Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten


23 uur geleden zei luisteraar:

Een signaal versterker versterkt het signaal maar ook de ruis het signaal / ruis verhouding blijft

het zelfde je kan geluk hebben dat de signaal versterker gevoeliger is als de ingang van de ontvanger

dan heb je een verbetering maar reken er maar niet te erg op

Als ik bij mij de vesterker er tussen uithaal heb ik toch echtgeen beeld meer.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zeer goede ervaringen met de Triax Ufo. Voor de NL zenders moest ik hem wel verticaal houden maar de sterkere duitse kwamen er gelukkig nog steeds ook op met de volle 100% ondanks dat die horizontaal zijn. Als ik hem plat hield, (horizontaal) had ik alleen de duitse.

 

Ik woon oostgroningen bad nieuweschans, en heb nu eindelijk prima ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, mijn vermoeden is dus goed over die 5 volt .heb er al eens ergens iets over gelezen. Omdat het signaal hier matig is van de npo zenders met mijn spriet antenne .de steunzender zit hier + - 15 kilometer hemels breed vandaan. De duitse kanalen drukken hier een stuk harder.

aangepast door RicardoBelli
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei RicardoBelli:

Hallo, mijn vermoeden is dus goed over die 5 volt .heb er al eens ergens iets over gelezen. Omdat het signaal hier matig is van de npo zenders met mijn spriet antenne .de steunzender zit hier + - 15 kilometer hemels breed vandaan. De duitse kanalen drukken hier een stuk harder.

Wat bedoel je precies met met vermoeden? Dat je geen 5 Volt hebt?  Ik meet op mijn Panasonic geen 5V en er is ook nergens een instelling in het menu te vinden waar je de 5V aan en uit kan zetten.  Dus helaas geen actieve uitgang. Ik had hem ook graag gehad. En best wel bijzonder dat juist Panasonic geen actieve uitgang heeft gezien het aantal signalen wat je erop aan kan sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dus niet of de tv 5 volt afgeeft aan  de antenne ingang ,als dat wel zo is en de antenne versterker geeft ook 5 volt geeft dit dan een kortsluiting aan de tv of of te veel spanning met alle gevolgen vandien  dit is eigelijk meer mijn vraagstelling. Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben.  Dus van 2 kanten spanning  wat kan er dan gebeuren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niets bijzonders, het blijft 5 Volt.

Maar sluit eerst de versterker zo op de tv aan, wanneer hij niet werkt weet je dat de tv geen actieve versterker voedt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei RicardoBelli:

Maar kan ik op mijn Panasonic tx- 55 fzw 804  oled  4k ,maar zo een versterkte dvb t2 antenne aansluiten .omdat er ook tv zijn die 5 volt op de antenne uitgang afgeven ,of heb ik dit goed mis????.

wat voor antenne is dat (merk typenr) 

meestal heeft een antenne met versterker ook een voeding adapter erbij voor indien ontvanger geen 5v kan afgeven 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...