Ga naar inhoud


minister Gatz wil reclame doorspoelen verbieden


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Een beetje achterhaald......  er wordt meer en meer online  uitgesteld gekeken. De software is vrij beschikbaar om de programma's die  "vrij" online aangeboden worden zonder 1 seconde pub op HDD te zetten ! De telenet digicorder heb ik terug in de verpakking gestopt. veel te beperkt,dit toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kunnen ze nooit ondervangen vroeger deden we dat met de video recorder opnemen en kijken wanneer

het uitkomt en reclame doorspoelen nu bestaan er dvb recorders ze zijn niet meer zo op de markt maar

als de situatie zover komt komen ze wel weer op de markt (hdmi erin en maar opnemen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha - het gezond verstand zegeviert :

Gwendolyn Rutten fluit partijgenoot Gatz terug over verbod doorspoelen reclame: “Gaan we écht niet doen”

Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten heeft het voorstel van haar partijgenoot Sven Gatz teruggefloten. De minister van Media had eerder vandaag een voorstel gelanceerd om het doorspoelen van reclame bij uitgesteld tv-kijken te verbieden. 

Het opmerkelijke voorstel van Gatz kwam er omdat tv-zenders en distributeurs naar eigen zeggen niet zelf tot een oplossing komen. “Ik begrijp dat de kijker zijn favoriete programma’s liefst zonder reclame ziet, maar dat gaat gewoon niet. Zonder reclame zijn die programma’s er binnen vijf jaar niet meer”, had de minister aan De Morgen laten weten. Gatz liet eerder wel al weten dat zijn voorkeur daar “als liberaal” niet naartoe gaat.

Open Vld-voorzitster Gwendolyn Rutten fluit haar partijgenoot nu helemaal terug. “Nee, verbieden gaan we écht niet doen”, laat Rutten via Twitter weten. “Ook als je tv  kijkt, mag je je goesting doen. Verandering en vernieuwing vinden altijd hun weg. Daar kan geen verbod tegenop.” 

Ruim een kwart van het tv-kijken gebeurde vorige maand in Vlaanderen uitgesteld. De meeste tv-gebruikers spoelen daarbij de reclame door, wat de omroepen reclame-inkomsten kost. Bij Medialaan (VTM, Q2, CAZ, Vitaya) is reclame doorspoelen nu al niet mogelijk als je programma’s opvraagt

hoewel :

“Naar systeem waarbij reclame niet constant kan worden doorgespoeld”

Gatz zit overigens “dit voorjaar” nog samen met de televisiesector over het probleem. Dat zegt zijn kabinet. “Het probleem wordt steeds nijpender. Als minister van Media vind ik het belangrijk iedereen daarvan bewust te maken”, stelt Gatz.

Een oplossing is belangrijk, vooral voor de financiering van programma’s van eigen bodem, zegt de minister nog. “We hebben in Vlaanderen zoals iedereen weet hele goede programma’s van eigen bodem, waar we massaal graag naar kijken. Die programma’s kunnen worden gemaakt door onder meer reclame-inkomsten die zenders ontvangen. Als we allemaal reclame blijven doorspoelen, komen die middelen onder druk te staan, en zullen we met andere woorden die kwalitatieve programma’s van eigen bodem niet meer kunnen maken”, zegt hij. De minister benadrukt dat het belangrijk is om met “de hele sector” naar een systeem te evolueren waarbij reclame niet constant kan worden doorgespoeld. 

bron : het laatste nieuws.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Jean-Claude:

dit is iets wat hier al een tijdje 'steekt' : hoe weten die adverteerders eigenlijk hoeveel kijkers die reklame doorspoelen ? Dus waarom zouden die zenders minder reklameinkomsten hebben als wij hun reklameblokken doorspoelen ? Op welke criteria baseren die zich ?

Ik kan me moeilijk inbeelden dat een adverteerder maar 90% van zijn reklame-faktuur betaalt met de vermelding "10% korting wegens doorgespoelde reklame" ?

trouwens, voor die adverteerders speelt dat eigenlijk toch geen rol, die trekken die kosten toch af van hun inkomsten - hoe minder reklame ze betalen, hoe meer belastingen ze moeten betalen, dus dat maakt niet uit.

wat is dan eigenlijk de reden waarom wij  naar die reklame MOETEN kijken, willen of niet ?

Als je niet interactief bent kunnen ze het niet weten.

(bij Telenet : je netwerkkabel zit niet in, of je kijkt via CI+ module, kunnen ze inderdaad totaal niet weten wat je doet, bij TV Vlaanderen als je niet via de app van streaming gebruik maakt zeker niet, bij Proximus weten ze altijd naar wat je kijkt (want elke zap stuurt een aanvraag naar de server), bij Orange vermoed ik dat je ook kunt kijken zonder je netwerkkabel in te steken zoals bij Telenet).

Maar de meeste klanten van Telenet kijken toch interactief, dus kunnen ze dat wel meten.

Alle klanten van Proximus kijken interactief, want het wordt allemaal gestreamd.

Ze hebben er dus wel een goed idee van welk percentage van mensen de reclame doorspoelen.

En hoe hoger dat percentage ligt, hoe minder de adverteerders bereid zijn om voor een minuut reclame te betalen, natuurlijk.

En met die inkomsten maken de commerciële zenders hun programma's.

Dus ja, het speelt wel degelijk een rol.

Vroeger werd er ook veel doorgespoeld, maar men kon het niet meten.

4 uur geleden zei luisteraar:

De adverteerders hebben een budget voor reclame uitgaven.

Vroeger ging dat potje naar dagbladen en tijdschriften.

Daarna tv reclame op nationale omroepen.

Toen kwamen de commerciele zenders erbij.

En na de gewone commerciële ook nog alle nichezenders (denk bijv. aan de regionale zenders, een financiële zender (KanaalZ), een kookzender, ....)

Dat zorgt dus voor steeds meer versnippering van de reclamebudgetten.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Mojo:

Ja, en? Dan gaan ze RIP. Het zijn commerciële bedrijven daar mag iemand met een publieke functie zich helemaal niet mee bemoeien. En daarbij, niet de minister bepaald wat er op de buis komt.

Ik zou dat toch een verschraling vinden.

Denk bijv. aan "De Mol" die nu zondag van start gaat.

Dit programma werd indertijd na een paar seizoenen geschrapt door de VRT omdat het te duur werd.

Ik ben heel blij dat dat terug is, en of dat nu op VRT of op Vier draait, zal mij een zorg zijn.

 

Bovendien, veel productiehuizen zouden mee overkop gaan.

En uiteindelijk, film, televisie, het heeft allemaal met elkaar te maken.

Maar film en dergelijke zijn een cultuurproduct.

Als ik Vlaanderen met Portugal vergelijk, dan zie ik dat ze in Portugal (+/- 6 miljoen inwoners, op dat gebied met Vlaanderen te vergelijken) hun filmindustrie grotendeels teloor hebben laten gaan.

Ik zou dat toch jammer vinden dat we dan ook die tour opgaan.

Allemaal naar hetzelfde kijken, de ene met ondertitels, de andere met dubbing, en heel Europa dezelfde serie, zoals je in de winkelstraten overal ter wereld dezelfde winkels ziet.

Is dat dan ook geen vorm van hersenspoeling?

3 uur geleden zei sattv4iedereen:

Als ze dat verbieden, vraag ik mij af, hoe tvv met zijn seca3 kaart dat zal verwezenlijken?

Ook bvb vu, trekt zich niks aan van de ci+ restricties.

Ze kunnen massaal telenet en proximus opzeggen en naar tvv sat of antenne gaan. Dan gaat reclame doorspoelen lekker voort.

En gatz, maakt lekker alles stuk. Eerst de fm band en wat gaat hij nog verder stuk maken??.

Ik denk dat ze gewoon niet wakker liggen van een product als satelliet TV, omdat het marktaandeel te klein is.

Mochten ze natuurlijk zien dat plots dat marktaandeel naar 10% gaat of zo, dan denk ik dat ze ook zouden beginnen vervelend doen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei luisteraar:

Het zijn meldingen die het falliet van commerciele tv aankondigd.

De duitse privat zenders proberen nu een deel van duitse luister en kijkgeld te krijgen.

Internet begint al het reclame geld op de slurpen het basis inkomen van de commerciele zenders.

Inderdaad, dat gevaar zit erin.
Maar zij die dat een leuk scenario vinden, moeten zich eens afvragen :

 

Wil je dan echt een TVV pakket zonder VTM, zonder 2Be, zonder Vier, zonder Vijf, zonder Zes, zonder CAZ, etc. ?

Wat schiet er dan nog over?

De VRT kun je ook gratis via DVB-T uit de lucht plukken, zij het in SD.

 

Ik zie de move van Gatz overigens als een manier om de spelers (de zenders en de distributeurs) tot een akkoord aan te sporen, want als er niets gebeurt, zijn er binnen een paar jaar gewoon geen commerciële zenders meer.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medialaan bezit 7 tv zenders en 2 radioketens, als het slecht gaat met de inkomsten uit reclame, ligt dat heus niet aan het doorspoelen van opnames (25%) 

Maar aan de pulp die zij programma's noemen.

Ze zouden zich beter zorgen maken over de kijkdichtheid,

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij al teruggefloten door de partij voorzitter, https://www.hln.be/nieuws/binnenland/gwendolyn-rutten-fluit-partijgenoot-gatz-terug-over-verbod-doorspoelen-reclame-gaan-we-echt-niet-doen~ad4ab67b/

 

De rest zijn nu verzinsels, niet kunnen doorspoelen word bij deze afgevoerd, punt uit.

 

Bevestiging staat ook op Twitter

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reclame was nooit een punt geweest als het beperkt gebracht zou zijn, helaas heeft reclame zowat alles overgenomen en zijn er heel veel mensen doodmoe van geworden. Het wordt je immers van alle kanten opgedrongen. Ik zelf ben het ook helemaal beu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...