Ga naar inhoud


npo4k


dirkjan38

Aanbevolen berichten

Moet eerlijk zeggen dat voetbal mij totaal niet boeit maar, moest toch even kijken of het signaal net zo gaaf is als alle andere UHD zenders.

Helaas is dit niet zo. Alhoewel ik naar Ned 1 UHD ga, geeft hij keurig aan 2160P echter krijg ik ook te zien dat het signaal gewoon HD is, erg vreemd.

En dit terwijl bij alle andere UHD zenders UHD vermeld wordt.

Weet eerlijk gezegd wat het vanavond aangaf omdat er niet naar gekeken heb maar, dit viel mij vanmiddag op.

Zag morgen nog eens kijken want, het beeld kan ook geupscaled zijn.

Kijk via een Panasonic 52inch met ingebouwde satelliet tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer ik gisteravond naar het beeld keek was dat echt 4k.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond was er ook geen UHD logo meer onder de NPO1 badge bij bijvoorbeeld Henk.  

Met de voetbal was deze UHD badge duidelijk im beeld, en verschil met de gewone HD uitzending was goed ze zien, beeld stuk scherper. 

Zelfs de tekst op de reclame borden is scherper en beter te zien. 

Mijn tv geeft bij de techs toch duidelijk de UHD Kennung door bij de specificaties in het menu.

 

De HDR HLG is mooi dat dit wordt bijgezet, echter kost wat meer experimenteren in het HDR menu voor ik de goede afstelling heb gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het heel vervelend vinden dat ik de beeldinstelling van NPO 1 UHD heel anders in moet stellen dan de normale zenders inclusief de UHD-zenders die in de fastscanlijst zitten.
Heb ik het beeld voor de SD en HD-zenders goed staan, dan is NPO 1 UHD erg flets en grauw. Stel ik het beeld voor NPO 1 UHD goed af, dan zit er veel te veel kleur in de SD en HD-zenders, dit ondanks dat mijn tv  voorzien is van HDR (High Dynamic Range).
Ik heb mijn Samsung UE55KS7000SXXN in dec. 2016 gekocht en is voorzien van HDR-1000. Hierbij staat 1000 voor 1000 nits.

NIT staat voor piekluminantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

 De hierboven genoemde Samsung uit 2016 is mogelijk niet in staat om de HDR-HLG van de WK beelden helemaal 100 % correct weer te geven. Oorspronkelijk kende deze tv alleen de HDR10 norm voor weergave van HDR. Intussen zijn er diverse net iets anders werkende HDR normen en specificaties, waarvan de HDR-HLG er eentje is. 

Is de nieuwste software op de Samsung? 

Had ook een 2014 model de beste die er toen was, gelijk de duurste echter na dik anderhalf jaar ingeruild voor een met nieuwere mogelijkheden en technieken, is tevens mijn hobby, en wissel per jaar of 2 jaar  naar de nieuwste, dure hobby, maar ja hobbies kosten en geld, anderzijds geld moet rollen.

 

Bij de huidige tv's kun je normaliter in het beeld menu diverse keuzes maken om de HDR weergave meer op jouw persoonlijke wensen in te stellen.

Heb gisteren ook war geëxperimenteerd met mijn HDR instellingen op mijn OLED 873.

 

Vreemde is dat o.a. de KPN UHD box al sinds maandag constant een HDR signaal mee zendt. Trouwens ook CD is hiermee begonnen.

Jammer want normaliter wordt alleen het ondersteunde programma c.q. beeldmateriaal het HDR-HLG meegezonden. 

Dit zie je o.á.  wel goed bij diverse programma's op de UHD1 via het HD+, hier wisselt mijn tv regelmatig van wel of geen HDR afhankelijk van het dan lopende programma. 

 

Ik heb mijn eigen HDR bij beeldinstellingen: beeld, HDR persoonlijk, respectievelijk medium.

Zal proberen vanmiddag enige foto's ter verduidelijking te plaatsen 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen beeld op NPO1UHD kanaal 14, ? moet er nog iets ingesteld worden?

 

Ik ben in het bezit van VU+ Ultimo 4K. met Oscam versie 1.20 ver 11415.

Alle ongecodeerde 4K zenders heb ik wel beeld.

 

De Samsung TV 7500 in de hobby kamer geeft wel NPO1 4K weer.  

 

afred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed lezen! Het kanaal werkt niet met een softcam. Staat ook in de mail van Canal Digitaal. Uitsluitend in Nagra mode (CAID 1817) en Viacces (CAID 0500)

 

dus alleen met de witte CI module i.c.m. de oranje Seca3 kaart..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei spijk:

Ik had ook problemen met de arc geluid die is ook met de nieuwe kabel opgelost 😁. Hoplijk past canal digitaal het geluid nog aan, anders is het een flop

 

hey man

 

nieuwe HDMI kabel binnen 2.0B versie en werkt direct.

dus was dan voor mijn de oplossing.

 

top

 

Maar rare is wel dat als ik een app aan doe ( mitele ) een spaanse app ala rtl xl dan zie je de letters helemaal wazig alsof 3D aan staat.

wat een gedoe allemaal voor dat UHD NL verhaal.

 

 

aangepast door Satfreaked

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mimisiku:

Goed lezen! Het kanaal werkt niet met een softcam. Staat ook in de mail van Canal Digitaal. Uitsluitend in Nagra mode (CAID 1817) en Viacces (CAID 0500)

 

dus alleen met de witte CI module i.c.m. de oranje Seca3 kaart..

2018/06/15 17:51:21 3ED97747 c   (dvbapi) Demuxer 0 trying to descramble PID 1 CAID 0100 PROVID 00006A ECMPID 0762 ANY CHID PMTPID 0960 VPID 01FF
2018/06/15 17:51:21 3ED97747 c      (ecm) dvbapi (0100@00006A/5C00/51A4/64:50DEB72571E14ED1BDDD8160DB388587): found (83 ms) 
2018/06/15 17:51:28 3ED97747 c      (ecm) dvbapi (0100@00006A/5C00/51A4/64:1A6EA32CE3AA48225A0B1B544D95F5FE): found (585 ms) 
2018/06/15 17:51:38 3ED97747 c      (ecm) dvbapi (0100@00006A/5C00/51A4/64:C8BE6D21D682A667225FA344989BD561): found (469 ms) 

dm800se oscam r11400 en stream naar android 4k  box en open hem daarop met vlc

 

groeten peter

2 x dreambox 7000 1x blauw display 1 x geel display

stab hh100 gibertini 88 moteck sg 2100 triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werkt hij niet puur met OScam softcam. Je ECM tijden zijn ook op zijn minst vreemd (lees ongeloofwaardig).. Eerst 83msec, daarna 585msec. Een Seca3 kaart zit normaal op 320 tot 378msec. Heb hier 5 ontvangers allemaal met dezelfde OScam met 3 kaarten en twee via Homesharing. Nergens beeld totdat ik de witte module inzet...

 

I'll be damned... Net boven getest met de VU+Zero 4K.. En wat denk je? Beeld op NPO1 HD met OScam 11415 (net geupdate via VTI). Eergisteren zelfde config en geen beeld, vandaag dus wel. Denk dat CDS intussen de Seca3 heeft vrijgeschakeld. Overigens doet het het via de Homesharing ook... Dus..... I stand corrected..

Wel ECM tijden van 334msec stabiel.

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...