Ga naar inhoud


Dowload Portaal gesloten door Duitse Overheid


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

het DPA meldt dat op 10 november in een gecoördineerde Razzia het download portaal usenetrevolution.info van het internet is gehaald en meerdere personen heeft gearresteerd. Na eerder reeds  invallen en bewijsmiddelen te hebben veilig gesteld in heel Duitsland.

Citaat

Nach einer bundesweiten Razzia hat die Polizei ein illegales Download-Portal für Filme, Musik. E-Books und Computerspiele geschlossen. Über die Plattform "usenetrevolution.info"

 

Het schijnt dat men ook de gegevens van 27.000 forumleden van het genoemde usenetrevolution.info daarbij heeft kunnen bemachtigen.

 

Het downloaden zou een schade hebben veroorzaakt voor de licentiehouders van de films en media van 29 Miljoen euro.

 

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het betreft niet alleen het voorgenoemd forum maar (bijna) alle duitse usenetforums.

div hebben vrijwillig hun servers leeggemaakt om hun gebruikers te beschermen.

eea wordt door een advokaat uitgelegd (in het duits)

 

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog even op zoek naar een berichtje over hoeveel forums er dit weekend weer geopend zijn :P

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan in het weekend soms play zien van telenet hun films. Veel dezelfde voor veel geld.

moest er meer variatie zijn, dan moet illegaal downloaden niet.

met de winter voor de deur terug netflix voor 8€.

waarom voor die prijs illegaal downloaden?

benieuwd of de leden een brief op de mat zullen krijgen tot een minnelijke schikking, ervan onder komen, of direct een dagvaarding?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Derzeit wird laut Badle vor allem gegen die Administratoren ermittelt. Doch auch die Mitglieder haben aus seiner Sicht Rechtsverstöße begangen: "Was mit den angemeldeten Nutzern passiert, darüber machen wir uns in den kommenden Wochen Gedanken."

kort vertaald:

men beraad zich nog over te nemen stappen tegen de aangemelde gebruikers

 

ook servers in Nederland en Frankrijk zijn gevonden

bij de belgen is het klaarblijkelijk beter verstopt :grin:

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei sattv4iedereen:

benieuwd of de leden een brief op de mat zullen krijgen tot een minnelijke schikking, ervan onder komen, of direct een dagvaarding?

 

Hoezo? Er staat alleen dat ze de gegevens van forumleden hebben. Moet nog wel aangetoond worden dat er illegaal materiaal gedownload wordt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de 13 gemelde invallen / Razia's in heel Duitsland is dat bewijsmateriaal reeds verzameld

en de Servers die ontdekt en in beslag zijn genomen bewaren die download naar het IP adres van de gebruiker

 

als ik me niet vergis zijn ze er gloeiend bij indien men er de mankracht aan wil besteden / uitbesteden

 

ik vergeet de bronnen

dat zijn inmiddels alle zich zelf respecterende Duitse Kranten en Mediaholdings

 

 

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland tikken de klokken anders als in Nederland.

Justitie in Duitsland is wettelijk verplicht te vervolgen wanneer men kennis heeft van strafbare feiten.

Anders is de betreffende Staatsanwalt zelf strafbaar.

 

In Nederland kan men zich dat maar moeilijk voorstellen.

Het is soms best leerzaam de gebeurtenissen  van ervaringsdeskundigen (downloaders) na te lezen.

 

Je mag ervan uitgaan, dat de Nederlandse vertegenwoordigers van de rechthebbenden op een gegeven moment dezelfde strategie gaan volgen.

En degene die denkt dat je anoniem bent in het internet, slaap rustig verder.

 

P.S. Ook in Frankrijk ken ik dit soort verhalen uit eerste hand aan mij verteld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-11-2017 om 13:15 zei Tonskidutch:

het DPA meldt dat op 10 november in een gecoördineerde Razzia het download portaal usenetrevolution.info van het internet is gehaald en meerdere personen heeft gearresteerd. Na eerder reeds  invallen en bewijsmiddelen te hebben veilig gesteld in heel Duitsland.

 

Het schijnt dat men ook de gegevens van 27.000 forumleden van het genoemde usenetrevolution.info daarbij heeft kunnen bemachtigen.

 

Het downloaden zou een schade hebben veroorzaakt voor de licentiehouders van de films en media van 29 Miljoen euro.

 

 

 

 

Goed bezig die Duitsers, ze zijn echt hard op weg om een kopie van de DDR en de Stasi te realiseren. Big Brother is Watching You .... remember.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De rechten en privacy van de Duitse internet gebruiker zijn wettelijk beter beschermd als in Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei kiekiek:

Goed bezig die Duitsers, ze zijn echt hard op weg om een kopie van de DDR en de Stasi te realiseren. Big Brother is Watching You .... remember.

 

Daar heeft dit nu totaal niets mee te maken.  27000 gebruikers. Vindt ik persoonlijk verrassend weinig op alleen al een kleine 83 miljoen Duitsers...

Goed dat ze handhaven want anders krijg je situaties zoals hier in NL: ja het mag wettelijk gezien niet maar de pakkans is nihil dus gap ik de content online ipv dat ik een legaal alternatief opzoek.

Dit soort illegale content hoort gewoon underground available te zijn waar de domme massa zonder enige kennis of connecties er met geen mogelijkheid bij kan. Was vroeger ook zo, maar op een of andere manier zijn er telkens weer lieden die er schaamteloos en publiek kleingeld mee denken te moeten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei theparasol:

Dit soort illegale content hoort gewoon underground available te zijn waar de domme massa zonder enige kennis of connecties er met geen mogelijkheid bij kan.

 

Hier kan ik volledig in meegaan en met het oprollen van deze usenet groep is de vrijheid van internet toch wel aangetast. in hoeverre we anno 2017 nog kunnen spreken van vrijheid op internet, want die wordt steeds verder ondermijnd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je verwart vrijheid met misbruik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...