Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


Even boerenverstand: als er dan minder mist is maar meer zon dan is het toch logisch dat er hogere temperaturen gemeten worden? Meer uren zonlicht is meer verwarming aarde.

 

Als ik in de schaduw sta is het ook koeler. Meer reflectie van de zon op het aardoppervlak geeft toch meer warmte? (de hoek is bepalend zover ik weet). Feitje: zon staat in de winter aanzienlijk dichterbij de aarde dan in de zomer (bij ons Europa).

 

Dus omdat het schoner wordt in de lucht zijn we dan de dupe door hogere temperaturen en daardoor dit ellenlange topic over veroorzaker? 

 

Ik vind het bizar dat die miljarden meer aan mensen tov tig jaren terug de boel dus schoner hebben gekregen met gevolgen van dien terwijl van al die mensen nu wordt verlangt nog meer op te passen? Ik snap er in dat geval geen hol meer van. 

 

Laat ik me, nogmaals, maar vasthouden aan het grotere plaatje (ook leuke complot website...) en me richten om de natuur te sparen, weer is wat het is. Daarop voortbordurend: de mens is in het algemeen meer richting het water getrokken om zich te vestigen, zou het een reden zijn om dan te klagen? Vanuit de de bosjes zo richting steden/waterrijk gebied enz.?

 

On topic: geweldige dag hier in de Achterhoek. Blauwe luchten eindelijk weer eens en geen chemtrails. Gewoonweg prima weertje om iets te ondernemen. Genieten!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, erwinnaar zei:

Dus omdat het schoner wordt in de lucht zijn we dan de dupe door hogere temperaturen en daardoor dit ellenlange topic over veroorzaker? 

Die vieze lucht is maar tijdelijk geweest ik schat van de jaren 1950 tot 1980.

Daarvoor en daarna hebben we (teminste in NL) relatief schone lucht en kan je de jaren

daarvoor en daarna met elkaar vergelijken.

Maar zoals al opgemerkt bestaat de aarde voor 70% uit water en die temperatuur is ook gestegen (wereld gemiddelde) en op de oceaan

heb je weinig last van de landelijke vervuiling.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schonere lucht zorgt er ook voor dat er in de nacht meer aardwarmte de ruimte in kan ontsnappen.

Bij een vieze lucht wordt de warmte vastgehouden tussen aarde en luchtlagen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat was te zien verleden week. Gelukkig zijn de Atlantische storingen er terug en wordt alles weer uitgewassen.  Maar dit kan ook zijn minpunten hebben, herinner je Tscernobyl 1986?  Toen de radioactieve wolk boven de lage landen kwam, regende het en ook de radioactiviteit regende uit. In Nederland werden jullie toen verwittigt, wij hier niet. Onze weerman wijlen Armand Pien mocht van de regering, geen melding maken hiervan in zijn weerbericht. In zijn biografie schrijft hij dat hij dit heel zijn leven heeft beklaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, astro iris zei:

Men dacht dat dit paniek ging veroorzaken. Bulshit dat, gezondheid gaat toch boven alles. Ik vraag me steeds meer en meer af of al die kankers hier de laatste jaren daarmee iets te maken hebben.:angry:

Of met iets dat niet naar buiten word gebracht🤔

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Mojo zei:

Deze zinsnede is veelzeggend. Zo word er nog meer niet naar buiten gebracht.

Gezond wantrouwen is prima, maar het is geen argument om door te slaan naar de andere kant wat betreft de media.   

 

Geloof het op niet: hier in het noorden momenteel zwaar bewolkt en nat, en volgens de voorspellingen gaat het weer vandaag alleen maar natter en onrustiger worden. Zelfs natte sneeuw wordt voorspeld.

Het mooie van deze voorspellingen is: we kunnen het hier zelf checken. Het nadeel is, dat het niet uitnodigt naar buiten te gaan. (Laat staan het dakterras op te gaan van Forum Groningen.) 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Eduard07 zei:

Gezond wantrouwen is prima, maar het is geen argument om door te slaan naar de andere kant wat betreft de media.   

 

Geloof het op niet: hier in het noorden momenteel zwaar bewolkt en nat, en volgens de voorspellingen gaat het weer vandaag alleen maar natter en onrustiger worden. Zelfs natte sneeuw wordt voorspeld.

Het mooie van deze voorspellingen is: we kunnen het hier zelf checken. Het nadeel is, dat het niet uitnodigt naar buiten te gaan. (Laat staan het dakterras op te gaan van Forum Groningen.) 

 

 

Tja, media.... Is misschien een beetje off topic, maar als ik dit soort dingen lees, weet ik ook niet zo goed wat we hiermee moeten. 

 

Vandaag, bij de NOS :

"De meeste Nederlanders zijn niet bang dat ze op termijn in grote problemen komen door overstromingen. Uit een onderzoek (let op, nu komt het..) onder bijna 1100 mensen..."

Kan je zo'n onderzoek überhaupt nog serieus nemen ??

 

Maar goed, het zou toch leuk zijn als er inderdaad nog eens wat sneeuw naar beneden komt dwarrelen deze winter, momenteel enkel nog regen hier (Westerkwartier).

Schijnt trouwens een mooi uitzicht te zijn vanaf dat dakterras. Laatste keer dat ik erheen wilde, stond er een enorme rij wachtenden, dus maar niet gegaan. 

Misschien zaterdag a.s. maar eens een kijkje nemen, mits het niet te druk is en het weer een beetje meewerkt natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1100 is genoeg voor een redelijk betrouwbare enquête. Meer deelnemers zullen de einduitslag amper veranderen. Enquêteren is in Nederland een tak van sport die goed wordt beheerst.

Ik vertrouw die uitkomst wel. Hij verbaast me niet.

 

(Off topic: tip: ga met de lift naar de tiende verdieping en daarna met de roltrappen naar beneden. Die route is minder druk maar levert voldoende "uitzicht" op.)    

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...