Ga naar inhoud


DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?


uncle

Aanbevolen berichten

Inmiddels heb ik ontvangst ook via de Gigablue geprobeerd. Tuner TT3L10 heb ik afgestemd op kanaal 42 met een binnenantenne. Ik zag dat Omroep Flevoland aan dit boeket is toegevoegd. Waarom dit is, weet ik niet.

screenshot.781.jpg

screenshot.782.jpg

screenshot.783.jpg

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik was nog niet wakker vanochtend zie ik nu. Kanaal 42 blijft nog in gebruik tot het moment dat de 700 MHz band wordt vrijgemaakt. Deze kanalen wisseling vindt vermoedelijk plaats aan het eind van de hele ombouw behalve Smilde kanaal 60 aan het eind van deze maand. De bouquet indeling is wel de definitieve situatie, twee regionalen per publieke omroep mux.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is het nog niet gelukt om er genoeg signaal uit te persen met een actieve binnen antenne om er meer dan 2 seconde beeld te krijgen op kan. 42.. Maar ik ga later vandaag nog is proberen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom nu volgens mij ook een bugje tegen in de DM920 met OpenATV. Zodra ik van Digitenne terug schakel naar satelliet dan heb ik groene vlekken in het beeld. Een keer overschakelen en het is weg.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

,gisteravond en vanmiddag een Automatische zender zoek uitgevoerd ,gevonden 51 zenders Div. RTL [NL , RTL 4 op 786,001 MHZ. Echter geen NPO 1 2  3 ,TV gelderland.   OP DM 7020HD. ps op de oude freq.642,001MHZ is er alleen epg ,En afstemmen mislukt ,en gecodeerd Kaartje is te zien tijdens het zappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buurman kwam erachter dat z'n tweede kastje (oude Topfield 6500) het afgelopen dinsdag niet meer deed. 😉 Hij heeft vandaag een ZVX7200 gehaald bij een KPN winkel in de buurt. Hij moest daar naast z'n abo-kosten ook nog eens €35,- voor betalen. Misschien dat dat later wel verrekend wordt met de abonnementskosten.

 

Dat kastje heb ik vanavond maar even aangesloten. Maar wat zapt dat ding traag. Ontzettend. Heb ik ze net op tijd de deur uit gedaan, die abonnementen.

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-2-2019 om 08:01 zei satmetrix:

De omschakeling hier in het oosten inmiddels voltooid. De beeldkwaliteit is meer dan voldoende. 

Voor mensen met een LG OLED 55c7v goed nieuws. Deze tv heeft geen moeite met DVB-T2 H.265 dus NPO 1-3 en de regionale zenders zijn gratis in HD te ontvangen. 

 

Prima beeld inderdaad, en ook mijn mijn LG (65EF950V) gewoon beeld op NPO1, 2 , 3 en regionaal. Wel is de signaalsterkte maar net aan met een binnenantenne. De komende dagen maar eens in de gaten houden of dit problemen gaat geven.

aangepast door Lord Humungus

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de zomer (juli/augustus) krijgen de ZTE en de Rebox een update zodat dan ook de andere regiozenders in jouw zenderlijst komen. Je moet dan wel ontvangst hebben van die andere regio. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Lord Humungus:

 

Prima beeld inderdaad, en ook mijn mijn LG (65EF950V) gewoon beeld op NPO1, 2 , 3 en regionaal. Wel is de signaalsterkte maar net aan met een binnenantenne. De komende dagen maar eens in de gaten houden of dit problemen gaat geven.

  Op 12-2-2019 om 08:01 zei satmetrix:

De omschakeling hier in het oosten inmiddels voltooid. De beeldkwaliteit is meer dan voldoende. 

Voor mensen met een LG OLED 55c7v goed nieuws. Deze tv heeft geen moeite met DVB-T2 H.265 dus NPO 1-3 en de regionale zenders zijn gratis in HD te ontvangen. 

 

 

En ook mijn 4K Philips TV 55POS9002 heeft een perfect HD beeld op NPO1,2,3 en 2 regionale zenders.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine tip: Handmatig de freqentie scannen. In het geval van Gelderland is dat op bijna alle masten kanaal 42. Vergeet vooral niet om van DVB-T naar DVB-T2 te schakelen. Dat werkte bij mij het beste.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei columbo:

Ik heb hier in Nijmegen oost met een spriet ant. geen NPO zenders meer ,wel 51 andere/gecodeerde zenders op mijn  DM 7020HD..

Wat ik op internet over de DM 7020HD kan vinden is dat deze H264 (hevc) heeft maar voor DVB-T2 heb je nu H265 (hevc) nodig.

Je zou kanaal 30 (Brabant)  kunnen proberen voor de NPO die is nog tot 12 maart DVB-T.

Met de KPN  ZXV7200 ontvanger op uitgebreid zoeken 97 tv en 48 radio zenders maar na het opslaan 43 tv en 25 freenet connect (internet niet te zien) zenders en 29 radio zenders.

Met Edision Piccollo S2-T2 H265 hevc  zoeken op FTA  20 zenders en freenet connect zenders (die ik verwijderd heb uit de zenderlijst).

 

1.thumb.jpg.b1b0968c70c6ba5bc2313574f09f5c92.jpg 2.thumb.jpg.633fa7881228b6720bbd362f107f1674.jpg   

  

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...