Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten

Hallo luisteraar, ik heb nu een dab + spriet antenne die ik bij een rotel receiver heb gekregen en deze werkt op de dvb t2 signalen van zowel de duitsers als ook de nederlandse t2 zenders. maar omdat het signaal zwak is wil ik het graag uit proberen met en versterkte spriet .  Het gaat er mij alleen om dat als ik de versterkte spriet aan sluit . De tv niet naar de kloten gaat .

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee

die voeding voed alleen de versterker 

aan de coax kabel naar tv mag geen spanning staan zal ook niet. 

voor zeker te zijn meet even met een voltmeter. 

heb ook begrepen dat jou tv geen mogelijkheid heeft 5v in of uit te schakelen dan neem ik aan dat die geen 5v heeft. 

gewoon voor zekerheid meten of alles spanningloos is. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei RicardoBelli:

Oke luisteraar dank u voor de uitleg .ik  heb ooit ergens gelezen dat de antenne ingang van een tv ook 5 volt  geeft  .ik weet niet meer welke tv het was . Als de Panasonic  804 het maar niet doet ben ik gerust gesteld  .dank iedereen die hierover mee heeft gedacht.

 

Zoals ik al zei: Panasonic heeft geen 5V op de antenne ingang. Als ie het wel zou hebben moet er ergens in het menu een 5v aan/uit instelling zijn. Juist om te voorkomen dat je middels een externe voeding dubbel voedt. Ik heb deze instelling  nog niet gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook inmiddels prima ontvangst trouwens op kanaal 42,  signaal is nu ineens veel harder dan 10 dagen geleden, toen zat ik op 17 - 18 dB.. nu 24.5 dB dus ze zullen iets veranderd hebben.  In ieder geval mux-1 is HEVC en alle anders muxen nog mpeg2.  He valt me op dat het bitrate nog vrij laag is.. gemiddeld 2.5 tot 3 Mbit voor NPO1 HD.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei RicardoBelli:

Dank u wel Trinity, bedankt voor het mee denken . Heb jij dan zelf ook tx-55 fzw 804 oled ? Ik ga vanavond nog eens goed door het menu heen van de tv . Mvg  Ricardo

@RicardoBelli

 

Nee, Ik heb de tx55-FZW954 maar dat is in de basis hetzelfde als die van jouw maar dan met soundbar.

Omdat de regionale van de schotel is ben ik naar het alternatief gaan zoeken om de zender via dvb-t  en straks via T2 te ontvangen. Daarbij ben ik ook al helaas tegen het probleem aangelopen dat de tv geen 5v heeft. Ik ga absoluut geen externe  5v voeding middels splitter i.o.d.  op de ingang aansluiten.

Ik ben eerder op zoek naar een fatsoenlijke splitter om 2 antennes op de ingang aan te sluiten i.v.m. het uitrichten van verschillende Zenders

Ik weet niet of jij ook de duitse kanalen   via dvb-t2 kan ontvangen, want ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit minimaal gelijkwaardig is als via sat. zo niet zelfs beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan heb jij het ook goed voor elkaar met de soundbar.  Ik ben zelf geen voorstander van antenne versterkers ,ik zelf kan de duitse dvb t2 zenders hier beter ontvangen kwa signaalsterkte ,dan de nederlandse zenders . Ondanks dat de steunzender hemelsbreed dichter bij staat. De duitse dvb t2 zenders vanaf wesel zenden met een vermogen van 50 kilowatt  is mij verteld. Het paket van zdf komt vanaf kleve duitsland en dat komt een stuk slechter binnen hier. En ja de beeld kwaliteit is zelfs beter op dvb t2  dan op de satelliet.  Ik ontvang hier met een spriet antenne, die ik zoals eerder verteld heb bij de rotel receiver heb gekregen die diend voor dab + ontvangst .en deze staat op ongeveer 5 meter hoogte vertikaal voorzien van een magneetvoet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...