Ga naar inhoud


satellietkoppen


landa

Aanbevolen berichten

Ooit ook zo iets gehad. Ik had vocht in mijn coaxkabel. Vanaf de diseqc naar beneden een stukje ingekort. Toen was alles weer goed. Sinds dien gebruik ik altijd vulkaniserend tape.

 

Ik zou inderdaad de voorgestelde top down methode gebruiken. Had ik dat toen maar gedaan. Had me een hoop tijd, geld en energie gescheeld.

 

Daarna nog verrotte lnbs, diseqc of een verdraaide schotel gehad. De top down methode werkte altijd het snelst. 

 

Maar dit is inderdaad niet de meest gunstige tijd van het jaar. (Begin volgende week is het weer droog en wat "warmer")

 

Ga zelf binnenkort ook weer het dak op 2 lnbs vervangen. (Gedeelde smart is 1/2 smart)

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij vocht in de coaxkabel gaat het meestal maar om een klein stukje. Je kunt het makkelijk zien als je de kabel opnieuw aansnijdt. De middenader moet mooi glanzend koper zijn. Is het mat, dan zit daar vocht. Dan nog maar een keer opnieuw aansnijden en hopen dat dan de coax wel mooi glanzend is en dat de kabel niet te kort is geworden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Lieve mensen,

even een update, vorige week met het mooie weer (dan zijn de kabels niet zo stug) zijn deze en alle andere aansluitingen aan de schotel opnieuw gestript en aangesloten;  Resultaat = 0

De X-trend is buitenshuis aangesloten op een andere schotel en die deed wat hij moet doen dus dat probleem is uitgesloten.

Probleem is dus echt de schotel zelf.

Onze conclusie is dat wij na 17 jaar(want zo oud is de schotel ondertussen) afscheid gaan nemen van deze installatie en over gaan stappen op een nieuwere versie van b.v.  een Panther Pro o.i.d.

Voor de slaapkamer boven hebben wij de oplossing gevonden in Google chromecast (werkt perfect)

De CanalDigitaal kaart gaat nu alleen nog mee naar ons Franse huis waar wij geen internet hebben.

Dus beste mensen bedankt voor jullie support en ondersteuning.

Case Closed  📺📡☺️

aangepast door landa
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei landa:

Onze conclusie is dat wij na 17 jaar(want zo oud is de schotel ondertussen) afscheid gaan nemen van deze installatie en over gaan stappen op een nieuwere versie van b.v.  een Panther Pro o.i.d.

na bijna 16 jaar nog nooit gehoord van een Panther pro o.i.d.

 neem een leuke Gibertini met multifeed mount

 

:whistle:

aangepast door Tonskidutch
correctie

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panther pro o.i.d.

Is dat geen mediaspeler?

Is het enige dat ik kan bedenken. Ofwel ben ik mis.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uur geleden zei landa:

k heb er nu een te leen en daar kan je heel Europa mee ontvangen. Net zoiets als de X-trent maar die gaat via de schotel en wifi

Legaal heel Europa ontvangen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-12-2018 om 20:08 zei Sprietje:

Dat kan, zie bijlage

Coax aangevreten door een rat.JPG

 

Vergelijkbare ervaringen een flink aantal jaren geleden met Prince Charles en Lady Diana.

(dat waren de namen die mijn vrouw aan twee nieuw aangeschaftte dieren, een cavia en een konijn, gaf.)

Ze vond het opgesloten zijn zo zielig dat ze die diertjes regelmatig in de huiskamer en aangrenzende werkkamer liet rondlopen - totdat de stroom in de huiskamer uitviel omdat die krengen aan alles van electrische leidingen tot luidsprekerkabel en ja, ook coaxkabel knaagden. Geen idee wat ze daar lekker aan vonden maar uiteraard direct alles vervangen en afgesproken dat vrij rondlopen uitsluitend in de tuin mocht plaatsvinden. Dat ging even goed totdat een paar dikke katten van de overburen het in de gaten kregen. het konijn heeft nog een uurtje liggen stuiptrekken op ons bankstel, de cavia vloog in de bek van de andere kat over heg en struiken God-weet-waarheen... nooit meer iets van teruggevonden.

Fazit: geen knaagdieren in de buurt van electrische kabels of leidingen laten komen tenzij je van heel riskant leven houdt! (en geen typische kooidieren aanschaffen als je dat in een kooi zitten te zielig voor hen vindt!)

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Loslopende katten van de buren kunnen "behoorlijk irritant" zijn en veroorzaken regelmatig eveneens materiële schade ( en helaas meestal bij anderen en niet bij de eigenaren).

Ze zijn alleen niet geïnteresseerd in coax, eerder o.a. in kussens van tuinmeubilair en warme plekken op auto's. 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...