Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


10 minuten geleden, luisteraar zei:

Ik ga echt niet in paniek in die paar jaar dat ik nog leef vergaat de wereld niet kan wel zijn dat na mijn

dood de grondstoffen opraken en kust gebieden onder water komen te staan maar ik woon niet

aan de kust.

 


Daar gaat het niet om, je brengt anderen in paniek. Het klimaat is dynamisch en er zullen gerust wel factoren zijn die de mens versterkt of misschien afzwakt, maar dat zal nihil zijn. De aarde weet dat keurig netjes zelf wel op te lossen.

Het gaat om het punt dat je je laat leiden door paniekmedia, dolgedraaide hippies en sensatie cq roddelpers.

 

Ik zal mijn standpunt nog eens herhalen over het feit dat er zeker wel iets gedaan moet worden, al was het alleen maar om de uitstoot van schadelijke (uitlaat)gassen in te perken waar mensen met longproblemen last van hebben.

..ik noem maar een enkel voorbeeld, maar ook dit is een kwestie van tijd.. Dat gaat gerust goed komen.

 

Maar dat de mens schuld is van alles, dat kan simpelweg gewoon niet en bovendien kweek je daar bij geestelijk zwakkere mensen ernstige waanideeën mee, waardoor ze wellicht anderen iets aandoen.

..noem bijvoorbeeld de schutter in Alphen (ben zijn naam even kwijt maar het doet er niet echt toe), of Kars T. die tegen 'de naald' tot stilstand kwam omdat hij leden van het koningshuis wilde aanrijden. (toevallig was ik daar bij)

Bovendien help je met dit soort opmerkingen hebzucht in de hand en dat mensen hier financieel gewin mee krijgen.

..en de overheid duld geen concurrentie. ;)

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, minplus zei:

😄😄😆

 

Sorry, je hebt weinig van virussen begrepen. Misschien een (enkel) reisje Wuhan boeken?

Nee, China trekt me niet.

Ik begrijp virussen wel hoor, ben niet achterlijk. Mijn punt is dat een goede weerstand een must is. Wat dacht je dan wat een griepprik is? Dan word je gewoon ingespoten met een griepvirus om weerstand op te bouwen.

Het virus in China is nieuw. Maar als er ( hoe jammer ook ) een paar duizend mensen sterven, dan bouwt de overige 5 miljard weerstand op, en de mensheid zal overleven.

 

Die eeuwige gezondheidsdrang om een mens te creeeren zonder ziektes is een utopie. Dat zie je ook weer in een discussie over het weer. Sommigen menen dat alles maakbaar is, en dat elke geringe afwijking gecorrigeerd moet worden. De mens in het klimaat zal blijven bestaan. Wellicht sterft de Australier uit vanwege bosbranden, en de Chinees vanwege dat virus. So what! Tijdens de eerste wereldoorlog zijn meer mensen gestorven aan de Spaanse griep, dan aan oorlogsgeweld.

 

En om het eens even heel stompzinnig te zeggen: Misschien grijpt de natuur wel in nu 1/5 van de wereldbevolking bestaat uit Chinezen.

Natuurlijk zou ik ook alles doen om een leven te behouden. Maar ook ben ik nuchter genoeg om te stellen dat een pandemie een kwart van de wereldbevolking zal uitroeien om alles in balans te houden. Had ik rond 1915 geleefd dan was ik misschien gestorven aan de Spaanse griep, echter Europeanen hebben nu weerstand daarvoor.

Waarom zou ik nu naar China gaan om bewust in contact te komen met een onbekend virus?

Ik snap je suggestie om naar China te gaan dan ook niet. Het zou het laatste land zijn dat ik zou bezoeken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, luisteraar zei:

op ZDF tv vernomen dat de bliksems toegenomen hebben door klimaat veranderingen

Ooit gehoord van statische elektriciteit?

..Net als bij de laatste vulkaanuitbarsting?

1 minuut geleden, luisteraar zei:

Sorry ik wilde je niet in paniek brengen 

Nu slaap ik drie dagen niet meer! :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Alziendoog zei:

Als jochie van 15 ben ik compleet verbrand tijdens vakantiewerk, en heb nieuw vel gekregen.....sindsdien wordt ik bruin. Nog nooit zonnecreme gbruikt,

 

Heel fijn natuurlijk dat je sindsdien altijd zo mooi bruin wordt.

En jij denkt dat je daarom ook geen huidkanker op kan lopen?

Misschien tijd om wat mensen in Australië op te gaan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Alziendoog zei:

Ik snap je suggestie om naar China te gaan dan ook niet. Het zou het laatste land zijn dat ik zou bezoeken....

Daar hebben ze lekkere bami..en pekingeend.

Tegenwoordig met een heerlijk sars-sausje.

 

Over sars gesproken, dank zij de spaase griep in europa hebben de meeste europeanen nog steeds de antistoffen bij zich die in het DNA heeft genesteld. ..of gesleuteld..

Europeanen hebben dus minder snel last van het virus in china, verwant aan Sars.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Behalve dat het uitsterven steeds door gigantische veranderingen kwam, zoals een meteoriet, onvoorstelbaar vulkanisme en dergelijke. Probleem is dat het de laatste tijd wat sneller gaat dan gebruikelijk. Zonder meteorieten of gigantisch vulkanisme.

Ja klopt. Dat wijt ik dus aan een enorme bevolkingsgroei. Daarbij een toegenomen welvaart en minder resistentie tegen ziekten. Dat gaat een tijd goed totdat antibiotica niet meer werken en de mens even door een diep dal moet. Dat is dus een relatief hoog sterftecijfer, en aanpassing aan een klimaatsverandering. Zoals gezegd een zaak die slechts sinds 200 jaar speelt en wel los zal lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Ijzersterk argument voor wat dan ook...

Ja toch? Als ik ga beweren dat we in 1977 de meest extreme winter OOIT in Nederland hadden, terwijl we slechts meten vanaf 1706, dan vind ik dat een lachertje.

Wellicht was het in de 16e eeuw kouder, gezien de schilderijen van die tijd. En er zijn mensen die beweren dat de aarde 4,5 miljard jaar oud is. Kan zijn, ik was er niet bij. Maar die mensen die dat geloven stellen dan dat het de afgelopen 4,5 miljard jaar niet zo extreem geweest is omdat onze metingen van de afgelopen 500 jaar daarvoor het bewijs zouden zijn. Wat wij nu meten is slecht een piekje in duizenden jaren, en wij zouden dan weten hoe het zit? Nee, dat geloof ik niet. Wel dat we nu maatregelen moeten treffen met de kennis van nu, en dat doordenken over de komende honderd jaar, en niet ad hoc stomme besluiten nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, drz zei:


Daar gaat het niet om, je brengt anderen in paniek. Het klimaat is dynamisch en er zullen gerust wel factoren zijn die de mens versterkt of misschien afzwakt, maar dat zal nihil zijn. De aarde weet dat keurig netjes zelf wel op te lossen.

Het gaat om het punt dat je je laat leiden door paniekmedia, dolgedraaide hippies en sensatie cq roddelpers.

 

Ik zal mijn standpunt nog eens herhalen over het feit dat er zeker wel iets gedaan moet worden, al was het alleen maar om de uitstoot van schadelijke (uitlaat)gassen in te perken waar mensen met longproblemen last van hebben.

..ik noem maar een enkel voorbeeld, maar ook dit is een kwestie van tijd.. Dat gaat gerust goed komen.

 

Maar dat de mens schuld is van alles, dat kan simpelweg gewoon niet en bovendien kweek je daar bij geestelijk zwakkere mensen ernstige waanideeën mee, waardoor ze wellicht anderen iets aandoen.

..noem bijvoorbeeld de schutter in Alphen (ben zijn naam even kwijt maar het doet er niet echt toe), of Kars T. die tegen 'de naald' tot stilstand kwam omdat hij leden van het koningshuis wilde aanrijden. (toevallig was ik daar bij)

Bovendien help je met dit soort opmerkingen hebzucht in de hand en dat mensen hier financieel gewin mee krijgen.

..en de overheid duld geen concurrentie. ;)

 

 

 

amen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sla Darwin er nog eens op na, survival of the fittest.

Ook hiermee zorgt de natuur voor voortbestaan van de soort.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, luisteraar zei:

Dit heeft weinig met klimaat te doen ja kan de pest spaanse griep antibiotica loopt tegen zijn grenzen.

 

 

Indirect toch wel. Als een klimaatsverandering bij mensen een verhoogd risico op ziektes meebrengt, zoals recent de eikenprocessierups, dan werkt dat door. Ik heb er geen last van, een collega wel. Ik heb er blijkbaar weerstand voor, een ander niet. Vroeg of laat lopen we met alle bekende antibiotica stuk. Dan zal een virus of bacterie net als de Spaanse griep echt impact hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, johnno zei:

Heel fijn natuurlijk dat je sindsdien altijd zo mooi bruin wordt.

En jij denkt dat je daarom ook geen huidkanker op kan lopen?

Misschien tijd om wat mensen in Australië op te gaan zoeken.

Ja ik kan huidkanker oplopen...De mens wikt, God beschikt.

Ik ben van mening dat een mens er voor gemaakt is om bij de zon te leven. Uiteraard hoop ik nooit met kanker in aanraking te komen, maar als het zo is, dan ga ik het niet gooien op ons klimaat, maar als een lot dat mij overkomt, en ik heb te dragen. Juist dan zou ik elke dag van de zon genieten zolang ik nog te leven heb.

 

Ik moet nu naar Australie vanwege huidkanker, en een ander adviseerde me naar China te gaan vanwege een virus. Als dat het argument is! Dan blijf ik lekker thuis.

Ik ben er nuchter onder, en leef mijn leven zoals het mij gegeven is. Ik snap de drukdoenerij omtrent dit thema niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...