Ga naar inhoud


Datazekerheid usbstick/SD memcard


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Gevonden bedankt, zat mooi verborgen!!!

op taakbalk rechts, pijltje naar boven....

Als ik nu hardware veilig verwijderen kies  dan gaat activityled van stick branden, dus device is NIET STROOMLOOS,

is zoiets als om uit te schakelen druk start:confused:

µSoft geeft toch ook aan:

Een apparaat loskoppelen

De meeste USB-apparaten kunt u aansluiten of loskoppelen. Wanneer u opslagapparaten zoals USB-flashstations wilt loskoppelen, moet u controleren of de computer klaar is met het opslaan van informatie voordat u het apparaat verwijdert. Als het apparaat een activiteitslampje heeft, wacht u nog een paar seconden nadat het lampje is gestopt met knipperen, voordat u het apparaat loskoppelt.     ?????????

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit alles heeft te maken met de write cache. Er kan data in de cache zitten die nog niet naar de USB is geschreven. Dit beschadigt dus je bestanden. Ik betwijfel of de stick zelf daardoor kapot gaat omdat op de meeste USB poorten spanning blijft staan.

 

Je kan natuurlijk ook je PC afsluiten en daarna de stick verwijderen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jan Ambers:

Gevonden bedankt, zat mooi verborgen!!!

op taakbalk rechts, pijltje naar boven....

Als ik nu hardware veilig verwijderen kies  dan gaat activityled van stick branden, dus device is NIET STROOMLOOS,

is zoiets als om uit te schakelen druk start:confused:

µSoft geeft toch ook aan:

Een apparaat loskoppelen

De meeste USB-apparaten kunt u aansluiten of loskoppelen. Wanneer u opslagapparaten zoals USB-flashstations wilt loskoppelen, moet u controleren of de computer klaar is met het opslaan van informatie voordat u het apparaat verwijdert. Als het apparaat een activiteitslampje heeft, wacht u nog een paar seconden nadat het lampje is gestopt met knipperen, voordat u het apparaat loskoppelt.     ?????????

Je kan zien of de USB unmounted is beneden, dan staat hij er niet meer bij als er meer USB apparaten zijn aangesloten, als er helemaal niets is aangesloten zie je de bewuste icoon beneden helemaal niet.

 

Bij mij blijft het lampje van de USB stick ook branden als ik hem unmount, toch kun je hem na het unmounten veilig uit de computer halen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Windows XP staat het in het rijtje rechts onder op het scherm, meestal eerst de extra dingen oproepen (hardware veilig verwijderen). Dus 3 stapjes.

Bij een iMac is het helemaal super eenvoudig. Daar werk je met de stick in Finder en klik je simpel op het symbooltje achter de USB-stick. Dus 1 stap.

 

Maar er zijn idd. goede sticks en hopeloze rotdingen. M'n zusje heeft dagen zitten klooien omdat ze 2 van die rotdingen had en toen ik haar 1 van de mijne gaf waren alle problemen volledig verdwenen.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Sjaak(k):

dat kan al helemaal geen kwaad omdat er in die schijf nog een usb naar sata omzetter inzit

 

Je hebt het niet helemaal begrepen. Het gaat erom dat Windows de data nog niet naar de schijf geschreven heeft. Anyway, je moet doen wat je niet laten kan. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik trek mijn usb-stick er ook gewoon uit en dat doe ik al jaren.

Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat veilig verwijderen nodig was die optie is mij nog nooit opgevallen.

Ik heb nog nooit problemen gehad door ze er gewoon uit te trekken ik vraag het me dan ook af of dat echt nodig is.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen wanneer er een bitcoin op die stick staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verbonden met de USB standaard is de kreet "Plug and Play" alhoewel sommigen het ook wel "plug and pray"noemen.

Het betekent dat wanneer je een USB device insteekt, het zou moeten werken zonder dat je de computer moet herstarten.

Dat zou impliceren dat je de USB stick ook zo zou moeten kunnen verwijderen.

Meestal gaat dat goed, maar de kans bestaat dat op het moment van verbreken er net data verkeer plaatsvindt.

Wil je zeker weten dat er geen data verloren gaat kan je de stick afmelden, en daarna veilig verwijderen, bijvoorbeeld wanneer er een bitcoin op die stick opgeslagen is.:/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...