Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


Hoorde net een interessant bericht over de branden in Australie van een Dipl. meteoroloog

Door de branden stijgt extreem hete lucht in de atmosfeer 

Hierdoor ontstaan buitengewone zware regenwolken.

Hieruit valt kort veel regen maar ook onweer die

weer nieuwe branden laat ontstaan en dit proces begint weer

op nieuw.

Volgens de meteoroloog komt het door het onbalans in het klimaat 

veroorzaakt door klimaat verandering.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-1-2020 om 21:52, paardengek zei:

Ik kan me niet herinneren dat het toen zo koud was:  ( het was wel vrieskou, maar wel minder vorst dat je hier vermeld , denk ongeveer -10 tot -12 , volgens onderstaande links was de gevoelstemperatuur wel ongeveer -20 )

https://www.wintergek.nl/winter/1996/

https://www.wintergek.nl/forum/viewtopic.php?t=48

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/schaatsen-vanaf-h-16~b06ab8a1/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

https://raymondklaassen.wordpress.com/tag/strenge-vorst/

 

De strengste vorst hadden we hier ( in de buurt van Heerenveen ) in maart 2005, eerst een dik pak sneeuw van ongeveer 40 a 50 cm in één nacht gevallen, daarna strenge vorst van -20. Ook december 2010 lag er veel sneeuw en vroor het matig tot streng.

Bedankt voor de info in de links, daar leer je wat van. Alleen de eerste link gaat over 95/96......

Verder gaat het vooral om gemiddelden.

 

Dat ik zeker weet dat het toen zo koud was komt omdat het mijn laatste jaarwisseling was die ik als jeugdige knaap gevierd heb. Het jaar er op had ik te maken met een overlijden waar ik een stuk volwassener van ben geworden. Het was dus mijn laatste nacht op straat hangen en vuurwerk afsteken.

 

Wellicht dat er bij ons sneeuw lag waardoor het nog kouder was dan in Friesland. Overigens wordt het in het binnenland meestal kouder dan langs de kust.

 

Maar goed, als je ziet dat alleen in NL al zulke verschillen bestaan, wat zegt dat dan over een klimaatsverandering? Nagenoeg niets dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, luisteraar zei:

Hoorde net een interessant bericht over de branden in Australie van een Dipl. meteoroloog

Door de branden stijgt extreem hete lucht in de atmosfeer 

Hierdoor ontstaan buitengewone zware regenwolken.

Hieruit valt kort veel regen maar ook onweer die

weer nieuwe branden laat ontstaan en dit proces begint weer

op nieuw.

Volgens de meteoroloog komt het door het onbalans in het klimaat 

veroorzaakt door klimaat verandering.

 

 

 

Bron ?

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-1-2020 om 19:45, erwinnaar zei:

Mijn visie daarop: mensen smeren tegenwoordig HEEL VEEL op hun huid uit tubes met ingrediënten die amper uit te spreken zijn (lees chemie). In dat kader: vele soorten deodorant bevatten aluminium en dat schijnt dan weer onder ander borstkanker te veroorzaken...

 

Net als de met de opkomst van onder andere light producten: het zou overgewicht, hart en vaatziekten, kanker en vele andere aandoeningen moeten tegengaan...het tegendeel is waar helaas. (verdienmodel industrie?)

 

Persoonlijk smeer ik NOOIT want wat ik niet uit kan spreken aan chemie probeer ik sowieso niet te smeren op mijn grootste orgaan...;-).  

 

De koperen ploert is van grotere invloed op ons leven dan we denken.

 

 

Geheel mee eens. Als jochie van 15 ben ik compleet verbrand tijdens vakantiewerk, en heb nieuw vel gekregen.....sindsdien wordt ik bruin. Nog nooit zonnecreme gbruikt, hooguit zalf om de brand te verzachten. Nu hoor je op de radio reclame om vaak je handen te wassen om virussen te voorkomen. Nee! Door juist niet te wassen raakt je lichaam gewend om smerigheid binnen te krijgen en bouw je weerstand op. Als half Nederland dan zogenaamd griep heeft, heb ik een loopneus. Dat lepel je dan met je tong naar binnen, goed voor de weerstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-1-2020 om 21:22, drz zei:

Dit zijn wetenschappelijke feiten!! Lees het verhaal nou gewoon eens door..

yep, totdat ze beginnen over de afgelopen 50 jaar, en dat gemakshalve maar doortrekken naar 1000 of zelfs 10000 jaar geleden.

Serieuze metingen zijn er pas sinds de 16e eeuw, dus de laatste 500 jaar zegt niets. En daarmee ondersteun ik uw visie toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-1-2020 om 09:37, Eduard07 zei:

Ik vertrouw het KWF in deze meer. Die beweert - terecht!! - dat insmeren kanker VOORKOMT:

 https://www.kwf.nl/kanker-voorkomen/zon-uv-straling-en-huidkanker/zonnebrandcreme

of deze:

https://www.kwf.nl/standpunten/veiligheid-zonnebrandcremes

 

Dat uitgerekend jij met een link aankomt uit de door jou per definitie zo verfoeide "mainstream media" aanvoert om je punt te maken, is opvallend!

En met "Elders ook gelezen.." komen de harde feiten evenmin.

 

Ik ben gewoon een kritisch lezer, en laat me niet een etiket opplakken. Ook niet door jou.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar het KWF moet ook centjes verdienen.....

Het gaat mij om het nuchtere verstand. Natuurlijk smeer je je in als je op het strand ligt bij zout water. Maar in je werk laat je gewoon je eigen zweet werken als creme.

Natuurlijk veeg je je kont af na te hebben gescheten, maar waarom je handen wassen door een kraan aan te raken waar iedereen al aan gezeten heeft? Gewoon afvegen langs de broek, en daarna rol je een sigaretje dat je met je lippen aflikt. Dan zijn het je eigen fecalien die je eventueel in de mond neemt, geeft niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, luisteraar zei:

Hoorde net een interessant bericht over de branden in Australie van een Dipl. meteoroloog

Door de branden stijgt extreem hete lucht in de atmosfeer 

Hierdoor ontstaan buitengewone zware regenwolken.

Hieruit valt kort veel regen maar ook onweer die

weer nieuwe branden laat ontstaan en dit proces begint weer

op nieuw.

Volgens de meteoroloog komt het door het onbalans in het klimaat 

veroorzaakt door klimaat verandering.

 

Goh, kom je nu met berichten van meer dan een week oud?

 

‘We hebben ook gezien dat sommige branden hun eigen weersysteem creëren, dan ontstaan er grote onweerswolken boven een brand. Door de bliksem en de vonkenregen kunnen vervolgens weer nieuwe branden beginnen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/deze-nederlandse-voorspelt-het-gedrag-van-de-bosbranden-in-australie~bcd6b566/

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sprietje zei:

Weer iets nieuws gehoord NET op ard

Door de veranderde luchtstromen stroomt al jaren warmere lucht van afrika naar australie

Van australie stroomt het afgekoelde lucht terug naar Afrika.

Deze stroming is al langer veel sterker resultaat australie krijgt te warme

lucht droogte en Afrika nattere lucht dus teveel water.

De nieuwsberichten over klimaat hopen zich op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Alziendoog zei:

Geheel mee eens. Als jochie van 15 ben ik compleet verbrand tijdens vakantiewerk, en heb nieuw vel gekregen.....sindsdien wordt ik bruin. Nog nooit zonnecreme gbruikt, hooguit zalf om de brand te verzachten. Nu hoor je op de radio reclame om vaak je handen te wassen om virussen te voorkomen. Nee! Door juist niet te wassen raakt je lichaam gewend om smerigheid binnen te krijgen en bouw je weerstand op. Als half Nederland dan zogenaamd griep heeft, heb ik een loopneus. Dat lepel je dan met je tong naar binnen, goed voor de weerstand.

😄😄😆

 

Sorry, je hebt weinig van virussen begrepen. Misschien een (enkel) reisje Wuhan boeken?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-1-2020 om 19:52, minplus zei:

Dat CO2 een broeikasgas is dat meewerkt aan het op een aangenaam niveau houden van de temperatuur op deze planeet is een bekend wetenschappelijk gegeven.

Bizar dat het hier weer ontkend wordt.

Mocht er na temperatuurverhoging meer CO2 in de atmosfeer komen dan is dat het gevolg van het afsterven van de plantenwereld door die temperatuurverhoging.

Waardoor de temperatuur nog weer hoger wordt. Enzovoort.

En dat wij met onze activiteiten het CO2-gehalte verhogen is overduidelijk.

 

Een andere zaak, en daar hebben velen hier en ik ook een enorm probleem mee, is wie de veroorzakers zijn en wie moeten betalen om de ellende te verminderen.

Hierbij zeggen sommigen dat er niets aan de hand is en dus hoeven we niet te dokken. Ik ben meer van er is wel degelijk iets aan de hand en de grote veroorzakers moeten dokken.

Maar die hebben miljarden en dagelijks nog meer en ik niet en zij bepalen wat er gebeurt. Zou er bijna een calimerocomplex aan overhouden...😁

Ja en nee.

 

De mens is pas sinds 1850 industrieel actief, en ook vanaf die tijd is de wereldbevolking enorm toegenomen. Dat heeft effect op ons milieu, ja. Maar voor het klimaat is dat slechts een uitschieter. Ik vind het fijn dat we inzien dat het effect op ons milieu op lange termijn gevolgen heeft voor ons klimaat, en dat we ook maatregelen treffen. Echter mag dat nog gerust 200 jaar duren, en kunnen overheden daar echt beleid op maken. Niet die waanzin van de dag zoals men heden propageert.

Dat er hedentendage een soort uitsterft...dat gebeurde vroeger ook al.

 

Het verbaast me dat mensen die menen te weten hoe het er miljarden jaren geleden aan toe ging, juist diegenen zijn die zich nu druk maken om de huidige tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...