Ga naar inhoud


Blindstroom, blind vermogen


luisteraar

Aanbevolen berichten


  • Moderator
1 uur geleden zei luisteraar:

Duidelijk ik trek me terug

Goed plan!

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor het koppelen aan een net dienen generatoren gesynchroniseerd te zijn.

Op school hadden we in het energie lab de opstelling met Volt, frequentie en ampère meters en 3 lampen.

 

Een informatieve beschrijving kan je hier lezen.

 

http://server.idemdito.org/techtalk/elec/stroomgroep/synchroscoop.htm

4 minuten geleden zei ceesv:

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei theparasol:

Als iemand expertise heeft op dit punt en kan aanvullen dan graag want dit was een voor mij althans erg leerzaam topic en ik dank een ieder die hieraan een bijdrage heeft gegeven.

Vraag maar raak 😉 .

 

Naar mijn kennis / mening / ervaring moet de generator een vorm van bekrachtiging hebben om een spanning te kunnen produceren. Normaal gesproken wordt de bekrachtiging verzorgt door de spanningsregelaar. (De AVR) Deze regelaar zal tijdens het vrijlopen (dus niet verbonden met het net) de spanning reguleren, tot het niveau van het net, zodat er gesynchroniseerd kan worden. Zodra de generator is verbonden met het net, en de generator is niet de enige voeder, zal de AVR de reactieve load sharing gaan reguleren. Dus hier kan je "spelen", binnen de capability curve van de generator, met de hoeveelheid reactief vermogen dat de generator gaat leveren.

 

Nu schreef luisteraar dat er geen spanningsregelaar op de generator zit, en dat het reactieve vermogen niet uit de generator komt. Als de spanningsregelaar er niet is, dan kan je niet synchroniseren of uberhaupt spanning genereren. (Tenzij je een permanente magneet generator gebruikt, maar die worden over het algemeen niet gebruikt voor grote vermogens, althans niet naar mijn weten)

Vandaar de 2 vragen die ik specifiek stelde aan luisteraar hierover. Ik kreeg echter geen antwoord zoals je zag...

 

Ben ik de alwetende expert? Welnee... Ik snap er iets van, misschien iets meer dan de gemiddelde...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt wel het leukste "speelgoed"onder je beheer!:grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk de discussie wordt volledig uit het verband getrokken.

Gaat om huis installaties (in begin de klokjes) waar naar boven kwam dat

interne stroom ontwikkeling de klokjes evt kan beinvloeden.

Toen kwam blindstroom toen transmissie en daarna stroomopwekking in centrale

dadelijk komt nog kern centrale met kern smelten erbij (boem)

In antwoord op de topic dat blindstroom de capaciteit van je eigen opwekking verlaagt

met de cosphi en dat daardoor minder blindstroom het net ingestuurd wordt.

Wat heeft een generator van bv essent ermee te maken .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@luisteraar;

Doe jezelf nu eens een plezier en lees het hele onderwerp eens door. Maak desnoods aantekeningen. Ik ben zeer duidelijk, en specifiek geweest met mijn vragen. Op het moment dat jij dan een antwoord gaf dat kant nog wal raakte t.o.v. de vraag, dan herhaalde ik gewoon mijn specifieke vraag, eventueel met meer omschrijving. Dan zijn er een paar antwoorden geweest die mijn wenkbrauwen deden fronzen, dus ik wilde daar meer over weten. Echter jij weigert domweg antwoord te geven. 

 

Hopelijk kunnen lezers van dit onderwerp de informatie goed filteren, want ik denk dat, zoals @theparasol al schreef, dit best een leerzaam onderwerp kan zijn...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden zei luisteraar:

Kijk de discussie wordt volledig uit het verband getrokken.

Gaat om huis installaties (in begin de klokjes) waar naar boven kwam dat

interne stroom ontwikkeling de klokjes evt kan beinvloeden.

Toen kwam blindstroom toen transmissie en daarna stroomopwekking in centrale

dadelijk komt nog kern centrale met kern smelten erbij (boem)

In antwoord op de topic dat blindstroom de capaciteit van je eigen opwekking verlaagt

met de cosphi en dat daardoor minder blindstroom het net ingestuurd wordt.

Wat heeft een generator van bv essent ermee te maken .

 

Laten we even duidelijk vaststellen, dat jij degene was die blindstroom in de diskussie haalde, naast nog wat andere beweringen die meer vragen opriepen als duidelijkheid schiepen in het klokken onderwerp.

Daarom is die discussie gesplitst en is er jou uitleg gevraagd.

Die weiger je te geven of kan je niet geven, omdat de stelling fout was.

Een patroon wat steeds meer herkenbaar wordt bij onderwerpen waarin jij je mengt.

 

Heel eenvoudig, je hebt zelf de discussie deze kant op gestuurd, hebt beweringen gedaan, en kan geen uitleg geven wanneer daarom gevraagd wordt.

2 uur geleden zei luisteraar:

Duidelijk ik trek me terug

Zelfs deze stelling blijk je niet serieus te nemen.

 

Lees deze onderwerpen nog eens door, en duik in de boeken om kennis te vergaren, maar ga geen dingen beweren die niet waar zijn om daarna, wanneer er om uitleg gevraagd wordt niet thuis te geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De citaten zijn daar om aan te geven dat ik bepaalde vragen stel en geen antwoord krijg, of om duidelijk te maken waar ik op reageer...

Ik heb het geprobeerd zonder citaten maar dat werkte ook niet..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei ceesv:

Die weiger je te geven of kan je niet geven, omdat de stelling fout was.

Een patroon wat steeds meer herkenbaar wordt bij onderwerpen waarin jij je mengt.

Ik weiger geen enkel antwoord !!

Welke vraag heb ik niet beantwoord ?

graag de vraag kort en bondig

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...