Ga naar inhoud


minister Gatz wil reclame doorspoelen verbieden


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Ik kijk toch geen reclame zenders, ze doen maar....

Mocht er ook ooit op de film kanalen reclame komen, dan zeg ik alles per direct op. 

 

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden zei alias haha:

Ik kijk toch geen reclame zenders, ze doen maar....

Mocht er ook ooit op de film kanalen reclame komen, dan zeg ik alles per direct op. 

 

zo ben je niet de enigste ik heb al alles opgezegd kijk alleen nog fta op sat en dvb-t en bevalt me heel goed. 

De Duitse zenders zullen wel nog een lange tijd fta blijven dan gaat ci+ voor de commerciële duitse zenders ook verplicht zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier de filmindustrie. Als er eens een film is op een commerciële zender, dan is die van de jaren stilletjes. Een paar weken geleden, de zondag op vtm, de film van gaston en leo met zware jongens. Stokoud. Red je met het tonen van oude films de filmindustrie?

Waarom moet dat via commerciële zenders gaan? Bied de films aan via een online platform zonder tussen personen.

Dan zijn die commerciële zenders niet meer nodig, en moeten ze niet gaan l*ll*n over reclame doorspoelen.

Ik was onlangs in een plaats van 25 jongeren. Na de bekende soaps omstreeks 20h00 keek er geen kat meer. Het verbieden van reclame doorspoelen, zou net een averechts effect kunnen hebben, en er nog meer mensen een afkeer zal hebben. En minister gatz, zou mogelijks nog meer piraterij aanmoedigen.

Gesloten bakken zijn moeilijk te manipuleren. Maar wie weet, wat valt er allemaal niet te foefelen met een ci+?

Ik zit hier nu te schrijven waar ik geen last van zou hébben, commerciële zenders hebben bij mij al lang afgedaan met hun iriterende reclame. En ik steek geen tijd meer in, om opnames achteraf te bewerken met videoredo om de reclame weg te knippen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat we de reclame doorspoelen hebben de zenders aan zichzelf te danken.

 

Reclameblokken van 7 minuten, met steeds dezelfde reclame inclusief reclame voor de zender zelf.  Natuurlijk wil niemand daar nog naar kijken.

 

In de reclamewereld geld ook het principe van vraag en aanbod.  Begin eens met minder reclame tijd ter beschikking te stellen.  bv. 2 minuten per blok.  Das veel minder irritant, en de neiging om door te spoelen is veel minder (en ook minder nodig).  Doordat er minder reclametijd is gaat de prijs per seconde omhoog (vraag en aanbod). 

Resultaat:  inkomsten blijven dezelfde, maar doorspoelen verminderd.

 

Dat ik geen sprookjes vertel wordt geïllustreerd door de kost van de reclame tijdens de rust van de Superbowl in de VS.  De bedragen zijn daar astronomisch.  Beperkte tijd en natuurlijk een grote kijkdichtheid.

 

Ondergetekende heeft een paar jaar in de VS gewoond (1976 - 1979).  Toentertijd waren de reclameblokken aldaar ongeveer 2 minuten.  Wij ervoeren dat niet als storend.  Ik begrijp echter dat ook daar de situatie wel veranderd is - langere reclameblokken.

 

Willy

 

PS:  Check de zender Zes eens.  De reclameblokken zijn daar maar 2 minuten.  Best naar te kijken.  Dat je de programma's niet lust die daar te zien is niet relevant.  Het gaat over reclame.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een schuine vergelijking.

Minister gatz, wil commerciële zenders redden, door mensen te dwingen reclame te kijken.

In kranten en roddel blaadjes, kan je toch ook de reclame links liggen?

En ze leven toch ook.

Geen reclame doorspoelen verbieden, maar zorgen voor niet irriterende reclame blokken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei sattv4iedereen:

Ik lees hier de filmindustrie. Als er eens een film is op een commerciële zender, dan is die van de jaren stilletjes. Een paar weken geleden, de zondag op vtm, de film van gaston en leo met zware jongens. Stokoud. Red je met het tonen van oude films de filmindustrie?

Waarom moet dat via commerciële zenders gaan? Bied de films aan via een online platform zonder tussen personen.

Dan zijn die commerciële zenders niet meer nodig, en moeten ze niet gaan l*ll*n over reclame doorspoelen.

Filmindustrie, daar reken ik dus ook diegene bij die fictiereeksen maken.

Natuurlijk zenden commerciële zenders veel oude films uit, maar om de zoveel tijd is het ook iets nieuws (ik bedoel dan films die net op mainstream TV mogen getoond worden).

Maar waarom moet dat via commerciële zenders gaan?
Misschien omdat we nog altijd in een vrije markteconomie leven?

De overheid moet niet alles zelf willen organiseren.

Je zegt ook niet, "waarom moeten er meerdere banken zijn? Maak er één grote van".

Als je dat systeem zou doortrekken zit je in het communisme, met zijn planeconomie, en dat heeft grondig bewezen totaal niet te werken.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei ceesv:

Ik kijk op dit moment naar een film op Nederlandse TV,  elke 20 minuten een onderbreking van 9 minuten reclame.

 

DIt is gedoemd.

Niemand die mij verplichten kan om 170 minuten uit te trekken voor een film van 120 minuten.

50 minuten reclame in 1 film is absurd.

Dan beter Netflix.

Zodra die met reclames begint ga ik downloaden.

Ik laat me niet dwingen om mijn schaarse vrije tijd te verkwisten aan reclame kijken.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb voor de aardigheid eens iets nagekeken:

 

Tegen de sterren Op van 1 maart:

 

Duur van de aflevering inclusief reclame ervoor (die moet je ook meerekenen) tot einde aftiteling:  42m36s = 42.60m

In deze tijd is reclame toegestaan:  42.60 x 12 / 60 = 8.52 minuten of 8m31s

 

Echte duur van de aflevering:  32m27s

 

Er is echter 10m09s reclame uitgezonden.

 

Nu is dit natuurlijk inclusief de reclame voor eigen uitzendingen, die heel wss niet meetellen als reclame.  En laat die nu juist het vervelendste zijn.

 

In deze uitzending zat er één reclame onderbreking van 7m30s.  Natuurlijk spoelen mensen die door......

 

 

Willy

 

PS:  Natuurlijk rekent de controle commissie in echte uren en niet per programma.  Zodat het mogelijk is dat net in het programma erachter in het begin iets minder reclame wordt gegeven, zodat het rekenkundig klopt voor de reclame commissie.

Maar op deze manier graaft VTM zijn eigen graf.

 

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

+/- 7 minuten is inderdaad de tijd die ik vaak zie bij reclameblokken op de "grote" commerciële zenders in Vlaanderen (VTM, 2Be, Vier,...), hoewel het volgende blok dan soms 5 minuten is.

Wat die tijden betreft, de VRM controleert dat wel, en regelmatig zie je dat ze boetes uitdelen aan bepaalde zenders omdat ze een naam te lang in beeld brachten, omdat ze te lange reclameblokken hadden, etc.

Ik hoop gewoon dat ze een oplossing kunnen vinden die niet te storend is voor de kijker, en tegelijk de inkomsten waarborgt van die omroepen.

Wat je er ook van denkt, als die dingen overkop gaan, is het een verschraling van het aanbod.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei zzzzzz:

Ik hoop gewoon dat ze een oplossing kunnen vinden die niet te storend is voor de kijker, en tegelijk de inkomsten waarborgt van die omroepen.

De oplossing is heel eenvoudig prijs per minuut verhogen dus het zelfde geld voor minder minuten alleen werkt dat als de concurrenten

meedoen maar die afspraken zijn verboden kartel wetgeving.

De wetgever kan wel strengere eisen stellen aan de reclame tijden dit geeft het zelfde resultaat.

Een verbod een programma te onderbreken voor reclame lost het ook op dat gaat

niemand meer doorspoelen.

Wat ik  nu doe is wensdenken dat komt nooit.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei luisteraar:

De oplossing is heel eenvoudig prijs per minuut verhogen dus het zelfde geld voor minder minuten alleen werkt dat als de concurrenten

meedoen maar die afspraken zijn verboden kartel wetgeving.

De wetgever kan wel strengere eisen stellen aan de reclame tijden dit geeft het zelfde resultaat.

Een verbod een programma te onderbreken voor reclame lost het ook op dat gaat

niemand meer doorspoelen.

Wat ik  nu doe is wensdenken dat komt nooit.

Prijs per minuut verhogen, de prijzen zijn wel volgens vraag en aanbod, we leven nie in een systeem waar de Overheid de prijzen oplegt.

En er zijn natuurlijk nog andere media waar reclame kan gemaakt worden, waarmee geconcurreerd dient te worden.

En als je alle reclameblokken vóór de programma's zet, gaan ze natuurlijk helemaal niet bekeken worden.

We zien wel wat er uit de bus komt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...