Ga naar inhoud


NPO moet 62 miljoen euro bezuinigen


Sprietje

Aanbevolen berichten


NL is niet rijk, maar houdt de schijn op door het kleine deel superrijken. Veel geld voor ontwikkelingshulp maar 0 voor de inheemse bevolking! Die mag gerust onder de armoedegrens leven. Zolang het buitenland het maar niet te weten komt! De bevolking wordt uitgeknepen zodat NL de EU kosten direct kan afdragen. Zorgkosten zijn torenhoog en drijven mensen naar de armoede. 33% van de gewone mensen gaan dit jaar niet op vakantie. Lonen blijven achter op de inflatie. Knijpen, knijpen en nog eens knijpen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het enorme nadeel van het Internet. Mensen die allerlei onzin uitslaan zonder ook maar een benul te hebben van oorzaak en gevolg. Ik ga niet op alles in anders krijg ik weer het verwijt dat ik in mijn antwoorden politiek zou bedrijven terwijl degenen die met al die onzinnige prietpraat komen dat kennelijk wel mogen. Als ik zie wat voor krankzinnig grote rol tegenwoordig aan De Telegraaf in de publieke media wordt gegeven en dan nog steeds hoor roepen "hoe links" de publieke media wel zouden zijn.....  En ja, als je echt vindt dat we er enorm veel baat bij hebben dat alle serieuze discussie in de kiem wordt gesmoord en we net als in de VS een land krijgen waar de magnaten bepalen wat het volk moet weten, schaf dan de NPO maar af, waarom niet? Democratie is toch veel minder belangrijk dan wat belastinggeld uitsparen. Ook al gaat dat geld niet naar ons als burgers maar naar de grote concerns met hun immer stijgende miljardenwinsten. Vraag je gewoon eens af hoe in een veel rijker Nederland dan vroeger we nu van steeds meer dingen vinden dat "we" daar het geld niet meer voor hebben. Maar laat maar, mensen die veel toepen maar niets echt onderzoeken daar hebben we er intussen zoveel van dat ik betwijfel of we niet langzaam maar zeker heel duistere tijden tegemoet gaan.

 

OP eventuele reacties ga ik niet verder reageren, het heeft geen zin. Wie willens en wetens zijn verstand niet wil of kan gebruiken kan ik zeker niet op betere gedachten brengen. Die moet het maar ervaren.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Nederlandse TV komen zoveel programmas voorbij om arme Nederlandse mensen te helpen dat het echt wel duidelijk wordt dat het gros van bevolking geheel niet rijk is. Maarja als je enkel dat linkse npo kijkt krijg je daar helemaal niets van mee want het gaat namelijk supergoed in Nederland.

 

Bezuinigen op de npo betekend gewoon nog meer links gepeupel omdat programmas die er nog een beetje toedoen dan gaan verdwijnen, dan toch liever gewoon 1 staats zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Penthe:

Op de Nederlandse TV komen zoveel programmas voorbij om arme Nederlandse mensen te helpen dat het echt wel duidelijk wordt dat het gros van bevolking geheel niet rijk is. Maarja als je enkel dat linkse npo kijkt krijg je daar helemaal niets van mee want het gaat namelijk supergoed in Nederland.

 

Bezuinigen op de npo betekend gewoon nog meer links gepeupel omdat programmas die er nog een beetje toedoen dan gaan verdwijnen, dan toch liever gewoon 1 staats zender.

Welke programma's die er toe doen bedoel je?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals....dat peperdure voetbal hoort niet meer bij de NPO.

Deze zou pas op de plaats moeten maken vwb het voetbal.

Zet dat maar mooi bij fox of rtl of sbs.

Er worden heus imo prima programma's gemaakt door de NPO.

Laat ze zich daarop concentreren en de veel te dure voetbalrechten loslaten.

Voetbal is inmiddels te duur om gratis aan iedereen aan te bieden.

Vroeger had de NPO de slogan Van iedereen voor iedereen.

Daar hoort het dure voetbal niet meer bij.

  • Like 1


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minister van Media, Arie Slob, heeft het omroepbudget gekort en weet beter dan de NPO hoe te bezuinigen.

 

Nederland is "kei"rijk, zelfs degenen onder de armoedegrens zijn globaal en zelfs Europees bezien nog stinkend rijk.

 

Moet de eerste .NL-er nog tegenkomen die lange werkdagen met een hamer stenen kapot slaat, laat staan dat ze dan 8 jaar oud zijn.

 

Ik ben van mening dat de publieke omroepen de actuele politiek uitgevoerd door onze vertegenwoordiging kritisch tegen het licht moet houden, bij een links kabinet moet er dan meer ruimte zijn voor rechts gedachtegoed en bij rechts actuele politiek vanzelfsprekend meer ruimte voor het linkse geluid.

Naar mijn mening word kritisch geluid t.o.v. actuele politiek doorgaans als links geneuzel afgedaan terwijl ik zulks toch vaak enkel als kritisch betitel.

Voorbeeld hiervan is denk ik bijv. het standpunt van rechtse politiek t.o.v. cannabis, wat mij betreft is het legaliseren daarvan niet zozeer rechts of links maar met name een afweging van de feiten en welk doel men eigenlijk wenst te bereiken al word een dergelijk doel door de politiek vaak graag verzwegen en zijn de belangen ook niet uit het oog te verliezen (follow the money).

 

Kijk, sinds Reagan hebben we meen ik alleen maar rechts georiënteerde kabinetten gehad, de linkse inbreng was iig toch altijd nog de mindere zoals bijv. bij het 2e kabinet Lubbers.

Na dat kabinet heeft volgens mij de VVD iedere keer meegeregeerd en was de VVD met hun Neo-liberalisme doorgaans de meest bepalende politieke stroming.

Tegen een dergelijk politiek verleden van zeg 25 jaar is het niet meer dan normaal dat onze publieke omroepen overwegend links gekleurd zijn al is daar de laatste jaren echt een flinke dosis Wakker Nederland politiek bijgekomen.

Opmerkelijk vind ik dat daar waar alle partijen met enige regelmaat afgerekend worden door hun achterban, dat de VVD daar de laatste 25 jaar telkens mee weg lijken te komen.

Ik zou dan ook willen pleiten dat degenen die verandering willen niet op de VVD stemmen.

Ofschoon de PvdA en D66 duidelijk ook wat was te verwijten (paarse privatiseringsgruwel) was de motor hierachter toch vooral te vinden bij de VVD.

 

Affijn, al vind je onze NPO 3x nix en kijk je nooit, publieke omroepen ontlenen hun bestaansrecht alleen al voor het vergrootglas dat ze op ons bestuur leggen.

Bezuinigingen en of ondermijnende (mediawet) wetgeving tasten volgens mij ons land in de fundering aan en moeten zéér kritisch beschouwd en vooral ook niet onderschat worden.

Vooral ook omdat het feitelijk over kleine bedragen gaat, Shell belastingdeal? dividendbelasting anyone?

 

Persoonlijk vind ik Eredivisie niet bij de publieke omroepen thuis horen, zou dan eerder willen pleiten voor eerste divisie samenvattingen en het Nationale elftal.

Verder ben ik tegen reclame op die zenders.

En ik baal er ook van dat ik meebetaal aan publieke zenders met godsdienst als richtlijn, de kerken betalen al geen belasting en een staats gesubsidieerde godsdienstige publieke omroep is niet uit te leggen.

Schaf die specifieke (alle) publieke omroepen maar af.

 

En meteen ook exit met "godsdienstige" scholen, kindermishandeling noem ik dat.

 

 

aangepast door mietde
  • Like 1

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het helemaal met Gerard 76 en mietde eens.

Wat heeft het voor zin/nut om samenvattingen uit te zenden van wedstrijden, welke al door FoxSports uitgezonden zijn?

FoxSports is al door onze strot geduwd of je nu kijkt of niet.

En dan moeten we nog blij zijn dat je, naar de zender kan kijken voor €3,00 meer.

Echt niet, althans ik niet en v.w.b. vele met mij als ik de andere postings hierover lees.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit de volkskrant..

 

Kritisch rapport over NPO achtergehouden ‘op uitdrukkelijk verzoek’ van de omroep zelf

De Nederlandse publieke omroep heeft een kritisch rapport over zijn organisatie bewust niet openbaar gemaakt. Daarin staat onder meer dat de NPO en individuele omroepen ‘rollend over straat’ gaan, discussies in Hilversum te veel over macht en te weinig over inhoud gaan en dat een deel van het NPO-personeel zo vastgeroest is dat frisse medewerkers na verloop van tijd gedesillusioneerd vertrekken.

   

Het rapport werd woensdag alsnog gepubliceerd, na de onthulling van medianieuwssite Spreekbuis dat de auteurs, afkomstig van het Nederlandse School voor het Openbaar Bestuur (NSOB), hun onderzoek stilhielden ‘op uitdrukkelijk verzoek van de NPO’. Dat staat in een uitgelekte e-mail van de opleiding. De NSOB, een opleidingsinstituut voor openbaar bestuur en de publieke sector, stelt de wens van de NPO te respecteren maar zeer te betreuren.

De Nederlandse Publieke Omroep, het overkoepelend bestuur van de omroepen, beperkt zich tot een korte schriftelijke reactie: ‘We vinden het belangrijk mee te werken aan verzoeken van opleidingsinstituten en studenten. Bij dit onderzoek hadden we een concreet - vooral juridisch getint - vraagstuk voor ogen over publiek-private samenwerking. We zijn gedurende het onderzoek niet gekend in de uitwerking en hebben geen mogelijkheid gehad op de bevindingen te reageren. Dit rapport gaat niet over de oorspronkelijke opdracht, publicatie ervan wekt toch de schijn van onze betrokkenheid bij de uitwerking. We kunnen en willen niet worden aangemerkt als opdrachtgever.’ Het rapport is nu alsnog op te vragen bij de NSOB. ‘We willen niet de indruk wekken dat er iets te verbergen is.’

Regelmatig overleg

 

Deze verklaring is feitelijk onjuist, zegt de bestuursvoorzitter van de NSOB, hoogleraar bestuurskunde Paul Frissen. ‘We hebben de NPO wel betrokken bij de uitwerking van het rapport. Er is gedurende het onderzoek regelmatig overleg geweest met de NPO. En, nog belangrijker: er wordt wel degelijk antwoord gegeven op de hoofdvraag die de NPO had gesteld. Die staat erin: ‘Welke handelingsperspectieven zijn betekenisvol voor de NPO in het spanningsveld van botsende waarden en het veranderende medialandschap?’

Wat is dan het probleem? Frissen: ‘Ze zijn het kennelijk niet eens met de antwoorden op hun vraag.’ Het rapport, gebaseerd op gesprekken met 22 respondenten uit vooral de media en de wetenschap, staat vol bestuurskundige adviezen aan de NPO. Reageer niet steeds zo defensief. Investeer in betere relaties met individuele omroepen. Geef met RTL en Talpa prioriteit aan de gezamenlijke streamingdienst NLZiet.

Voor insiders zijn de bevindingen niet schokkend of verrassend. Ze liggen mogelijk gevoelig in een tijd waarin de NPO van allerlei kanten wordt bekritiseerd, nu er plannen zijn om te bezuinigen op programma’s alsBrandpunt+ en Andere Tijden.

De NPO houdt vol dat het rapport niet werd gepubliceerd omdat ze simpelweg iets anders hadden gevraagd. Radio 1-presentatrice Ghislaine Plag vatte het woensdag zo samen, toen ze erover sprak in haar Mediaforum: ‘Het is alsof je zegt: onderzoek eens of ik ijsjes kan verkopen of niet en je krijgt als antwoord: drop zou het heel goed doen.’

Prima rapport

De NSOB beklemtoont dat het een prima rapport is. De studenten zijn geslaagd, volgens een jury was hun onderzoek het beste van deze jaargang.

Vorige week stuurde Frissen een e-mail naar iedereen die meewerkte aan het onderzoek. ‘We hadden alle respondenten beloofd dat ze de onderzoeksresultaten zouden ontvangen. Ik heb uitgelegd waarom ik alleen een samenvatting mocht sturen.’

Hij is niet verrast door de ophef. ‘Veel respondenten werken in de media. De beste manier om iets openbaar te krijgen, is het geheim te verklaren. Zo werkt medialogica. Je zou denken dat de publieke omroep de eerste is die dat begrijpt, maar nee.’

  •  


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mogen ze de NPO opdoeken. Zelf maken doen ze nauwelijks meer en wat ze maken is van erbarmelijke
kwaliteit, het overstijgt nauwelijks het niveau van een locale omroep. Daarnaast wel belachelijk duur voetbal inkopen

van belastinggeld.  Of journaals met nieuws met een flink gekleurd sausje. Boodschappen haal ik wel bij de super.
Laat degenen die er naar willen kijken er maar voor betalen maar dwing mij niet aan deze bagger bij te dragen.
Kwaliteit vind je bij  o.a. ARD/ZDF en BBC/ITV maar niet bij de NPO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-6-2018 om 16:21 zei Mimisiku:

NL is niet rijk, maar houdt de schijn op door het kleine deel superrijken. Veel geld voor ontwikkelingshulp maar 0 voor de inheemse bevolking! Die mag gerust onder de armoedegrens leven. Zolang het buitenland het maar niet te weten komt! De bevolking wordt uitgeknepen zodat NL de EU kosten direct kan afdragen. Zorgkosten zijn torenhoog en drijven mensen naar de armoede. 33% van de gewone mensen gaan dit jaar niet op vakantie. Lonen blijven achter op de inflatie. Knijpen, knijpen en nog eens knijpen. 

 

Jammer dat je je niet eens verdiept in de vraag hoe veel of beter gezegd hoe weinig Nederland percentueel uitgeeft aan de EU, en hoeveel winst we door dat lidmaatschap maken. Het is in de mode om te spreken zoals jij nu doet maar vrijwel iedereen die zo spreekt heeft geen benul waardoor die kloof tussen arm en rijk. Geloof me, met ontwikkelingshulp of met de EU heeft dat weinig of niets te maken. Maar diezelfde superrijken zijn maar al te blij dat jij daar de schuld legt in plaats van waar deze werkelijk ligt.

1 uur geleden zei Zuppelan:

Omdat die omroepen geld als water hebben, ja.

 

Nee, omdat zij nog wel proberen hun hele volk te vertegenwoordigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei T90user:

NL is niet rijk, maar houdt de schijn op door het kleine deel superrijken.

Dat verschil is juist in Nederland klein vanwege het zeer progressieve belastingsysteem. Veruit het grootste deel van de Nederlandse bevolking ontvangt netto meer geld van de staat dan er jaarlijks betaald wordt. Nederland is relatief erg rijk en dat is breed gedragen in de samenleving. Wat niet wil zeggen dat er in Nederland geen arme mensen bestaan, maar dat is een kleine groep en bovendien niet arm naar internationale maatstaven.

 

Lidmaatschap van de EU kostte in 2016 netto €150,-/inwoner en dat is inclusief de ontwikkelingshulp die dubbel geteld wordt (ontwikkelingshulp zowel via EU bijdrage als NL).

Kortom, de feiten kloppen geheel niet met je perceptie. Iets waar vooral de Brexiteers aan lijden, het VK is inmiddels geheel in chaos. Een waarschuwing voor iedereen die denkt dan het leven buiten de EU zo geweldig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het onderwerp gaat over de publieke omroepen die 62 Miljoen minder geld van de overheid krijgen.

 

Diezelfde publieke omroep die vandaag bekend heeft gemaakt dat het de uitzendrechten van het Nederlandse nationale voetbal elftal heeft gekocht voor de komende 4 jaar.

 

Terug ontopic!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...