Ga naar inhoud


Blindstroom, blind vermogen


luisteraar

Aanbevolen berichten


Nogmaals, en dit is echt de laatste keer dat ik dit zeg, lees het onderwerp geheel door en dan zal je alle onbeantwoorde vragen vinden die ik aan je heb gesteld.

Ik ga mijzelf niet herhalen hier, nadat ik dat reeds meerdere keren heb gedaan.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg bijzonder, een luisteraar die zich te kijk zet...😁

 

( ik heb het topic niet gelezen en weet ook niet waar het over gaat...ik wilde alleen even deze opmerking maken) :P

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal en als blindstroom in het openbaar net gepompt wordt heeft het openbaar

net meer verliezen en een (prive) huishouden hoeft die verliezen niet te vergoeden.

Terug naar de kern als je lokaal (in de woning) eigen stroom opwekt geet een gedeelte

van de blindstroom naar je eigen opgewekkings installatie waardoor het rendement

van je eigen opwekking afneemt.

Het ingevoede blindstroom naar het openbaar net neemt af door je eigen opwekking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-11-2018 om 18:38 zei theparasol:

en ik dank een ieder die hieraan een bijdrage heeft gegeven.

ja ik werd in de eerste post, uit de context gelicht doordat het topic van kiekiek gesplitst is geworden door moderator ceesv en wel, om een heel ander thema als eigen topic / discussie voort te zetten.

 

maar ik begrijp er nog steeds niks van hoor

 

ik zie nu nog die natuurkunde leraar voor me staan en twijfel ondanks me dat te kunnen herinneren aan de validiteit van mijn diploma's

want ik wist het volgend citaat niet meer voor de geest te halen in de natuurkunde les

Op 24-11-2018 om 19:27 zei ceesv:

zei luisteraar

Toen kwam blindstroom toen transmissie en daarna stroomopwekking in centrale

 

het ligt denk ik aan een soort onvermogen :) heldere taal te gebruiken en een heldere afspraak die vastlegt dat wat je vraagt en beantwoord of enkel becommentarieert in dezelfde taal gesproken en/of geschreven dient te worden

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-11-2018 om 11:49 zei luisteraar:

De generator heeft geen spannings regelaar kan ook niet ingesteld worden  het netwerk overheerst de instelling van de spanning.

 

Op 24-11-2018 om 12:28 zei Big fellow:

Dus de generator heeft geen bekrachtiging? En hoe synchroniseer je een vrijlopende generator naar het net?

Een van de voorbeelden waar ik een duidelijke vraag stel, en gewoonweg geen antwoord krijg......

Of is dit een "antwoord":

Op 24-11-2018 om 13:05 zei luisteraar:

Appels met peren vergelijken je kent mijn antwoorden

Als je het niet mee eens bent meld het dan leg ik het uit,

Anders neem het eens aan zoals het is


 

Ja, je hebt mij verleid om nogmaals een poging te doen een antwoord uit je te krijgen. Dus laat maar komen dat antwoord....!

 

2 uur geleden zei Tonskidutch:

ja ik werd in de eerste post, uit de context gelicht doordat het topic van kiekiek gesplitst is geworden door moderator ceesv en wel, om een heel ander thema als eigen topic / discussie voort te zetten.

Dat is per ongeluk gebeurt denk ik Ton...  Maar ik denk wel dat het goed is dat dit onderwerp is afgesplitst van het "klokken lopen voor" onderwerp... 🙂

 

2 uur geleden zei Tonskidutch:

maar ik begrijp er nog steeds niks van hoor

Als je wilt kan ik proberen dit uit te leggen, en misschien dat je natuurkunde leraar trots op je gaat wezen! 😉

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

het ligt denk ik aan een soort onvermogen :) heldere taal te gebruiken en een heldere afspraak die vastlegt dat wat je vraagt en beantwoord of enkel becommentarieert in dezelfde taal gesproken en/of geschreven dient te worden

Ik hoor het graag als mijn vragen niet duidelijk (genoeg) zijn. Met alle plezier pas ik ze aan om onduidelijkheden te voorkomen. (Vandaar de citaten dit ik regelmatig gebruik....)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Big fellow:
Op 24-11-2018 om 16:28 zei Big fellow:

Dus de generator heeft geen bekrachtiging? En hoe synchroniseer je een vrijlopende generator naar het net?

Een van de voorbeelden waar ik een duidelijke vraag stel, en gewoonweg geen antwoord krijg......

Of is dit een "antwoord":

De generator in de stroom centrale moet energie overdragen geen spanning die schrijft het net voor

Er wordt geen spanning geregeld de capaciteit bepaald hoeveel energie overgedragen wordt.

De bekrachtiging van jou bepaald het vermogen wat beperkt is tot de max. capaciteit.

 

Nog iets onduidelijk ?

 

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei luisteraar:

Nog iets onduidelijk ?

Ja. Als de generator geen bekrachtiging heeft, en hij is (nog) niet verbonden met het net, hoe maakt hij dan spanning zodat hij kan worden gesynchroniseerd met het net?

Voor de duidelijkheid, de bekrachtiging is het veld van de rotor...

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor het synchroon koppelen moet je zelfs de Klemspanning van de generator iets hoger regelen als die van het net.

Dit in tegenstelling tot wat luisteraar beweert.

 

De reden waarom hij duidelijke vragen niet wil beantwoorden is mij duidelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...