Ga naar inhoud


Ziggo zag nog niet eerder zo’n massale televisiefraude


Prawo

Aanbevolen berichten

wat is symptoombestrijding?

begrijp het niet?

 

"of erger" kun jij je wellicht niet voorstellen (ik was daar beneden) maar die mensen maken dan heldere keuzes

vreten of een TV abootje, mobiel Telefoon abootje, autootje, elk seizoen nieuwe kleding etc etc

je inboedel moeten verkopen om rond te kunnen kopen kennen maar weinigen

 

breng die droefenis niet als argument in deze discussie,

 

back on topic

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb wel in de 50er en 60er jaren meegemaakt dat er geen geld was.

Dan werd eenvoudig de tering naar de nering gezet, en de gaten in de sokken nog een keer gestopt.

Wat indertijd luxe was, wordt nu als basis voorziening beschouwd, en eenvoudig genomen.

De kosten die daarbij ontstaan worden afgewenteld op de brave burger.

(DVB-T is gratis)

 

Maar wie ben ik om te oordelen.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard, de tering naar de nering zetten is altijd goed. En gewoon verder ook goed op je geld letten, want je kan het maar 1x uitgeven.

Veel tv abonnementen heb je niet nodig, er is genoeg FTA via satelliet te zien... 

 

Toch is het goed, dat er bij de kabel zoveel 'illegaal' gekeken wordt...  ik hoop dat dat de eigenaren aan het denken zet, dat de prijzen niet tot het oneindige kunnen stijgen.

70 euro per jaar betalen voor een basispakket van 10-15 zenders is acceptabel... meer is gewoon duur.

 

Overigens, "Arme" mensen bestaan in Nederland niet...  In Zweden overigens ook niet...  Als je ziet wat zogenaamd arme mensen dan kopen, dan verbaas ik me iedere keer weer...  Mensen die zogenaamd vrijwel niets hebben, kopen rustig tomaten , midden in de winter... Dat doet toch geen enkel weldenkend mens, ook al heb je genoeg geld... En drank... bier etc etc... nee, dan moeten die niet komen klagen...  een handjevol echt arme mensen zal er misschien wel zijn, maar het is een absolute minderheid... Mensen zijn al gauw "arm" als ik de definities zo hoor.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Sverige:

Toch is het goed, dat er bij de kabel zoveel 'illegaal' gekeken wordt...

Nee kan ik niet goedkeuren.

verder de tomaten zijn in de winter net zo duur als in de zomer (kassen)

Maar inderdaad het tv kijken wordt te duur iedereen heeft de keus ik kijk enkel nog

kosten loze zenders

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sverige:

Overigens, "Arme" mensen bestaan in Nederland niet...  In Zweden overigens ook niet...

ik schreef eerder dat je die droefenis niet moest aanhalen in de discussie

want je weet echt niet wat je zegt / schrijft door enkel een observatie in een supermarkt te doen

arme mensen komen geeneens in de supermarkt

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

ik vind het zo wie zo een zooitje bij Ziggo want bij mij in het dorp kijken ze al jaren naar Ziggo en ze hebben niets eens een abonnement

betalen geen dubbeltje ze zijn nog gewoon aangesloten in de verdeel kast in de straat en hebben abonnement bij KPN of Telford

dus controleren doen ze zeker niet en dan praat je over fraude tja ? en natuurlijk mag cardsharing niet neem gewoon een abonnement

dan blijft tv leuk en betaalbaar anders maak ook een soort sid beperking net als bij canaldigtaal mischien  los je daar al iets mee op

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Tonskidutch:

arme mensen komen geeneens in de supermarkt

 

Dat is een aanname. Net zoals het een aanname is dat illegaal kijken veroorzaakt wordt door de tarieven van de providers.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Tonskidutch:

neen geen aanname, die staan voor de deur bij de voedselbank

Je onderbouwt de aanname nu met een generalisatie.

 

Vandaar dat de generaliserende opmerking van @luisteraar evenmin hout snijdt.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

We dwalen erg af... maar veel zogenaamde armoede is veroorzaakt door een foute levensstijl.

Het geld wat er is wordt opgezopen, uitgegeven aan onnodige dingen als smartphones en ja, tomaten in de winter (en alles wat in die categorie hoort). Ook hebben ze vaak een mega televisie met een bijhorend duur abonnement op alle kabelkanalen, en dan nog streaming televisie en wat nog meer.

De reactie hier op de tomaten is al typerend voor het probleem... ik ga er maar niet verder op in, ieder moet dat voor zich weten waaraan hij/zij het geld spendeert.

Ga me niet vertellen dat het niet zo is... helaas zie ik nogal veel van die gevallen... en het ergste is, het wordt door vrijwel niemand waargenomen.

Zoals ik al zei zijn er een handjevol echte armen, maar de meerderheid, ook die voor de voedselbank staan, zijn geen echte arme mensen. 

Als mensen een klein beetje moeite doen om echt met geld om te gaan, komen ze erg ver met heel erg weinig... Het probleem is dat de westerse maatschappij ze verkeerde dingen leert, zelfs de overheid spoort mensen aan tot uitgeven, en straft spaarzaamheid... tja, wat wil je dan?

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad

1 uur geleden zei Sverige:

We dwalen erg af..

en dan nog een toefje wijsheid er boven op meegeven

 

het is allemaal erg oud nieuws dat Vodafone Ziggo in druppel formaat (infuus) aan de pers door geeft

om het spannend te maken en dat is ook nog eens de beste reclame ever

 

uit het huis aan de Kennedybrug weet ik dat men geen kans ongemoeid laat de inbreuk op de privacy van mensen vier jaar geleden beetje bij beetje tracht goed te maken / compenseren door geen namen te vermelden en de voorvallen jaren later in het nieuws te brengen, nadat de zaak reeds is voorgekomen of in den minne is geschikt

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...