Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten

Op dit moment wordt alleen nog maar de Rebox uitgegeven. De voorraad ZTE is op. Kan natuurlijk wel weer komen in de toekomst. 

 

De ontvangers werken verder precies hetzelfde qua opzet van de menu's e.d. Iemand heeft een vergelijkende test uitgevoerd en daaruit kwam naar voren dat de Rebox zelfs nog iets langzamer is dan de ZTE. En de ZTE is ook behoorlijk traag. 

 

Het verschil kan nog liggen aan de softwareversie. Bij de ZTE is inmiddels versie 30 beschikbaar, bij de Rebox nog steeds versie 28. 

 

Er zijn wel wat verschillen qua aansluitingen, dat is op de plaatjes (in het vorige bericht van Tonskidutch) goed te zien. 

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee. De aanwezige ethernet- en usb-poorten zijn niet in gebruik.
 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Over een paar dagen de omzetting van regio 2 op 12 Feb. naar DVB-T2.  

 

Ik hoop dan ook de DVB-T2 signalen te gaan testen, ff afwachten want ik zit op de rand.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-1-2019 om 19:20 zei Noordzee:

In Drenthe hebben we al maandenlang last van een slecht signaal op kanaal 60, het pakket met de NPO-zenders.

Dit probleem is onderkend door KPN en er komt nu een prima oplossing.

De voor de zomer van 2019 geplande switch naar kanaal 22 is vervroegd naar 28 februari 2019. 

Dit kanaal is veel minder gevoelig voor storingen. 

 

 

 

 

Ik ben benieuwd wat de kanaalwissel brengt.

Heb hier in Oost Groningen (aan de duitse grens) prima ontvangst op kanaal 60 uit Smilde.

Sterker nog: kanaal 60 uit Smilde komt beter binnen dan kanaal 46 uit Groningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Oost-Groningen (bad nieuweschans)  op 9meter hoogte in de nok vh huis prima ontvangst van de NL zenders via Groningen en de Duitse via Aurich.

Ok, we zitten ver van de antenne, maar het ontvangst is prima. Alleen jammer van de lage audio bitrates voor de radio zenders. Beetje jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-2-2019 om 15:14 zei Codx:

Over een paar dagen de omzetting van regio 2 op 12 Feb. naar DVB-T2.  

 

Ik hoop dan ook de DVB-T2 signalen te gaan testen, ff afwachten want ik zit op de rand.

Zie hier,

  https://forum.kpn.com/digitenne-12/veranderingen-bij-digitenne-aanvullende-informatie-omzetting-regio-2-midden-2-1-friesland-467063/index2.html

 

 

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ingewikkelde situatie dus. We gaan het zien vannacht. (of morgen)

 

Weet iemand of de conax codering er nog op staat als de masten zijn omgezet?  Ja ik weet dat ze irdeto gebruiken maar kan zijn dat het nog simulcrypt ook als het signaal al DVB-T2/HEVC is.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De omschakeling gebeurt vannacht

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels hier in Veenendaal (waar een zendmast staat) is het Gelders boeket in HD. Het Utrechts boeket is SD gebleven en Omroep Flevoland blijkt bijvangst.

2019-02-12 09.22.25.jpg

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Twente heb ik TV Drenthe terug maar TV Gelderland grotendeels kwijt. De ontvangst van kanaal 60 Smilde was al meer dan een jaar weggezakt en gestoord o.a. door de enorme signaalsterkte van 4G direct erboven. Tot gisteren had ik TV Gelderland van Apeldoorn erg goed op kanaal 42. Dit is nu kanaal 26, die ik met moeite nog steeds kan ontvangen van Lelystad, maar niet meer van Apeldoorn. Wel vreemd want ik had verwacht dat kanaal 26 van Apeldoorn perfect zou draaien.

 

Wel bijzonder dat de regionalen nu in HD zijn terwijl Ziggo en de satelliet providers nog in SD uitzenden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...