Ga naar inhoud


Klacht VRT tegen TV-Vlaanderen via Antenne


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Uit de krant vandaag: 

De VRT daagt TV Vlaanderen, aanbieder van televisie via satelliet en antenne, voor de rechter.

Volgens M7 Group is de VRT niet te spreken over de manier waarop TV Vlaanderen in zijn communicatie over het betalende aanbod openlijk verkondigt dat de VRT-zenders gratis te ontvangen zijn via de ether. De openbare omroep heeft TV Vlaanderen voor de Nederlandstalige rechtbank van koophandel in Brussel gedaagd. 

 

Begrijp ik nu iets niet of zijn ze bij de VRT op hun kop gevallen ? 

 

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180411_03457382

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


@luisteraar Volgens mij lees je niet of ben je hardleers!

Het is al genoeg keer uitgelegd waarom KPN niet hoeft te betalen.

Om dezelfde reden als Canal digitaal niet voor de BBC hoeft te betalen of de Duitse zenders enz.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VRT krijgt zijn geld van de belastingbetaler.

 

Onder de antenne tv kijkers (waar ik niet toe behoor) zijn uiteraard ook belastingbetalers.

 

Wat wil de VRT nu? Dat die mensen ook nog eens apart betalen om naast de commerciele zenders ook nog eens de overheidszenders te bekijken via Antenne tv? Of willen ze dat die niet langer in het pakket zitten? Vreemd want je kunt die zenders gratis via dvb t uit de lucht plukken.

 

Denk dat het logisch is dat TVV vermeldt dat je dit ook via hun aanbod kan zien, zonder dat de klant hiervoor extra betaalt, want daar benadelen ze de VRT toch niet mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tripleboy:

 

Dat TVV ze in hun zenderlijst plaats is voor de VRT kennelijk erover.

 

Ik heb het voor alle zekerheid nog eens gecontroleerd: ook Telenet neemt de publieke zenders in haar aanbod op, zelfs in hun analoge aanbod.

En TVV vermeldt tenminste  wel dat die publieke zenders niet tot het betalend pakket behoren maar vrij te ontvangen zijn. 

Trouwens het is toch algemeen geweten dat deze zenders via DVB-t vrij te ontvangen zijn. Hier in de grensstreek heb ik er ook de NPO's en Brabant gratis bovenop.  

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch niet hetzelfde, Gene 1225.

Bij de kabel (Telenet, Orange, Voo en anderen in België) en bij IPTV (Proximus in België) hebben die aanbieders daar wel kosten aan, en het gaat om HD zenders, in de ether is het SD.

Zij beheren namelijk hun kabelnetwerk of DSL netwerk, en daar kan een derde niet zomaar zenders bijzetten.

Dus zij moeten de zenders erop zetten via encoders, monitoren, etc.

 

Bij TV Vlaanderen en Antenne TV is het een ander verhaal.

Daar verzorgt Norkring die extra zenders, en ik vermoed dat de VRT dan aan Norkring hiervoor betaalt (of het gebeurt rechtstreeks via de Vlaamse Overheid).

TV Vlaanderen heeft daar dus geen kosten aan.

Toch maken ze er reclame mee.

 

Merk op dat het voor satelliet en de VRT een ander verhaal is.

Daar zendt TV Vlaanderen die zenders wel in HD uit, en zij zorgen ook voor het op satelliet zetten ervan (ze delen de kosten met Canal Digitaal en Télésat).

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hetin ieder geval muggezifterij.

 

De kosten die de VRT al dan niet maakt voor het in de ether brengen, worden door u en ik betaald. Dus wat klagen ze.

 

En twee. Via VRT.nu kan je ook in hetbuitenland naar series en films kijken die ze uitzenden, ook films waarvoor ze enkel de rechten voor Vlaanderenbetaalden. Moeten die productiemaatschappijen (voorbeeld gloednieuwe seizoen van Endeavour) de VRT dan ook maar aanklagen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei pollegazon:

Ik vind hetin ieder geval muggezifterij.

 

De kosten die de VRT al dan niet maakt voor het in de ether brengen, worden door u en ik betaald. Dus wat klagen ze.

 

En twee. Via VRT.nu kan je ook in hetbuitenland naar series en films kijken die ze uitzenden, ook films waarvoor ze enkel de rechten voor Vlaanderenbetaalden. Moeten die productiemaatschappijen (voorbeeld gloednieuwe seizoen van Endeavour) de VRT dan ook maar aanklagen ?

Het is niet omdat iemand de factuur betaalt, dat ze dan willen dat een ander ervan profiteert.

Stel dat ik een roman gratis op internet zet, dan zou ik toch ook niet graag hebben dat een fabrikant van e-readers doet alsof je hun e-reader nodig hebt om mijn gratis boek te lezen.

Het gaat ook niet alleen over de kosten van in de ether brengen, merk op dat TV Vlaanderen voor AntenneTV geen auteursrechten betaalt aan de VRT.

Iets wat ze wel doen voor de VRT zenders die ze op satelliet TV uitzenden.

Er is dus toch wel een serieus verschil.

 

En wat vrtnu betreft, ik veronderstel dat zij niets daarop zetten waar ze geen rechten voor hebben, anders zouden die zeker aangeklaagd worden door de rechtenhebbenden.

Bij de meeste programma's staat ook een datum tot wanneer ze herbekeken kunnen worden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier niet de verdediger van tv vlaanderen uithangen, wel ervoor pleiten dat de kijker een goedkoop alternatief mag en moet hebben voor de twee monopolisten.

 

VRT maakt elke dag reclame voor haar website vrtnu waarop je online GRATIS alle VRT zenders uitgesteld en live kan zien.

 

Met elke tv met dvb t tuner kan je met een gratis bierblik antenne de VRT programma's bekijken.

 

Maar met antenne tv zou dat gratis plots een probleem zijn ?

 

Wiebetaalt die kosten enauteursrechten als je gratis online kijkt of via je bierblik antenne ?

 

Trouwens die rechthebbenden geven uiteraard geen toestemming om hun programma in Spanje of Duitsland via VRTnu tebekijken. Toch gebeurt dat in praktijk. Ik zit op dit moment in Friesland en kan morgen via viavrtnu kijken naar Europaleague voetbal. Heeft canvas de rechten voor Nederland? Moet ze die wedstrijden niet encryptenin het buitenland, zoals de RAI doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. TV Vlaanderen zendt de vrtzenders niet door via dvbt. Ze zitten niet in hun pakket. Wie vrt kijkt via dvbt, kijkt niet naar TV Vlaanderen. Hier knalt het TV Vlaanderen signaal binnen. Vrt niet zonder buitenantenne.

 

2. Telenet zendt een aantal zenders digitaal door, zonder code. O.a. VRT, in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees toch wel heel duidelijk op de site van TV-Vlaanderen:

  1.  "15 zenders in heel Vlaanderen met DVB-T2.": daar zijn zelfs de VRT-zenders niet bijgeteld, TVV biedt namelijk zelf 15 gecodeerde zenders aan.
  2. De VRT-zenders staan onder de rubriek: "Gratis te ontvangen".
  3. Onderaan de site staat nog wat extra uitleg in het vet: "Gratis te ontvangen zenders: De gratis zenders worden niet door TV VLAANDEREN aangeboden, maar maken deel uit van het aanbod dat vrij via DVB-T verkrijgbaar is. De beschikbaarheid van deze zenders is niet afhankelijk van TV VLAANDEREN."

Ik snap echt niet wat de VRT wil bereiken met die klacht, want TVV zegt  letterlijk dat ze zelf niet de aanbieder zijn van de VRT-zenders en telt de VRT-zenders zelfs niet mee in hun aanbod. Dat is ook letterlijk wat de VRT zegt dat ze willen van TVV.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...