Ga naar inhoud


Een leuk power meetapparaatje


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ik heb een power meter besteld en die is vandaag aangekomen.

Het is de Rohde & Schwarz NRP 2 Power Meter.

Mensen...een metertje om van te watertanden. Hij staat hier voor me op mijn bureau.

Meet van DC tot 110 GHz....!  En van -45 dBm tot +67 dBm....!  Alsof het niks is.
Wat kunnen die Duitsers mooie meetapparaten bouwen. 😍

Dit zou wat voor Sprietje zijn. Dit ding is geen speelgoed.  Precies het juiste instrument voor Sprietje om een Triaxje perfect mee af te richten.

En ga er maar vanuit dat het meetresultaat klopt.

 

 

NRP2_front_01_stage_landscape.jpg

aangepast door Drs. IJzerbout
schrijffout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar, het mag wat kosten...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ons ligt de prijs net onder omgerekend € 3000 en de BTW is 5%. De BTW hoeven we niet te betalen want MBC is in Dubai Media City en dat is een free-zone.

Voor HF metingen heb je verschillende RF sensoren erbij nodig en die kosten bijna net zoveel.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En een technicus die weet hoe hij hem moet bedienen.

Anders was het een mooi instrument.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

😍
 Precies het juiste instrument voor Sprietje om een Triaxje perfect mee af te richten.

En ga er maar vanuit dat het meetresultaat klopt.

 

 

NRP2_front_01_stage_landscape.jpg

Daarna rollen al de netjes afgerichte triax dingen netjes achter hem aan tussen zijn amandelbomen door naar het zwembad.

Vond het wel een leuke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zo'n mooie meter. Ik meet de spanning bij ons in Spanje continue met een digitale energiemeter, zie bijlage.

 

Maar voor drs.IJzerbout heb ik op internet nog een mooie gekreukelde Triax gezien, probeer die maar eens goed af te stellen.

energiekostenmeter.gif

 

gekreukelde Triax.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...