Ga naar inhoud


CD App streamen naar apple TV


boaz

Aanbevolen berichten

Ik gebruik soms bij zware regenval de CD app en stream naar de AppleTV, werkte prima, wel alleen via iPad want synchroon moet je dan uitschakelen en dat kan niet meer op iPhone. Gisteren wilde ik hier weer gebruik van maken, maar kennelijk een update gekregen want nu streamt enkel het geluid en niet het beeld. (kreeg melding over casten)

Is hier een oplossing voor?

 

En nog beter, is er al een plugin voor dreambox/Vu+ om de "app" direct via de box te gebruiken.

 

(en ja, ik moet mijn schotel beter uitrichten, klopt). ;-)

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik geloof niet dat ik dat met iPad, appletV en synchroon etc begrijp... maar dat is wellicht omdat ik die dingen niet heb en ken :grin:

er is geen app op de dreambox of VU+ voor CanalDigitaal

maar er is wel een app voor je, die sinds heugenis in ontwikkeling is en NU werkt....> https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/90469-tvos-vu-tv-app-appletv-support-thread/&postID=1213450#post1213450

 

checkit

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch:  Je kunt van iPhone of iPad streamen naar een apple TV, synchroon en je scherm wordt gecloned of niet synchroon, je iPhone/iPad geen beeld en je appleTV wel. Bij synchroon crasht de app.

Vrees dat die app alleen werkt op de nieuwste appleTV's, die met appstore opties.

 

@ronaldsl: tsja, die chromecast heb ik niet en probeer te roeien met de riemen die ik wel heb.

 

Gelukkig is er van CD ook een webapp en heb ik een PC bij de TV staan. ;-)

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb de laatste nieuwe Apple TV gekocht ongeveer 4 weken geleden de 1e twee weken ging het prima en werden zowel de app van Canal digitaal als die van TV

Vlaanderen ondersteund maar dat hield plotseling op.

weet iemand wat daarvan de reden is en komt dat weer terug ?

Ik vond de aanschaf vooral nuttig voor uitzending gemist  maar daar heb ik dus nu ook niets meer aan ?

Ik hoop dat iemand iets meer weet bij voorbaat dank voor jullie antwoord.

Ribi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was maar een gok omdat ik niet weet met welke resolutie CD zijn HD beelden via de app streamt.

Ook al mocht dat in SD kwaliteit zijn dan blijft het resultaat hetzelfde, via de MacBook en HDMI naar de 22” TV, niet om aan te zien.

De beelden op een iPad met 7” Retina scherm zien er goed uit, maar ja, devraag was naar de TV.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik haal deze oude discussie toch nog even naar boven. Ik kan er verder niets over vinden. In mijn geval komt het wel eens voor dat ik zonder kaart en decoder zit dus dan is

de app een uitkomst. Heb een chromecast aangeschaft en dat werkt. Dat is dan ook het enige. Ik vind de beeldkwaliteit van de chromecast echt slecht. Mijn technisat doet dat toch vele malen beter. Heb daarom een lightning AV adapter gekocht. Beeld rechtstreeks van ipad of iphone op TV. Maar die geeft alleen geluid en geen beeld. Waarschijnlijk afgeschermd door CD. Laatste oplossing: Apple TV? Werkt dit wel goed met beeld en geluid en is het beeld ook goed? Ben benieuwd of er ervaringen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zonder kaart en decoder?

Zonder abonnement gaat het niet werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei ceesv:

Zonder kaart en decoder?

Zonder abonnement gaat het niet werken.

 

Dat schrijft @Nederbelg niet...

 

Als er tijdelijk even geen kaart en decoder beschikbaar is omdat je die wellicht net niet bij de hand hebt dan wil dat toch niet zeggen dat je geen abonnement hebt afgesloten...;)

 

1 uur geleden zei Nederbelg:

Ik haal deze oude discussie toch nog even naar boven. Ik kan er verder niets over vinden. In mijn geval komt het wel eens voor dat ik zonder kaart en decoder zit dus dan is

de app een uitkomst. Heb een chromecast aangeschaft en dat werkt. Dat is dan ook het enige. Ik vind de beeldkwaliteit van de chromecast echt slecht. Mijn technisat doet dat toch vele malen beter. Heb daarom een lightning AV adapter gekocht. Beeld rechtstreeks van ipad of iphone op TV. Maar die geeft alleen geluid en geen beeld. Waarschijnlijk afgeschermd door CD. Laatste oplossing: Apple TV? Werkt dit wel goed met beeld en geluid en is het beeld ook goed? Ben benieuwd of er ervaringen zijn.

 

Dit kan ik alleen maar aanbevelen, perfect beeld en geluid.

Ik gebruik al jaren Apple TV4 op een 4K Samsung TV en dat bevalt mij uitstekend.

Misschien dat Apple TV 4K nog beter zaal presteren maar da heb ik nog niet getest.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan het niet volgen en/of bevestigen omdat ik mijn iMac 27" vergeten ben in Dresden en een iPhone4 geen ondersteuning meer krijgt, hup op de vuilnisbelt

 

alle LG en Samsung TV's werken onderhuids met Linux

dus daar zijn genoeg methoden voor de cd app in die omgeving aan de praat te krijgen

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren (althans, daar ga ik van uit) bedankt voor de antwoorden. Kan ik erg waarderen.

 

@ceesv Reeds 16 jaar klant bij CD. Geen zorgen. 

 

@Jürgen Bedankt voor je reactie. Dan ga ik een Apple TV proberen. Hoop dat dat beter werkt (mooier beeld) dan een chromecast.

 

@Tonskidutch Volledig verslaafd aan Panasonic plasma. = Geen smart TV in mijn geval.....

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...