Ga naar inhoud


minister Gatz wil reclame doorspoelen verbieden


Jean-Claude

Aanbevolen berichten


Toen ik jong was kon iedereen nog zonder een overkill aan reclame, en als ze alles niet zo abnormaal duur hadden gemaakt was dat nu nog het geval geweest. Zelf hier bij het huis hebben we een apparte box speciaal voor de reclame gehangen zodat ze niet bij elk klote foldertje op de bel drukken.

 

Reclame maakt meer kapot dan je lief is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Gerard 76:

Reclame is ergernis.

Daar wil je niet gedwongen naar kijken.

 

Net zoals de reclame op dit forum irritant is.

Op een mobiel krijg je na t laden van een pagina eerst reclame te zien.

Die scroll ik zsm naar beneden maar soms klik ik er per ongeluk op.

 

Daardoor ben ik hier minder vaak dan voorheen.

Puur de ergernis van reclame.

 

Wat ik hiermee zeggen wil is dat het zn doel ook voorbij kan schieten.

Net als reclame op tv.

Je kijkt niet zo vaak meer omdat er op de helft vd zenders reclame op is.

Het grote voordeel van reclame op websites is, dat je dat kan voorbij scrollen. En als het me iets opbrengt, ben ik bereid niet opdringerige en verplichte reclame erbij te nemen.

Op internet heb je add blockers, die reclame wegfilterd. Moest iemand dat uitvinden voor tv, zou dat leuk zijn. En misschien zou die zelf rijk zijn.

Alhoewel hij mogelijks bedreigingen van de reclame sector zou kunnen hebben.

Maar door die add blockers, zijn de reclame inkomsten ook sterk gedaald.

Ik vermoed, moest reclame en sponsering morgen wereldwijd verboden zijn, overmorgen de wereld failliet is. Want wat leeft er niet allemaal op reclame en sponsering????

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Op internet heb je add blockers, die reclame wegfilterd. Moest iemand dat uitvinden voor tv, zou dat leuk zijn.

 

 

O dat mag geen probleem zijn :)

 

Ik heb ooit een tv ter herstelling gekregen en die viel regelmatig uit.

Meestal was dit tijdens de reclame. Het viel echt op.

 

trouwens tijdens de reclame zap ik meestal weg en als daar wat interessanter te zien is blijf ik daar hangen tot daar de reclame start.

Natuurlijk bij een spannende film is dit wat anders.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt ook even een wipje op de keukentafel organiseren....

 

maar de commerciële TV programmering en haar volledig geperverteerde financiering die door de mazen van de zelf geschapen wetgeving glippen heeft niets met mijn hobby te maken

als je bedenkt wat reclame bij de jonge generatie teweeg gebracht heeft en hoeveel ziekten en psychische ziektebeelden het veroorzaakt staat het gelijk aan een zeer agressief en resistent virus

 

men zal er hopelijk tijdig een remedie tegen ontwikkelen

junkfood en junk products totally overloaded met chemie en kankerverwekkende cosmetica moet nog op de prioriteiten lijst komen

suikerwater en aspertaam vocht met kleurmiddel

het crapuul dat er geld mee verdiend moest eens de zelfde tering krijgen die ze veroorzaakt hebben

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei sattv4iedereen:

Ik vermoed, moest reclame en sponsering morgen wereldwijd verboden zijn, overmorgen de wereld failliet is. Want wat leeft er niet allemaal op reclame en sponsering????

Niets. Sponsoring is tot daar aan toe, maar de wereld kan makkelijk zonder reclame.

 

Vroeger, als men iets nodig had, dan liepen ze de winkel binnen en vroegen het de verkoper of gingen langs bij vrienden. Toen had je volop werkgelegenheid in winkels e.d..

 

NU, als men iets nodig heeft, koopt niemand iets omdat bij een zoektocht op internet reclames zo vreselijk intimiderend zijn dat alle bruikbare informatie overschreeuwd word door troep wat we niet nodig hebben...., dankzij Amerikaanse invloeden wat zich graag wil verrijken en het "economie" noemt.

 

Vroeger keek men gezellig tv en moesten we lachen om de grappige reclameblokken, die op de dag van vandaag nog steeds zijn blijven hangen ondanks dat de reclames tussen de programma's door werd uitgezonden.

Nu kijkt niemand meer tv omdat reclame alles verziekt heeft en reclamebureau's hebben hun eigen graf gegraven.

 

Ik zeg dat reclame de wereld mag verlaten. Het scheelt armoede in de wereld omdat de simpele zielen dan niet meer verleidt worden om troep en onzin te kopen die zij niet nodig hebben en de fabrikant in een dikke auto kan rijden, in een villa kan wonen terwijl kindertjes in lagelonenlanden uitgebuit worden.

De vreselijke Amerikaanse invloeden waarbij mooie programma's onderbroken worden door complete bullshit aan reclame, mag wat mij betreft verdwijnen..Zelf koop ik al helemaal niets meer waaraan ik mij aan loop te irriteren op radio en tv!!

De burgers dusdanig hersenspoelen om hen aan te zetten tot hebzucht, jaloezie en zelfs misdaad mag wat mij betreft nu gestopt worden.

 

Waarom moeten zogenoemde derderangs filmsterren in een jaar tijd zoveel verdienen wat de normale mens in een mensenleven niet uit kan geven? Waarom moeten sporters zoveel betaald worden voor hun wanprestatie?

Daarom kunnen in deze tijd, door sponsoring constructies, kinderen uit een doorsnee dorp of stadswijk a'la Johan Cruijff niet meer hun talenten ontwikkelen doordat zij nooit meer worden opgemerkt.

 

Diegene die zegt dat reclame nodig is om  programma's te kunnen maken, zijn zelf al gehersenspoeld en hebben er niets van begrepen.

De wereld gaat ten onder aan menselijk hebzucht.

 

  • Like 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de reclame inkomsten gebruikt zouden worden voor betere programma's is een illusie, het zijn zoals al eerder vermeld de toplui die ermee gaan lopen, wat had je anders wel gedacht.

 

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180323_03425785

 

De achteloze klant word naar goede gewoonte verder afgezet en verder bedrogen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Tripleboy:

 

De achteloze klant word naar goede gewoonte verder afgezet en verder bedrogen.

Wat een onzin de klant heeft een vrije keus.

hij kan bij meerdere providers afnemen (proximus,telenet,tvv,dvb-t,.......)

Keuze genoeg

Klant kan ook zeggen ik neem geen tv af dan kost het mij niets en geen reclame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Penthe:

Klant heeft helemaal geen vrije keus, en als je niets af neemt ben je ook geen klant. De zenders zenden de reclames uit en niet de providers.

Klopt maar @Tripleboy haalde aan dat telenet ceo zoveel geld kreeg over de rug klanten hierop melde ik mijn posting.

Persoonlijk heb ik al voor lange tijd besloten niet meer via een provider tv te kijken enkel nog fta via de radio golven (sat/dvb-t)

die ik ontvangen kan.

Reclame probleem heb ik niet ik kijk niet (meer) naar commerciele zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen keuze. Die commerciële rotzooi zenders hebben het zo geflikt, dat je bij iedere provider hun rotzooi wordt meegestuurd en verplicht wordt ervoor te betalen.

Steek die rotzooi in een betalend pakket, en laat de klant vrij of ze die reclame rotzooi willen ontvangen.

Maar blijkbaar is klant geen koning meer, maar eerder een melkkoe :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei luisteraar:

Wat een onzin de klant heeft een vrije keus.

hij kan bij meerdere providers afnemen (proximus,telenet,tvv,dvb-t,.......)

Keuze genoeg

Klant kan ook zeggen ik neem geen tv af dan kost het mij niets en geen reclame.

 

Wat een onzin dus, de klant bij Telenet word bij de neus genomen, natuurlijk kan hij opzeggen, maar dan is hij geen klant meer, Telenet is ondertussen ook een zender ( is eigenaar van meerdere zenders).

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180308_03399132

 

Iemand die stopt met tv kijken, is helemaal geen klant meer, bij niemand.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei sattv4iedereen:

Er is geen keuze. Die commerciële rotzooi zenders hebben het zo geflikt, dat je bij iedere provider hun rotzooi wordt meegestuurd en verplicht wordt ervoor te betalen.

Er is wel keuze niemand houd je tegen een antenne/schotel te plaatsen en je kan fta vrt ontvangen en met een beetje geluk ook de

fta zenders van nederland frankrijk en duitsland met dvb-t met een schotel erbij heb je nog meer keus.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei sattv4iedereen:

Er is geen keuze. Die commerciële rotzooi zenders hebben het zo geflikt, dat je bij iedere provider hun rotzooi wordt meegestuurd en verplicht wordt ervoor te betalen.

Steek die rotzooi in een betalend pakket, en laat de klant vrij of ze die reclame rotzooi willen ontvangen.

Maar blijkbaar is klant geen koning meer, maar eerder een melkkoe :(

 

En blijkbaar beseffen ze niet dat een leegloop zich aan het ontwikkelen is, de kortzichtige manier van denken van de managers daar gaat nog in hun gezicht ontploffen.

 

Een enquête toont aan dat 92 % van de kijkers reclame in een programma als zeer storend ervaart, en toch gaan ze dit blijven doordrukken, te gek voor woorden.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...