPhone4 geen ondersteuning meer krijgt, hup op de vuilnisbelt

 

alle LG en Samsung TV's werken onderhuids met Linux

dus daar zijn genoeg methoden voor de cd app in die omgeving aan de praat te krijgen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren (althans, daar ga ik van uit) bedankt voor de antwoorden. Kan ik erg waarderen.

 

@ceesv Reeds 16 jaar klant bij CD. Geen zorgen. 

 

@Jürgen Bedankt voor je reactie. Dan ga ik een Apple TV proberen. Hoop dat dat beter werkt (mooier beeld) dan een chromecast.

 

@Tonskidutch Volledig verslaafd aan Panasonic plasma. = Geen smart TV in mijn geval.....

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By freddy
      Heb nieuwe ontvanger mz102 
      Heb een favorieten lijst gemaakt maar hoe bereik ik deze via een druk op de afstandsbediening zonder halve scherm door te bladeren in de TV gids 
      Kan dat nergens terug vinden in de gebruiksaanwijzing
    • By theparasol
      Als ik bv zoek op ZDF of ITV krijg ik dat te zien in de canaldigitaal App.
      Als ik vervolgens de zender wil bekijken dan volgt een mededeling dat ik contact moet opnemen om mijn abonnement aan te passen.
      Echter ik kan nergens op de website van canaldigitaal vinden welk soort abonnement dit soort zenders vrijschakelt.
      Het enige alternatief lijkt bomvol maar daar staan deze zenders ook niet bij vermeldt.
       
      Heeft iemand deze zenders wel beschikbaar in de app? zo ja met welk abonnement?
    • By edensan
      Hallo allemaal,
      Ik heb net een nieuwe zgemma h7s en heb perfect beeld op alle zenders.
      nu is het net alsof npo3 geen goede codec oid heeft
      van het ene moment op het andere (gisteren alles nog goed)
      Ben ik de enige die dat heeft?


    • By ilseonline
      Beste X,

      Op dit moment heb je een Vol- of Bomvol-abonnement. Hiermee ontvang je het beste van Nederlandse en buitenlandse televisie via internet rechtstreeks op je smartphone, tablet of smart-tv.

      Bij je abonnement heb je een persoonlijke smartcard ontvangen. Deze smartcard kan je vanaf 25 mei 2020 niet meer gebruiken in combinatie met een satellietontvanger. Maak je geen gebruik van de smartcard? Dan is er niets aan de hand. Je kan gebruik blijven maken van je abonnement zoals je dat nu doet.

      Gebruik je de smartcard op dit moment in combinatie met een satellietontvanger? Stap dan vóór 25 mei over naar een volwaardig satellietabonnement (vanaf € 19,95). Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via 088-003 85 55 (lokaal tarief). Onze medewerkers zijn bereikbaar op maandag t/m zaterdag van 09.00 tot 21.00 uur.

      Natuurlijk kan je gebruik blijven maken van de volgende manieren om met je Vol- of Bomvol-abonnement te kijken op je televisie. Tv via je smart-tv Als je een (recente) smart-tv hebt, download dan de gratis Canal Digitaal Smart TV App. Bekijk deze pagina voor meer informatie. Tv via Chromecast Met een Google Chromecast kan je de zenders vanuit je app gemakkelijk streamen naar je tv. Hier lees je hoe je dat doet.

      Hartelijke groet,

      Canal Digitaal 
    • By el renegade
      In Totaal tv wordt gemeld dat deze en andere zenders gaan verdwijnen, er komen wel wat BBC gerelateerde zenders voor terug.
      Ik denk dat veel abonnee's hier niet blij mee zullen zijn. ( Waaronder ik)
      Gelukkig kan ik op Astra 2 Quest kanalen ontvangen wat eigenlijk Discovery is.
×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy