Ga naar inhoud


npo4k


dirkjan38

Aanbevolen berichten


Op mijn LG-(UHD)-TV werkt de kaart van Canal Digitaal ook niet. Je hebt een externe decoder nodig. Het is niet anders.

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb zelf sinds een week een LG Oled, maar ben niet van plan om de ingebouwde satelliet tuners te gebruiken.

Ik gebruik de LG sec als monitor en kijk met een VU Solo 4K ontvanger.

Daar kan geen enkel merk TV tegenop.

Met een TV ben je altijd beperkt tot het kijken en decoderen van slechts een stream of transponder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga vanmiddag installeren bij kennis op een Samsung UHD uit 2017. 

Kijkt nu via een losse Linux decoder die non 4K doet, hij heeft al tweede kaart in gebruik, dus nu sat rechtstreeks naar de tv, eens kijken hoe dit verloopt, meld me hier later weet. 

 

Trouwens waarom hebben ze 2 kanalen uitgezet, eentje H264 test 2 en voor de UHD de H265, test 1? Eentje voor de 4K LIJKT me toch voldoende? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Mimisiku:

 Ook wordt OScam niet eens aangesproken. 

 Vreemd. Bij mij wordt Oscam echt wel aangesproken, maar komt met een 'unsubscribed' melding.

 

Mijn LG TV werkt wel i.c.m de witte Nagra module, mits ik de juiste volgorde hanteer: Eerst de module in het slot, wachten op de melding dat er een smartcard ingestoken moet worden en dan de smartcard er in. Steek ik de module+smartcard direct in het slot,  TV al dan niet ingeschakeld, dan werkt het niet.

 

Dat LG geen CD fastscan heeft is niet relevant, gewoon handmatig de juiste transponder scannen en kijken. Als je in het CI -menu van de TV de gegevens van de smartcard kunt zien, dan moet het m.i. gewoon werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Sprietje:

Het plaatje is erg mooi strak. De hele kleine lettertjes helemaal onder in beeld zijn haarscherp.

 

Je beseft dat die dia nog gewoon HD in H.264 is toch ?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat ze die zender morgen wel in gebruik gaan nemen met bewegende UHD beelden, een dag voordat het WK voetbal begint. Donderdag is om 16:30 uur de openingsceremonie. Ik verwacht niet dat ze het op de laatste ochtend aan laten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou inderdaad ook graag het openings concert geheel in UHD willen zien. 

En graag zonder dat storende gekwek van de presentatoren er steeds tussen door. 

Of anders als Alternatief dan maar de UHD van de NPO en het geluid van de BBC erbij, daar kennen de presentatoren tenminste hun plek! 

 

Trouwens op de Philips 65OLED873 is ontvangst in orde.... 

Even terug naar mijn vraag eerder, waarom hebben ze twee kanalen in de lucht: 699 Test 1 UHD, laat de tv bij specs ook een UHD info zien en de 700 NPO1 UHD, welke nog steeds in gewoon HD op de zender staat? De 699 geeft aan geen rechten te hebben, de 700 gaat gelukkig gewoon open, met een M701 Cam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Sprietje:

Ik neem aan dat ze die zender morgen wel in gebruik gaan nemen met bewegende UHD beelden, een dag voordat het WK voetbal begint. Donderdag is om 16:30 uur de openingsceremonie. Ik verwacht niet dat ze het op de laatste ochtend aan laten komen.

 

Misschien of ze wachten nog een dag, maar jou tekst suggereerde dat je denkt dat het al een UHD signaal was en dat is niet het geval. Misschien komt NPO1 UHD wel op de andere test kanaal wat nog niet open gaat te zitten of ze zetten dit signaal om.  Daarom weten we eigenlijk nog helemaal niks, ook niet wat de codering betreft. Nu werkt het alleen over CAID 1817  (Nagra cak7) maar  CAID 0100 is ook aanwezig dus ze kunnen seca mode aanzetten als ze dat willen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merkwaardig de problemen die ik hier lees over LG tv's. 

 

Ben in bezit van de Oled 55c7v en daar kan ik wel degelijk kiezen voor de fastscan van CanalDigitaal 

533 kanalen Dtv

234 radio 

NPO 1 UHD allerlei actief met een promotie dia maar wel met geluid van NPO 1 op kanaal 700 en 14

En dit alles met de witte CI module 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...