Ga naar inhoud


Kwaliteit via SMART tv app


dunhans

Aanbevolen berichten

Mijn download snelheid is 28 MB, dat zou toch ruim voldoende moeten zijn om prima hd beeld te krijgen met de app van CDS, want via de Netflix app  en YOU-TUBE heb ik perfect beeld en geluid, zelfs in Ultra HD. Mijn tv is connected via wifi.

Als ik bijvoorbeeld een muziekzender, bijvoorbeeld 192TV  bekijk, dan heb ik om de paar minuten een hik in het geluid, bekijk ik bijvoorbeeld RTL 5 dan heb ik bij snelle bewegingen flinke blokvorming en soms ook hakkelend geluid.  En in het begin is het beeld erg onscherp.

 

Hoe zijn jullie ervaringen met deze vorm van tv kijken?   

 

Mijn internet provider "ONLINE' heeft aangekondigd om vanaf 1 december ook met een Smart tv app te komen, dan hoef ik dat IPTV kastje niet meer te gebruiken dus......

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
18 minuten geleden zei dunhans:

Mijn tv is connected via wifi

Al eens geprobeerd je tv met een kabel aan te sluiten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die ik ken hebben dit probleem ook, van alles geprobeerd zelf Google Home via instellingen op 50Hz gezet maar die hik in het geluid en die blokjes blijven om de zoveel tijd terug komen.

Ga je er een tijdje mee aan de slag dan zie je duidelijk dat het aan de App ligt stream je een zenders via Home naar je TV dan loopt het beeld op de tablet na enige tijd vast dus dat scherm waar dan normaal beeld op te zien is, met die icoontjes links van het scherm en moet je het pijltje links boven gebruiken om de freeze weer de verhelpen dit probleem is ontstaan in de laatste versie 5.2.1.

 

Die icoontjes links in beeld zijn dan ook verdwenen als die freeze optreed.

 

 

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,  dan weten we inderdaad dat het dus aan de app ligt. 

 

Ik vind het wel een fijne manier om tv te kijken, zonder een decoder en extra remote!

Maar dan moet dus de app- ontwikkelaar nog veel werk besteden aan kwaliteit van beeld en geluid. Als je bij Netflix en YouTube perfect beeld en geluid hebt, dan ligt het dus niet aan je internetsnelheid of aan je wifi of utp kabel waarmee je tv aan het internet hangt.

 

Ben blij dit te weten, ik denk altijd dat ik de fout bij mezelf moet zoeken.

 

BEDANKT voor de reacties!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Sprietje;

 

Hierbij een schermafbeelding van de Speedtest app met de snelheid.

Per 1 December gaat online 50 mb leveren (Moet ik wel iets meer gaan betalen natuurlijk)

Screenshot_20181106-213157_Gallery.jpg

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na ongeveer 2 uur kijken treed het probleem met de freeze en de icoontjes op.

 

Of het aan de App ligt is nog niet helemaal duidelijk, als je namelijke de App sluit en de Tablet uitschakelt blijft de zender streamen naar de chrome cast.

Je kunt duidelijk aan de App zien dat deze werkt als een soort browser en alles er telkens in geladen wordt.

 

Vermoedelijk zit het probleem met het blokkerige beeld in het aanvoersignaal en niet de App.

Of heeft het binnenkomende signaal problemen met de chrome cast, een conflict tussen beiden.

Dat mogen ze bij CD uitzoeken.

 

De App brengt een verbinding tot stand met de chrome cast en dan wordt er een zender naar de chrome cast gestreamt daar komt dus het probleem vandaan.

 

Specs:

Google chrome cast ultra 4k met de laatste firmware, op een 50Hz tv. via kabel cat6.

Tablet met android 8.1 via wifi 5G.

 

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of de volgende opmerking iets toevoegt maar wil het toch even vermelden.

Ik gebruik hier in Spanje niet de CD app maar stream de CD kanalen via de Safari browser op mijn MacBook Pro en dat gaat in een uitstekende kwaliteit op mijn 27" 4K monitor en volstrekt probleemloos.

 

Het lijkt mij dat ik de stream van dezelfde bron afhaal dan waar de CD app de zenders vandaan streamt dus zou het best aan de app of de tussenliggende objecten als b.v. Chrome cast kunnen liggen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de vorige versie van de App stopte de stream die naar de chrome cast gaat elke 2 uur en moest je de zender opnieuw aanklikken.

met de laatste versie van de App streamt de zenders wel gewoon door naar de tv maar krijg je een freeze elke 2 uur op de tablet en zijn de icoontje ook weg en moet je op het pijltje terug klikken en dan weer de zender aanklikken om het weer op gang te brengen.

 

Als je het probleem met die blokjes gaat uitzoeken dan kom je er al snel achter dat de App een conflict heeft met de chrome cast.

Er zal wel een onderdeel van de App in de chrome cast geladen worden want schakel je de tablet totaal uit dan gaat de stream gewoon door naar de tv dan blijven dus de stream en de chrome cast over. het zal wel niet goed aangestuurd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na melding van blokvorming, lijkt het probleem te zijn opgelost door cd, sinds enkele dagen zijn de blokjes niet meer aanwezig.

Probleem met de icoontjes die na ongeveer 2 uur verdwijnen is nog niet opgelost.

 

Specs:

Google chrome cast ultra 4k met de laatste firmware, op een 50Hz tv. via kabel cat6.

Tablet met Android 8.1 schone installatie (Fabrieksherstel) via wifi 5G.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

 

Deze discussie is al enkele weken oud, maar wil toch even reageren.

Ik gebruik deze app regelmatig, en vind het wel leuke uitbreiding van mogelijkheid tv kijken.

Genoemde storingen merk ik ook wel. Laatst kwam wedstrijd van Ned. elftal amper, of geheel niet, door.

Ik kijk via wifi, 57 mbits download, 25 mbits upload.

Ik vermoed toch, dat blokvorming, en ander soort storing, het gevolg is van te weinig bandbreedte van de provider.

Gelukkig hebben wij voldoende alternatieven, zodat ik niets interessants hoef te missen.

Één daarvan is, dat ik de tv in de huiskamer over neem van echtgenote....Wat weer voordeel oplevert, van rustig weekje, als ze weekje boos niet tegen me praat...🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...