Ga naar inhoud


Ziggo zag nog niet eerder zo’n massale televisiefraude


Prawo

Aanbevolen berichten

@peper, is het niet zo dat er voor de doorgifte van een bepaalde zender betaald moet worden door de kabelprovider?

Of is het de zender die betaald aan de kabelprovider?

Hoe dan ook, volgens mij waren daar ook kosten mee gemoeid.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
32 minuten geleden zei moonchild:

En als ik nu een computer zou hebben die heel erg snel is. Die kan dan de codering verbreken zonder hulp van buitenaf. Wordt dan ook weer strafbaar....... :D

Eh, dat is alweer een paar jaar geleden strafbaar gesteld.

 

Het kraken van een codering van een stream wordt door de wetgever als misdaad betiteld.

 

1.
Hij die, met het oogmerk daarvoor niet volledig te betalen, door een technische ingreep of met behulp van valse signalen, gebruik maakt van een dienst die via telecommunicatie aan het publiek wordt aangeboden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2.
Met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft hij die opzettelijk een voorwerp dat kennelijk is bestemd, of gegevens die kennelijk zijn bestemd, tot het plegen van het misdrijf, bedoeld in het eerste lid,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei ceesv:

Eh, dat is alweer een paar jaar geleden strafbaar gesteld.

 

Het kraken van een codering van een stream wordt door de wetgever als misdaad betiteld.

mmh, geloof ik niet. Je mag thuis toch wel rekenen tot je een puzzle opgelost hebt? Ik laat niemand meekijken, maak niets openbaar en deel de uitkomsten niet.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nope!

 

1.
Met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk en wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk of in een deel daarvan. Van binnendringen is in ieder geval sprake indien de toegang tot het werk wordt verworven:
a. door het doorbreken van een beveiliging,
b. door een technische ingreep,
c. met behulp van valse signalen of een valse sleutel, of
d. door het aannemen van een valse hoedanigheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het uitlokking door ziggo tot een strafbaar feit door het ongevraagd leveren van een geautomatiseerd werk. Waarbij ziggo het slachtoffer bleef tergen door deze levering terwijl men van de bekende nieuwsgierigheid en ontdekkingsdrift van het slachtoffer op de hoogte was :D

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, een perfect plan!:rolleyes:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je mag onderzoek doen naar het breken van de codering, je kan een academische titel behalen met dit onderzoek en je mag de resultaten van je onderzoek publiceren. Maar uitvoeren mag dan weer niet. 

 

Voor de vermogende knutselaars onder ons: met een cluster van 9000 Atrix 7 FPGA's van Xilinx kan je alles kijken dat je wil, maar mag niet. Kost dan wel 1.5 miljoen euro :D

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-12-2018 om 13:49 zei drz:

@a33, lees je het topic wel, of vind je het fijn om te bashen?

En ja, ik vind dat het anders moet.. punt!


O ja, ik lees dit topic wel.

En nu je dat zo expliciet aan me vraagt: het valt me bijvoorbeeld op dat jij in dit topic zit af te geven op 'meneertje Ziggo', 'meneertje canaldigitaal', 'de mensheid' (zie: "Wederom weer een voorbeeld van de hebzucht der mensheid. Hebzucht, ook bij de providers aanwezig, moeten niet miepen wanneer hun producten via clandestiene wegen middels moderne technologie wordt gedeeld met mensen die de exorbitante bedragen niet willen betalen..." Ik neem overigens aan dat je hiermee dus ook de hebzucht bedoelt van iedereen die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten wat betreft TV-ontvangst, en de vastgestelde (volgens jou exorbitante) abonnementsprijs daarvoor niet wil betalen?),

'de regering', om zo eens een aantal voorbeelden op te sommen uit je eerdere posts.

 

Is dit 'afgeven op' niet al een vorm van bashen? Lijkt me wel.

Wie van ons tweeën meer van bashen houdt? Geen idee.

Ik houd in ieder geval wel van vragen stellen, om te onderzoeken hoe iemand denkt, en reflecteert over zichzelf.

 

 

Als je werkelijk vindt dat het anders moet..  wat is dan concreet je voorstel? En hoe denk je de betrokken partijen daarin mee te kunnen krijgen, hoe denk je ze te kunnen overtuigen, hoe wordt het een 'win-win' situatie?

Kijk, dan wordt het interessant: dan gaan we werkelijk werken aan een alternatief.

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei ceesv:

Nope!

 

1.
Met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk en wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk of in een deel daarvan. Van binnendringen is in ieder geval sprake indien de toegang tot het werk wordt verworven:
a. door het doorbreken van een beveiliging,
b. door een technische ingreep,
c. met behulp van valse signalen of een valse sleutel, of
d. door het aannemen van een valse hoedanigheid.

 

Heel goed ceesv,

opdat men het nog maar eens achter de oren knoopt

er is niks mis met betalen voor geleverde diensten en services...!

 

het betrof echter een oud feit en niet een nieuwsfeit, nieuws is de straffen die opgelegd geworden zijn recent. De mis-daad zelf is al oud.

zo heb je weer een pagina vullend artikel door het artikel; Ziggo "zag" te schrijven ergo ze zien het niet meer!

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En inmiddels ook tot inkeer gekomen... Sinds 4 april 2018 officieel Ziggo abonnee met bijbehorende Pace 7111 en CI+ voor de tweede TV... Basis pakket uitgebreid met MoviesXXL en NetFlix...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei a33:


O ja, ik lees dit topic wel.

En nu je dat zo expliciet aan me vraagt: het valt me bijvoorbeeld op dat jij in dit topic zit af te geven op 'meneertje Ziggo', 'meneertje canaldigitaal', 'de mensheid' (zie: "Wederom weer een voorbeeld van de hebzucht der mensheid. Hebzucht, ook bij de providers aanwezig, moeten niet miepen wanneer hun producten via clandestiene wegen middels moderne technologie wordt gedeeld met mensen die de exorbitante bedragen niet willen betalen..." Ik neem overigens aan dat je hiermee dus ook de hebzucht bedoelt van iedereen die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten wat betreft TV-ontvangst, en de vastgestelde (volgens jou exorbitante) abonnementsprijs daarvoor niet wil betalen?),

'de regering', om zo eens een aantal voorbeelden op te sommen uit je eerdere posts.

 

Is dit 'afgeven op' niet al een vorm van bashen? Lijkt me wel.

Wie van ons tweeën meer van bashen houdt? Geen idee.

Ik houd in ieder geval wel van vragen stellen, om te onderzoeken hoe iemand denkt, en reflecteert over zichzelf.

 

 

Als je werkelijk vindt dat het anders moet..  wat is dan concreet je voorstel? En hoe denk je de betrokken partijen daarin mee te kunnen krijgen, hoe denk je ze te kunnen overtuigen, hoe wordt het een 'win-win' situatie?

Kijk, dan wordt het interessant: dan gaan we werkelijk werken aan een alternatief.

 

 

Groet,

A33

Even offtopic: Er is geen oplossing voor dit probleem. Het probleem is hebzucht en zelfverrijking, iets wat evolutionair bij de mens is ingebouwd omwille van de voortplanting.

Dat wij mensen dit systeem in de hedendaagse tijd niet meer nodig hebben, is voor moeder natuur geen boodschap en het zal misschien nog wel duizenden jaren duren eer dit systeem uit de mens is weg geëvalueerd.

Maar uit graag mijn frustratie hier over en geef graag af op de domheid en kortzichtigheid van de mens.

(uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar dat zijn de intelligentere soorten)

 

Weer ontopic? (wellicht leuk voor een nieuw topic)

Lees ook het wetenschapsforum over dit onderwerp.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niets mis met ziggo, hoewel de standaard setopbox van Humax nou niet overloopt door mogelijkheden en snelheid.

De horizonbox ligt met een hamer diep in het deksel ergens in de schuur..

 

Op mijn andere locatie heb ik canal digitaal..

Aangezien ik nu wel een beetje klaar ben met de hack-hobby is het wel een soort van rust wat ik ervaar.

 

Wanneer er een film is die ik wil zien, zoals van de week op één van die reclamezenders, kijk ik tot aan de eerste reclame en daarna duik ik in het archief of zoek ik de desbetreffende film op bij diensten als netflix of videoland. Meestal staat de resterende film al weer te draaien nog voordat de reclame is afgelopen. :)

Het ging om The Shawshank Redemption... Het blijft een goede film.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 3-12-2018 om 20:52 zei ceesv:

Nope!

 

1.
Met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk en wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk of in een deel daarvan. Van binnendringen is in ieder geval sprake indien de toegang tot het werk wordt verworven:
a. door het doorbreken van een beveiliging,
b. door een technische ingreep,
c. met behulp van valse signalen of een valse sleutel, of
d. door het aannemen van een valse hoedanigheid.

 

Ik ben het helemaal met je eens ceesv, maar het is en blijft symthoombestrijding. Pak nou eens het probleem bij de kern aan: steeds verder oplopende abonnements en dat voor steeds minder zenders die ook nog eens steeds meer doorspekt worden met reclame. Begrijp me goed: ik praat illegale afname absoluut niet goed, maar dat mensen dit aangrijpen heeft wel een aantal oorzaken. Je zal maar moeten rondkomen van een bijstandsuitkering of erger: onder het bestaansminimum moeten leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...