Ga naar inhoud


Ziggo zag nog niet eerder zo’n massale televisiefraude


Prawo

Aanbevolen berichten

Met duizend aansluitingen heeft de politie gisteren, zover is na te gaan, tot nu toe het grootste netwerk van illegale televisiekijkers bij Ziggo opgerold.
De kabelaar wil zelf niet ingaan op het geval van 
cardsharing.

Het bedrijf deed eerder aangifte bij de politie. Daarop volgde de aanhouding op dinsdag van een 43-jarige man uit De Meern en woensdag een 48-jarige Nieuwegeiner wegens computervredebreuk en oplichting. Ook nam de politie twee computers in De Meern en Zeist in beslag.

 

De mannen verkochten aangepaste decoders en verspreidden via de in beslag genomen computers de daarbij benodigde digitale sleutels aan hun afnemers. Die betaalden daarvoor een vergoeding, in elk geval veel minder dan Ziggo rekent. Het eenvoudigste abonnement voor louter televisie kost daar 18,70 per maand. Daar komen voor aanvullende abonnementen op bijvoorbeeld sport nog ettelijke euro’s bij. Volgens de politie hebben de verdachten enkele jaren hun gang kunnen gaan. Een eenvoudige rekensom leert dat Ziggo door de fraude tonnen moet zijn misgelopen.  

Het is niet voor het eerst dat het bedrijf met dit soort fraude te maken heeft. In 2013 werden vijf mensen uit onder meer Apeldoorn aangehouden voor soortgelijke fraude. In januari van dit jaar liep een bedrijfje uit Enschede tegen de lamp. Daar keken enkele honderden mensen illegaal kabeltelevisie. Afgelopen zomer werd een man in Groningen tot 240 uur werkstraf veroordeeld nadat hij 200 mensen van televisiesignalen voorzag.

Onbeperkt

De methode lijkt telkens dezelfde: de criminelen verkopen decoders met aangepaste software. Daarmee kan de digitale code verwerkt worden die nodig is voor het ontcijferen van de versleutelde beeldsignalen die de illegale aanbieder via een servercomputer verstrekt. Zo kan de sleutel van één kaart van de aanbieder gedeeld worden met een onbeperkt aantal anderen, het zogeheten cardsharing.

Het is onbekend of de afnemers van het aangehouden duo ook vooral in Midden Nederland zitten of door heel Nederland verspreid zijn. Zij zijn in beginsel strafbaar voor heling. Begin dit jaar bood het openbaar ministerie dergelijke illegale televisiekijkers in Enschede en omgeving de kans aan vervolging te ontkomen via een zogeheten inkeerregeling. Zij moesten dan wel hun decoder voor 1 maart inleveren op het politiebureau. 65 mensen deden dat. Het openbaar ministerie laat desgevraagd weten dat uiteindelijk afgezien is van vervolging van de overige zwartkijkers. ,,We hebben ervoor gekozen onze energie te richten op het onderzoek naar de mensen die dit opgezet hebben. Dat onderzoek is overigens nog niet afgerond.’’

Intussen zijn op Marktplaats eenvoudig advertenties te vinden van aanbieders van decoders die daarbij voor minder dan tien euro een buitengewoon uitgebreid zenderpakket aanbieden.

Bron: https://www.ad.nl/utrecht/ziggo-zag-nog-niet-eerder-zo-n-massale-televisiefraude~ab26215b/

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus meneertje Ziggo, jullie kunnen met goedkopere abbo's duizenden tv kijkers er bij krijgen....meer omzet dus!

..denk daar eens over na, wat dus ook geld voor meneertje Canal Digitaal..(M7)

 

oja, voor elke opgepakte piraat komen er 10 terug.. Ook iets om over na te denken.

Het kat-en-muis spelletje gaan jullie providers verliezen.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is en blijft pure diefstal en heling.

En het goedkoopste  Canaldigitaal abonnement, vol, kost dat niet 10 Euro?

 

Benzine is ook duur, maar zou je benzine kopen voor de helft van de prijs, terwijl je weet dat het van diefstal afkomstig is?

Vergeet niet dat alle overige klanten van de benzine maatschappij voor de gestolen benzine betalen.

 

Daarom zou je ook het volgende kunnen stellen.

 

Wanneer die duizenden illegale klanten een officieel abonnement zouden betalen, kan voor ons de prijs omlaag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De laatste grove prijsverhoging was de door de str*t geduwde Eredivisie CV belasting.

Voor de voetbal zender moeten we allemaal verplicht 3 Euro per maand betalen!

Een gevolg van het overstag gaan van die andere Nederlandse satelliet tv provider die akkoord ging waarna Canaldigitaal wel moest toegeven.

 

Wil je echt de hoge prijzen aanpakken, moet je bij de programma providers zijn

 

De doorgifte vergoeding die de providers moeten betalen per abonnee, om RTL en Co. door te mogen geven vergt een steeds hoger deel van ons abonnement.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei ceesv:

Het is en blijft pure diefstal en heling.

En het goedkoopste  Canaldigitaal abonnement, vol, kost dat niet 10 Euro?

 

Benzine is ook duur, maar zou je benzine kopen voor de helft van de prijs, terwijl je weet dat het van diefstal afkomstig is?

Vergeet niet dat alle overige klanten van de benzine maatschappij voor de gestolen benzine betalen.

 

Daarom zou je ook het volgende kunnen stellen.

 

Wanneer die duizenden illegale klanten een officieel abonnement zouden betalen, kan voor ons de prijs omlaag.

Nee. Ik betaal voor het basis abonnement 22,95 per maand. En dan heb ik niets aan mijn VU+Duo2 want die kan na een aantal maanden het heractivatiesignaal niet verwerken. Dus moet ik wel naar zo'n M7 ontvanger toe. Bye bye, ongelimiteerd opnemen en kijken tegelijk. Welcome 1 kanaaltje kijken en tegelijk 1 opnemen. Daarnaast kost zo'n M7 PVR ook nog eens € 299,- als je hem los moet kopen bij CD. Ik kan mij heel goed voorstellen dat er mensen zijn die de verkeerde weg inslaan. Niet dat ik het goed praat. Nee, zeker niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Zojuist zei davidv:

En dan heb ik niets aan mijn VU+Duo2 want die kan na een aantal maanden het heractivatiesignaal niet verwerken.

Dan doe je iets verkeerd!

Maar open daarvoor een onderwerp in het daarvoor bestemde forumdeel.

 

Het doet verder niets af van het gegeven, dat cardsharing schadelijk is voor de legale abonnee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei ceesv:

Dan doe je iets verkeerd!

Maar open daarvoor een onderwerp in het daarvoor bestemde forumdeel.

 

Het doet verder niets af van het gegeven, dat cardsharing schadelijk is voor de legale abonnee.

Aangezien ik alle forumdelen en andere fora er over geraadpleegd heb en het geen resultaat gaf heb ik het bruine vermoeden dat ik naar een M7 ontvanger gedwongen word.

Helaas kan ik dat niet hard maken.

Maar genoeg over dit onderwerp anders kromt het item de verkeerde kant op.

 

Wel ben ik het met je eens dat welke vorm van cs schadelijk is voor de legale abonnee.

Aan de andere kant denk ik dat er een percentage van de groep die zich hier schuldig aan maakt het niet zou doen als het abo prijsvriendelijker zou zijn.

Daarnaast is het natuurlijk oliedom om via de kabel te sharen. Dat is altijd herleidbaar.

 

 

 

aangepast door davidv
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De ervaring heeft geleerd dat er altijd een groep mensen is die ook bij een lagere prijs nog steeds zullen kiezen voor sharing of downloaden.

 

Men kikt erop iets goedkoper te hebben als de buurman.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei ceesv:

De ervaring heeft geleerd dat er altijd een groep mensen is die ook bij een lagere prijs nog steeds zullen kiezen voor sharing of downloaden.

 

Men kikt erop iets goedkoper te hebben als de buurman.

Uiteraard zal je die altijd houden. Ik heb het ook over een percentage want ik ben er ook van overtuigd dat het altijd afgenomen zal worden.

Pas als de groep 'misbruikers' te klein wordt om het lucratief te laten zijn zal het verdwijnen.

 

*Naar het voetballen kijken, groet...*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo en Canal Digitaal stellen dat deze 'abonnee's' anders het volledige pakket zouden afnemen waarop de inkomstenderving is gebaseerd. Dit is natuurlijk niet het geval! Deze mensen sharen omdat ze wél willen kijken maar juist NIET de prijs willen betalen! Waarom niet, laat ik even buiten beschouwing. En inderdaad: de legale abonnee is de dupe..

Prijsverhogingen

Opnamelimiet

Extra codering (CWOE)

Geïntegreerde kaarten..

CI+ 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd het kip en ei verhaal.

mij is altijd geleerd dat 100 x 15 euro 1500 is

maar 50 x 20 euro slechts 1000 euro is.

 

Het grootste probleem zijn echter niet de doorgifte providers of programma providers, het grootste probleem zijn de mensen die alles willen kunnen ontvangen en er ook grof voor willen betalen.

Gegarandeerd dat als morgen iedereen zijn/haar abonnement stop zet en alleen nog naar de vrij te ontvangen zenders gaat kijken, dat begin jan de prijzen voor de overige pakketten, netflix, videoland en wat niet meer al flink gaan dalen.

De eindgebruiker heeft veel meer macht dan ze zelf wel willen geloven, het probleem is alleen dat je die eindgebruikers wel in actie moet zien te krijgen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat helpt is dat mensen massaal opzeggen. en juist dit gaat niet gebeuren. Marketing doet zijn werk...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei gerrit B:

Het is altijd het kip en ei verhaal.

mij is altijd geleerd dat 100 x 15 euro 1500 is

maar 50 x 20 euro slechts 1000 euro is.

 

 

Dit dus! Perfect omschreven.

 

Het is zoals het kopieren van cd's in de jaren '90. Toen de MP3 compressie kwam en het downloaden via Napster en cohorten voelde de muziekindustrie een financiele ramp opkomen ,samen met de strijd tegen het illegaal downloaden.

Die strijd hebben zij verloren maar kwamen met een geweldig en goedkoop alternatief: Spotify!...dus een win-win situatie voor alle partijen.

Het downloaden van muziek is nu allen nog hobbymatig en voor de die-hards, maar het overgrote deel van de mensen gebruiken nu spotify of een soortgelijke dienst om muziek te luisteren.

..hetzelfde als met films en series, we hebben diensten als netflix.

 

Waarom kan dit niet met tv abonnementen? Per gewenst kanaal kiezen en betalen zonder gebundelde pakketten met zenders waar geen hond naar kijkt maar wel een berg reclame op wordt uitgezonden?

..om maar een voorbeeld te noemen.

 

..en Ceesv, je hebt natuurlijk gelijk, het is en blijft piraterij, maar ook jij bent door piraterij op deze site gekomen, net als ik en alle andere forumleden...Ok, de meeste dan. ;)

Dat jij en ik ons niet meer bezig houden met de piraten-hobby, omdat er simpelweg geen eer meer te behalen valt, wil niet zeggen dat er zat andere mensen zijn die geld willen verdienen met het misbruiken van deze kennis, voornamelijk om zichzelf te verrijken!

En dat is inderdaad op zijn minst een behoorlijke schande!!

 

Wederom weer een voorbeeld van de hebzucht der mensheid.

Hebzucht, ook bij de providers aanwezig, moeten niet miepen wanneer hun producten via clandestiene wegen middels moderne technologie wordt gedeeld met mensen die de exorbitante bedragen niet willen betalen voor bagger, of de zoveelste derderangs voetballer die zonodig 20 miljoen moet verdienen.

Waarom moeten acteurs 100 miljoen krijgen voor hun smoelwerk op het scherm?

 

Ik heb het al vaker gezegd, gooi de abonnementen drastisch omlaag en stop met het betalen van mensen die denken dat zij niet zijn te vervangen.

Wanneer een full-abbo 15 euro kost per maand, de piraterij geminimaliseerd gaat worden!

Met techniek gaan de providers het nooit winnen want het spelletje gaat al sinds de eerste filmnet kanalen uit 1984...

..kom op,  na bijna 35 jaar denken die graaiers het nog steeds te kunnen winnen door technologische snufjes te bedenken??? Dream on!

 

Oh enne, mochten de tv providers denken dat zij het uiteindelijk wel kunnen winnen, dan heb ik een verrassing: Er is inmiddels een techniek die gratis tv voor alles en iedereen uit de hele wereld mogelijk maakt.

..denk daar eens over na, meneren providers en reclamemakers...

 

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei drz:

Wederom weer een voorbeeld van de hebzucht der mensheid.

Hebzucht, ook bij de providers aanwezig, moeten niet miepen wanneer hun producten via clandestiene wegen middels moderne technologie wordt gedeeld met mensen die de exorbitante bedragen niet willen betalen voor bagger, of de zoveelste derderangs voetballer die zonodig 20 miljoen moet verdienen.

Waarom moeten acteurs 100 miljoen krijgen voor hun smoelwerk op het scherm?

 

 

 

De spijker op zijn kop! Cs is het gevolg van datgene wat jij hier omschrijft. De consument moet hiervoor opdraaien plus de enorme hoeveelheid reclame. Steeds meer mensen zijn dat dus kennelijk zat en gaan andere wegen zoeken, meer betaalbaar, minder reclame en met een hogere amusementswaarde.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...